cd speler beter dan dv6600

Gestart door cheese, oktober 15, 2008, 22:20:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cheese

Hallo allemaal,


ik heb een dv 6600 en vraag mij af of het zin heeft een cd speler te kopen..............win je muzikaal gezien dan nog iets ten opzichte van de dv6600?


en zo ja wat zou een goede keuze zijn?

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

gerard

Ik heb een dv 6600 met van medevoort mod. (ruim €200,- duurder dan standaard ) waarvan gezegd wordt dat vooral op audiogebied "een stuk beter" presteerd dan de standaard versie... maar ik heb dit nog nooit met een losse cd speler vergeleken.

Met een cd speler tm de 6xxx serie zou je maar weinig verschil horen, dus moet je al duurder...
(aldus via een kennis gehoord die hier ook naar had geinformeerd bij een verkoper...)

Gerard
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

cheese

kun je een van medevoort modificatie ook nu nog op mijn speler zetten.......en wat kost dat?

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

j o r r i t

Ik weet dat forumlid dmeerpa de cd5001 beter vond klinken dan zijn dv7600. Ik heb zelf geen verschil kunnen waarnemen tussen de cd5001 en de dv4610, maar ik denk dat dat eerder ligt aan mijn speakersysteem.

dmeerpa

#4
Ik ging het net schrijven, inderdaad ik vond de CD5001 toch een stuk beter dan de DV7600.
Ik heb nu de CD6002 en een DV7001, en toch haalt de CD6002 het nog steeds.

Ik heb dit zowel analoog en digitaal vergeleken, en de CD5001 analoog was het beste (nu dus de CD6002).
Ik gebruikte toen een de goedkopere monster analoge interlinks (nu is dit een top analoge interlink van Monster , de Sigma2). Dit op een Marantz SR7500, met goedkope maar toch lekker spelende Wharfedale 9.5, nu op de R8002 met de Wharfedale Opus 2, blijf ik verschil merken.

Ik vond zelf dat er enorm veel verschil zit qua klank tussen de CD5001 en de CD6002.

Eventueel kijken of je een CD speler op proef kan nemen thuis in je set. Ik had in de winkel de CD5001 en de CD6002 op dezelfde set laten aansluiten, in minder dan 5 seconden de CD6002 te hadden gehoord wist ik al dat het allemaal veel beter klonk, van het laag tot een veel gedetailleerder klinkend hoog.

Of een medevoort modificatie uiteindelijk evengoed of beter klinkt weet ik niet, maar toen ik indertijd dezelfde vraag stelde op een forum, was het antwoord dat elke goeie CD speler beter Cd's zal afspelen dan de duurste of beste DVD speler, en dit zou komen omdat het loopwerk niet gemaakt is voor CD's maar eigenlijk voor DVD's.

Voordeel van de medevoort modificatie zal zijn dat de geluidskwaliteit van DVD's er ook op vooruit zullen gaan.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Totofan

Mij is vertelt dat een DVD speler gebouwd is om beeld over te brengen, en geen goede audio.
Dus ik zelf heb gekozen om zowel een CD speler als een DVD speler aan te schaffen.
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

cheese

oke en hoor je verschil................of heb je dat niet geprobeerd


gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Totofan

Citaat van: cheese op oktober 16, 2008, 20:53:59
oke en hoor je verschil................of heb je dat niet geprobeerd


gr cheese

Ik heb er nog niet naar geluisterd bij me zelf, nog geen tijd voor gehad om daar eens serieus naar te luisteren violent1
Maar dat ga ik zeker nog een keer doen HB
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Stadium III

Ik heb zelf de Dv 7600 gehad en een CD 7300

Wat mij opviel was de de cd speler beter presteerde dan de dvd speler

Als je de optie hebt zou ik een mooie cd speler gaan zoeken
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Lapti

toch vind ik het raar dat een cd-speler beter is dan een dvd-speler voor gewoon cd's

Is zo een loopwerk zo verschillend dat het daardoor anders klinkt?

Ik geloof het opzich wel alhoewel mijn gemodde 963SA best wel errug goed presteerd moet ik zeggen
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

HiFi gek

Een stereo cd speler is haast altijd beter dan een dvd speler met muziek weergave .
Het hangt natuurlijk ook sterk af van de prijs voor bijde apparaten .

Een cd speler van bijv 1000 euro is alleen ontwikkeld om cd mee te draaien .
Een dvd speler van ook 1000 euro moet zowel dvd's als cd's en ook nog een heleboel andere formaten kunnen afspelen .
Dan is het logisch te verklaren dat een dvd speler niet met alle formaten top prestaties zal kunnen leveren , hij zal alle formaten bevredigend weergeven .

Kies je voor een cd speler van 1000 euro , dan weet je dat die 1000 euro door de fabriekant ook daadwerkelijk besteed is in de ontwikkelingskosten om die cd's optimaal weer te geven en niet een deel voor dat formaat en een deel voor dit formaat .

Groeten  EDWIN  B

Maurice

Het grootste verschil zit in de d/a converters. Of er nu een 2 kanaals of een 5/6 kanaals d/a converter aanwezig moet zijn? In de dvd-speler zullen diverse processoren zitten die een cd-speler niet heeft. Waarschijnlijk zijn er ook andere eisen aan loopwerk en laserunit.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Lapti

Is het nou zo moeilijk om in een DVD-speler gescheiden stereo DAC's te plaatsen zodat de stereo weergave op DAC gebied iig net zo goed is als in een CD speler?

Ben een complete tech en electroleek dus als ik domme dingen roep gewoon zeggen hoor  :schater:
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

gerard

Citaat van: cheese op oktober 16, 2008, 08:33:31
kun je een van medevoort modificatie ook nu nog op mijn speler zetten.......en wat kost dat?

gr cheese

Denk het wel, even mailen met van medevoort.
Volgens mij staan er ook prijzen op hun site.

Groet Gerard
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Maurice

Citaat van: Lapti op oktober 18, 2008, 10:27:08
Is het nou zo moeilijk om in een DVD-speler gescheiden stereo DAC's te plaatsen zodat de stereo weergave op DAC gebied iig net zo goed is als in een CD speler?

Ben een complete tech en electroleek dus als ik domme dingen roep gewoon zeggen hoor  :schater:
Ja hoor dat kan natuurlijk!
Maar dat kost natuurlijk wel extra geld (extra gescheiden dac's tov wat er voor beeld en surround nodig is).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude