Prijs CD - Speler

Gestart door KRISGS, oktober 08, 2008, 13:30:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KRISGS

Rond welke prijs ligt een goede cd - speler en welke type is dit dan ? Ik zou graag een CD - speler kopen maar zou nu eens een goede willen, weet niet of ik verschil ga horen, zou toch moeten zou ik denken, speel nu mijn CD's af met mijn DVD speler van Sony.

j o r r i t

Je zou eens kunnen kijken naar een marantz cd5001 cd speler. Heb hem zelf ook sinds kort en ben er zeer tevreden over, bij correct (rotterdam) is deze momenteel te koop voor €159,-

KRISGS

Citaat van: j o r r i t op oktober 08, 2008, 13:53:14
Je zou eens kunnen kijken naar een marantz cd5001 cd speler. Heb hem zelf ook sinds kort en ben er zeer tevreden over, bij correct (rotterdam) is deze momenteel te koop voor €159,-
en gaat dit een hoorbaar verschil geven tov nu ?

j o r r i t

Ik heb persoonlijk geen verschil waar kunnen nemen met de cd5001 vergeleken met mn dv4610. Wel is het loopwerk een stuk stiller en de laadtijd een stuk korter.

dmeerpa

jorrit,

Heb je de CD5001 analoog of digitaal aangesloten.

Ik heb de CD5001 (CD speler) gehad, en die was analoog stukken beter dan de DV7600 (DVD Speler). De DV7001 en de DV7600 zijn beide zeker beter dan de DV4610.

Ik heb nu de CD6002, en deze is opnieuw heel wat beter dans alle voorgenoemden. Ik heb hem kort na de lancering gekocht voor 400€
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

HiFi gek

Het gaat naar mijn mening niet zo direct om de prijs van het apparaat , maar meer om het fijt dat alle apparatuur moet matchen met elkaar .
En dat hoeven niet altijd maar die dure apparaten te wezen .
Een questie van uitproberen , dus probeer een cd speler van de dealer te lenen een weekend .

Groeten  EDWIN  B

MO

Citaat van: j o r r i t op oktober 08, 2008, 17:33:19
Ik heb persoonlijk geen verschil waar kunnen nemen met de cd5001 vergeleken met mn dv4610. Wel is het loopwerk een stuk stiller en de laadtijd een stuk korter.

Dag Jorrit,

Heb dezelfde combo gehad  :wink: en kon zeker verschil horen tussen de DVD en de CD speler.
Wellicht heeft dat ook te maken met de versterker en speakers ?

Groetjes,

Marc
bla

SB_Marantz

Hoe heb je dat verschil vastgesteld?

Spelers tegelijk laten draaien met een identiek CD'tje erin en dan schakelen of anders?

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

j o r r i t

#8
Inderdaad getest met identieke cd'tjes. Wellicht is mijn gehoor niet gevoelig genoeg, scheelt mij een hoop dure upgrades :lol:

j o r r i t

#9
Ik heb de CD5001 analoog aangesloten met oehlbach nf12 interlinks. De dv4610 heb ik digitaal aangesloten met een oehlbach nf13 interlink. Kon geen verschil tussen beide horen. Tevens de cd5001 digitaal en analoog aangesloten op de receiver, met mn ogen dicht een flink aantal keer geschakeld tussen dig en ana zodat ik niet meer wist welke dac's aan het werk waren, maar kon toch echt geen verschil waarnemen.

Heb overigens van de week m'n belkin pf30 netfilter binnengekregen en aangesloten en heb het idee hier wel verschil te kunnen horen, het geheel wordt wat rustiger. Hier is het echter lastiger om snel weer om te schakelen om te kunnen vergelijken met de oude situatie, dus wellicht hoor ik het alleen omdat ik het wil horen. Ach ik vind het prima, ben er in ieder geval erg blij mee.

Citaat van: dmeerpa op oktober 08, 2008, 18:59:50
jorrit,

Heb je de CD5001 analoog of digitaal aangesloten.

Ik heb de CD5001 (CD speler) gehad, en die was analoog stukken beter dan de DV7600 (DVD Speler). De DV7001 en de DV7600 zijn beide zeker beter dan de DV4610.

Ik heb nu de CD6002, en deze is opnieuw heel wat beter dans alle voorgenoemden. Ik heb hem kort na de lancering gekocht voor 400€

dmeerpa

Citaat van: j o r r i t op oktober 09, 2008, 21:01:05
Ik heb de CD5001 analoog aangesloten met oehlbach nf12 interlinks. De dv4610 heb ik digitaal aangesloten met een oehlbach nf13 interlink. Kon geen verschil tussen beide horen. Tevens de cd5001 digitaal en analoog aangesloten op de receiver, met mn ogen dicht een flink aantal keer geschakeld tussen dig en ana zodat ik niet meer wist welke dac's aan het werk waren, maar kon toch echt geen verschil waarnemen.

Heb overigens van de week m'n belkin pf30 netfilter binnengekregen en aangesloten en heb het idee hier wel verschil te kunnen horen, het geheel wordt wat rustiger. Hier is het echter lastiger om snel weer om te schakelen om te kunnen vergelijken met de oude situatie, dus wellicht hoor ik het alleen omdat ik het wil horen. Ach ik vind het prima, ben er in ieder geval erg blij mee.


Tussen de DV7600 en CD5001 heb ik inderdaad getest met hetzelfde CDke. Er is toch wat meer detail aanwezig.
De CD6002 heb ik in de winkel vergeleken met de CD5001 met een CD die ik niet kende, dit was met de PM7001 versterkern, en het verschil was héél duidelijk.

Even terzijde, ik heb een  belkin pf30 netfilter, en heb ook een klein verschil waargenomen. Had ik het eerder gezien op ibood, had ik ook nog één of 2 van die PF30 bijgekocht (één voor de PC en nog één extra bij voor mijn HT set) zie mijn review http://marantzforum.nl/site/content/view/62/36/lang,dutch/
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

j o r r i t

Ik was helaas ook te laat bij ibood, tot mijn geluk was er iemand die de belkin door verkocht op marktplaats aangezien hij zijn apparatuur niet kon aansluiten op pinaarde. Ik was de gelukkige die hem voor 70 euro van hem over kon nemen.