cd-text Marantz SA7001

Gestart door Dennis E36, augustus 22, 2008, 18:11:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dennis E36

Goedemiddag,

Ik ben nieuw hier op het forum en zal eerst even vertellen waar mijn eerste Marantz set uit bestaat:
Marantz PM7001, Marantz SA7001, Marantz ST6001 en tot slot de Marantz DV4001.
Mijn speakers zijn de Bose 601 Series III en Van Den Hul ls-kabel. Mijn Interlinks zijn van JvG.

Nu zag ik in de specs van de (SA)CD speler dat die cd-text heeft. Ik heb nu mijn eerste SACD (Single Layer) en
meteen na TOC Reading laat het display text zien. Bij geen enkele andere gewone cd heb ik dit.
Hebben meerdere members dit "probleem" of ziet de SA7001 alleen bij SACD's de text?

Groeten,

Dennis



Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

sattie

#1
volgens mij is de cd-text alleen bij SACD's en niet bij normale cd's.
Terwijl normale cd's het ook hebben, ondersteunt deze speler het alleen bij SACD.
Zie pagina 12 van je nl handleiding, alleen bij SACD.

Stadium III

Mijn dvd speler ondersteunt wel tekst en geeft het ook weer
Het is wel zo dat niet alle cd's cd tekst hebben
En je speler moet het idd ook kunnen weergeven

En natuurlijk welkom op het forum !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

Inderdaad niet alle Cd's hebben dit. Merk wel dat dit de laatste tijd meer en meer gebruikt wordt.
De CD's van Tiëste hebben die onder andere.

Indien je zelf CD's brand, kan je die via Nero zelf toevoegen. Je moet de optie aanvinken bij het aanmaken, en dan kan je zelf de titel en artist van de CD meegeven, en daarna ook die van elke song.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Dennis E36

#4
Ik las net in de handleiding dat cd-text alleen ondersteund wordt bij SACD's, zoals sattie al aangaf.
Beetje jammer aangezien ik niet veel SACD's zal kopen. Ik denk dat SACD ook nooit
echt door gaat breken...aangezien het al bijna 10 jaar op de markt is..


Even ook nog iets anders: De SA7001 heeft de EISA award gewonnen seizoen 2006-2007. Overal op internet (en ook op de Marantz site!) staat dat de PM7001 die award ook heeft. Ik kan echter op de site van EISA niets vinden m.b.t. de PM7001 :?. In 2006-2007 heeft Denon de beste 2 kanaler.....is iemand dit al eerder opgevallen?
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

dmeerpa

Citaat van: Dennis E36 op augustus 22, 2008, 19:24:23
Ik las net in de handleiding dat cd-text alleen ondersteund wordt bij SACD's, zoals sattie al aangaf.
Beetje jammer aangezien ik niet veel SACD's zal kopen. Ik denk dat SACD ook nooit
echt door gaat breken...aangezien het al bijna 10 jaar op de markt is..


CD-Text wordt heel zeker ondersteunt bij CD's.
Ik kreeg deze al te zien op mijn Marantz CD5001 en nu ook op de CD6002.
En zoals ik al zei de nieuwste CD's van Tiëste (elements of Life, in search of sunrise 6, 7) hebben cd-text.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Dennis E36

Citaat van: dmeerpa op augustus 23, 2008, 12:36:32
CD-Text wordt heel zeker ondersteunt bij CD's.
Ik kreeg deze al te zien op mijn Marantz CD5001 en nu ook op de CD6002.
En zoals ik al zei de nieuwste CD's van Tiëste (elements of Life, in search of sunrise 6, 7) hebben cd-text.

Ik weet inderdaad dat CD-Text wel op cd's staan, maar mijn SA7001 laat dat jammergenoeg bij gewone CD's niet zien.


Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Niels

#7
Citaat van: Dennis E36 op augustus 23, 2008, 13:57:02
Ik weet inderdaad dat CD-Text wel op cd's staan, maar mijn SA7001 laat dat jammergenoeg bij gewone CD's niet zien.




Dat klopt ik heb ook een SA7001 gehad. Hij laat alleen tekst zien bij SACD's. Ik vond het geen ramp. Ik bedoel je gaat toch niet de hele dag voor je SA7001 kijken naar de tekst :wink: Maar het heeft wel wat als de tekst voorbij komt  :wink: Dat kan ik zeker niet ontkennen. Mijn CD6000 OSE heeft het ook.

HiFi gek

Mijn ervaring is dat cd text op vrijwel alle sacd's voorkomt , behalve op de sacd's van het label STS-DIGITAL .

Cd text op normale cd's komt niet veel voor helaas .

Groeten  EDWIN  B