Gezocht: DAC

Gestart door Lapti, mei 04, 2008, 00:42:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maurice

Citaat van: Lapti op mei 11, 2008, 22:55:54
Heb em nu een tijdje in gebruik, maar ik vind het heel erg moeilijk een groot verschil te horen  nopompom

Nu ben ik er van overtuigd dat dat meer aan mijn ongetrainde gehoor ligt.

Het verschil wat ik DENK te horen is vooral net ietsje strakker laag en een breder stereobeeld met meer detail ( wat ze ook nog wel es soundstage noemen geloof ik) maar dat kan ook net zo goed tussen mijn oren zitten.

Zowiezo is het praktischer omdat ik nu niet meer de sr5200 als voorversterker gebruik


Geef het nog een tijdje, maar ik ben nog zeker zelf benieuwd, dus je mag hem altijd hier een keer komen aansluiten! ;D
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

MadVillain

mocht je in de buurt van Roermond wonen dan zou ok hem ook wel eens willen checken  8-)

Lapti

dan zouden we bij maurice moeten afspreken in Arnhem :-), Roermond is een tikkie te ver voor me (zeker met de trein), ik zelf woon in Hilversum namelijk :roll:
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

Paul

Als je toch onderweg bent de koffie en het bier staat klaar in R,dam. :-D :yes: byebye
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maurice

Citaat van: Lapti op mei 12, 2008, 10:25:44
dan zouden we bij maurice moeten afspreken in Arnhem :-), Roermond is een tikkie te ver voor me (zeker met de trein), ik zelf woon in Hilversum namelijk :roll:
Moet te regelen zijn, wordt echter pas in augustus of zo ben ik bang  nopompom
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Lapti

het heeft geen haast :)
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

Lapti

Ik heb em nu dus al een tijdje en ik dacht laat ik nog even mijn conclusie geven:

Het verschil tussen de beresford en mijn soundblaster is vrijwel nihil, de beresford doet het net heeel ietsje beter, maar eerlijk gezegd hoorde ik dat (bijna) niet maar een vriend van mij wel (met goede oortjes).

Toen heb ik hem getest met mijn philips dvd963SA (van medevoort gemod). Hier hoorde ik zelfs verschil, helaas voor de beresford maar de philips wint toch wel vrij duidelijk.

Oftewel tsja wat zal ik zeggen, voor het geld is het ook weer niet echt een miskoop want hij werkt als een goede tussenscheiding van pc naar pm, en niet duur met toch 4x digitaal in (2x optisch 2x coax) maar de vele lovende berichten die ik gelezen heb zijn wat mij betreft niet echt op zijn plaats.

Desalniettemin lijkt het mij nog steeds leuk om het dingetje bij iemand anders te testen  :lol:
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

Maurice

Citaat van: Lapti op juni 11, 2008, 20:52:25
Ik heb em nu dus al een tijdje en ik dacht laat ik nog even mijn conclusie geven:

Het verschil tussen de beresford en mijn soundblaster is vrijwel nihil, de beresford doet het net heeel ietsje beter, maar eerlijk gezegd hoorde ik dat (bijna) niet maar een vriend van mij wel (met goede oortjes).

Toen heb ik hem getest met mijn philips dvd963SA (van medevoort gemod). Hier hoorde ik zelfs verschil, helaas voor de beresford maar de philips wint toch wel vrij duidelijk.

Oftewel tsja wat zal ik zeggen, voor het geld is het ook weer niet echt een miskoop want hij werkt als een goede tussenscheiding van pc naar pm, en niet duur met toch 4x digitaal in (2x optisch 2x coax) maar de vele lovende berichten die ik gelezen heb zijn wat mij betreft niet echt op zijn plaats.

Desalniettemin lijkt het mij nog steeds leuk om het dingetje bij iemand anders te testen  :lol:
Ik wil het ding nog steeds bij mij thuis horen, en in augustus moet ik wel tijd hebben  :yes:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Paul

Citaat van: Lapti op juni 11, 2008, 20:52:25
Ik heb em nu dus al een tijdje en ik dacht laat ik nog even mijn conclusie geven:

Het verschil tussen de beresford en mijn soundblaster is vrijwel nihil, de beresford doet het net heeel ietsje beter, maar eerlijk gezegd hoorde ik dat (bijna) niet maar een vriend van mij wel (met goede oortjes).

Toen heb ik hem getest met mijn philips dvd963SA (van medevoort gemod). Hier hoorde ik zelfs verschil, helaas voor de beresford maar de philips wint toch wel vrij duidelijk.

Oftewel tsja wat zal ik zeggen, voor het geld is het ook weer niet echt een miskoop want hij werkt als een goede tussenscheiding van pc naar pm, en niet duur met toch 4x digitaal in (2x optisch 2x coax) maar de vele lovende berichten die ik gelezen heb zijn wat mij betreft niet echt op zijn plaats.

Desalniettemin lijkt het mij nog steeds leuk om het dingetje bij iemand anders te testen  :lol:
Ben bv wel benieuwd naar de eventuele verschillen tussen de beresford en de dac in de marantz cd 10.
Iemand hier ervaring mee ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Jeroen

Voor diegene die nog een betaalbare DAC zoeken is dit misschien wel iets?  :?http://www.hifi.nl/nieuws/40061/Nieuw:_Cambridge_Audio_DacMagic.html :-D
Deze DAC komt van Cambridge Audio en heeft meerdere in en uitgangen (ook gebalanceerde uitgangen) en kost ongeveer 450 euro.

Groetjes Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

Bernard Hi-5

#25
...

gerard

Mmm `betaalbare DAC` vind ik toch wel een ruim begrip.  :|
Veel geld voor een onderdeeltje uit de audioketen.

Voor bovengenoemde bedragen heb ik een complete dvd speler, gemodificeerd en al, INCL. DAC  :roll:
Maar ja, daar daar kun je natuurlijk geen andere aparaten op aansluiten...
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Lapti

Citaat van: gerard op september 22, 2008, 22:09:17
Mmm `betaalbare DAC` vind ik toch wel een ruim begrip.  :|
Veel geld voor een onderdeeltje uit de audioketen.

Voor bovengenoemde bedragen heb ik een complete dvd speler, gemodificeerd en al, INCL. DAC  :roll:
Maar ja, daar daar kun je natuurlijk geen andere aparaten op aansluiten...

tenzij die ook een analoog uit heeft! en die spelers zijn er
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos