Sa15S1 of de nieuwe Sa8003?

Gestart door obiwan, september 16, 2008, 09:02:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

robb


Er is nog iets belangrijks, en dat is de kwaliteit van de opname.
Als ik een oude cd van de Police afspeel klinkt dit (mijn mening) niet
lekker.
Behoorlijk schel,geen detail eigenlijk bagger(niet de muziek, de opname)
Als ik daarentegen de sacd in de lade stop en afspeel hoor ik een wereld
van verschil op alle vlakken. :-D
Daar de 15 en 8003 allebei sacd kunnen afspelen speelt het verschil niet zo,
maar wil dit even kwijt.

obiwan

Ja; dat schelle heb ik ook last van met de Unison Unico cd speler. De slechte opnames zijn daar debet aan, maar volgens mij ook wel de Unico cd speler. Daarom dat ik naar een Marantz cd speler wil.

De 15S1 wordt aangeboden voor 1090,--  De nieuwe 8003 heeft een adviesprijs van 899,--. Tja; wat is wijheid.

TurboMarco

Het voordeel van het aanschaffen van een nieuwe speler lijkt mij toch wel de mogelijkheid om hem eerst uitvoerig thuis te kunnen beluisteren eer dat je hem koopt,althans die mogelijkheid bied een goede leverancier wel.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Gouden Kabeltjes

Heb al langere tijd de SA15S1 en ben er zeer tevreden mee. Ook prima geschikt voor rock en waarschijnlijk een prima vooruitgang tov de Unico. Als je het gevoel hebt dat je installatie rock niet goed weergeeft zou ik ook eens denken aan de versterker. Dan gaat het niet zozeer over de toonkleur, maar over de 'snelheid'. Ik heb zelf een PM15S1 (2 stuks in bi-amp) en dat gaat met rock prima. Maar er zijn ook andere opties.

V.w.b. de afweging tussen de 8003 en SA15 ik heb voor mijn SA15 een SA8300 gehad (volgens mij qua model voorloper van de 8003) en het verschil was levensgroot. Natuurlijk is de 8003 nieuwer, met een nieuwere processor, etc. Echter m.i. zit het verschil met name in de andere componenten (gebruikte componenten, stroomvoorziening, interne bekabeling, chassis, etc.). Dat is in de premium serie meestal kwalitatief beter/zwaarder uitgevoerd dan in de range.
Tenslotte: de SA15 krijg je nu met een flinke discount (good value for money) terwijl je voor de 8003 nog de volle mep betaalt (waarschijnlijk over 1 jaar -200 euro).

Uiteraard zou het het mooiste zijn als je een parallelle luistersessie kunt doen (thuis bij voorkeur) --> laat ons je resultaat weten!
Aurender N100H
Holo Audio May KTE DAC
Accuphase e5000
B&W804D3 + Gaia II
Townshend Isolda DCT interconnect + speaker kabel
Audioquest Carbon USB
Siltech SPX-20 + Octopus
Denon AH-D9200
Rega Planar 8 + Aphetta 2 MC
Rega Aria

HiFi gek

Inmiddels blijkt dat de SA15-S2 is uitgekomen .


Groeten  EDWIN  B