Sa15S1 of de nieuwe Sa8003?

Gestart door obiwan, september 16, 2008, 09:02:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

obiwan

Wil mijn huidige hybride Unison unico cd speler vervangen. Wil niets meer met buisjes en zit te kijken naar Marantz. Hou van een volle, warmere weergave zonder fel hoog en scherpte. Draai veel rock; toch al vaak aan de schelle kant. Mijn versterker is Luxman 505f en speakers KEF XQ40.
Over de Sa15S1 lees je wat twijfelachtige berichten. Het is het misschien net niet. De nieuwe Sa8003 lijkt mij erg aantrekkelijk. Hifichoice heeft deze al getest en erg enthousiast erover. Spreken van een "audiofiele droom".
Wat vinden jullie?

http://www.techradar.com/products/audio-visual/hi-fi-and-audio/cd-players-recorders/marantz-sa8003-456022/review

WimPeu

Wanneer liggen deze nieuwe apparaten bij de dealer eigenlijk!!
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Jantje

Geloof dat de 8003 combinatie in november beschikbaar was. Zeker weten doe ik het echter niet, tis me tijdens de dealershow in ophemert verteld en ik heb er geen kopie van meegekregen.
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.

obiwan

Lees dat de 8003 een nieuwere DAC heeft dan de duurdere 15S1. Dus 8003 beter?

robb

#4
Heb zelf de hele 15s1 set en ben buitengewoon tevreden.  :-)

De 8003 heeft dan wel de 4398 Crystal dac, maar dat zegt ook niet alles.
De 15 heeft de 4397, maar wel een betere klok.

Alleen luisteren en wat je zelf mooi vind, daar gaat het om.

Mijn muziekkeuze is jazz, pop, klassiek en filmmuziek.

De speakers en versterker zijn natuurlijk ook belangrijk.
Heb de Dynaudio Focus 110.

Met mijn muziek geweldig, maar met echt ruig spul niet geweldig.(hou ik ook niet van)

obiwan

Dus niet zo geschikt voor rock? Wordt aangesloten op een luxman 505f versterker en KEF XQ40 speakers.

joep

Zou kijken wat ik er later bij zou willen hebben en in de zelfde lijn kopen. Dan past straks alles netjes bij elkaar. Maar bovenal zou ik eerst eens luisteren!

Snow

Citaat van: obiwan op september 19, 2008, 11:41:46
Dus niet zo geschikt voor rock? Wordt aangesloten op een luxman 505f versterker en KEF XQ40 speakers.

In mijn optiek heeft de keuze van versterker of CD-speler geen invloed op jouw muziekvoorkeur. De luidsprekers bepalen voor 99,9 % de klank van je systeem. De klankverschillen tussen versterkers, CD-spelers zijn zo miniem, dat ze praktisch niet zijn te horen. Althans dat is mijn ervaring, maar mischien heb ik wel slechte oren :lol:

Dennis E36

#8
Citaat van: Snow op september 19, 2008, 17:06:24
In mijn optiek heeft de keuze van versterker of CD-speler geen invloed op jouw muziekvoorkeur. De luidsprekers bepalen voor 99,9 % de klank van je systeem. De klankverschillen tussen versterkers, CD-spelers zijn zo miniem, dat ze praktisch niet zijn te horen. Althans dat is mijn ervaring, maar mischien heb ik wel slechte oren :lol:

Klankverschillen tussen versterkers en cd-spelers miniem :? :-o Waarom dan allemaal niet een goedkopere kopen dan????De SA15S1 klink echt wel veel beter dan mijn SA7001, ongeacht de gebruikte luidsprekers.

Als ik de CD17 mkII van mijn vader op mijn PM7001 zet hoor ik ook al
wel een verschil hoor. Tussen versterkers zit sowieso wel degelijk veel verschil.

Of bedoel je het anders?
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Jantje

Citaat van: Dennis E36 op september 19, 2008, 17:31:00
Klankverschillen tussen versterkers en cd-spelers miniem :? :-o Waarom dan allemaal niet een goedkopere kopen dan????De SA15S1 klink echt wel veel beter dan mijn SA7001, ongeacht de gebruikte luidsprekers.

Als ik de CD17 mkII van mijn vader op mijn PM7001 zet hoor ik ook al
wel een verschil hoor. Tussen versterkers zit sowieso wel degelijk veel verschil.

Of bedoel je het anders?

Welke vind je beter klinken, de CD17 of je SA7001?
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.

Lapti

Citaat van: Snow op september 19, 2008, 17:06:24
In mijn optiek heeft de keuze van versterker of CD-speler geen invloed op jouw muziekvoorkeur. De luidsprekers bepalen voor 99,9 % de klank van je systeem. De klankverschillen tussen versterkers, CD-spelers zijn zo miniem, dat ze praktisch niet zijn te horen. Althans dat is mijn ervaring, maar mischien heb ik wel slechte oren :lol:

Ik hoor toch wel een heel duidelijk verschil tussen mijn pm-84mk2 en mijn sr5200, voor muziekkeuze is het niet belangrijk (denk ik). Een goede cd-speler of goede versterker moet alles goed kunnen, speakers daarentegen is weer een ander verhaal.
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

Dennis E36

Citaat van: Jantje op september 19, 2008, 17:51:41
Welke vind je beter klinken, de CD17 of je SA7001?

Ik vind de CD17 persoonlijk mooier klinken.
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

audiofreak1

Ontzettend tevreden met mijn SA15. Perfecte sound, mooie afwerking, degelijke machine.
Marantz PM15, SA15, ST15, Sony RDRHX900, Mission M53, Audioquest Diamondline and Sidewinder interlinks, Hyperwire silverline speakercable

obiwan

Maar niet zo geschikt voor rock?

Maurice

Ik heb zojuist wat berichten afgesplitst naar een ander topic, aangezien die discussie niet bij dit onderwerp past.
Zie Hoorbare verschillen tussen versterkers?.

Hier graag nu enkel verder over de verschillen tussen de SA15S1 en de nieuwe SA8003!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude