Marantz cd-speler, welke 2e hands zal ik nemen?

Gestart door uweslankheid, december 20, 2007, 23:16:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB_Marantz

Het verschil tussen een kroontjes dac en een non kroontjes ga je echt niet horen. :lol:

Koop gewoon een betrouwbare speler zoals de CD-10/16 of blijf met je 80 spelen.

Verbeteringen bewerkstellig je met een betere versterker of andere speakers.  :yes: HB

Wat je ook kunt doen is het filter in je speakers eens goed aanpakken.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

uweslankheid

Bedankt  voor de reacties zover. Eigenlijk wil ik gewoon een goede, redelijk recente, speler met een goede ingebouwde dac. Ik denk namelijk dat er bij de cd80, buiten de dac (1541), aan de voeding en bijv. netkabel behoorlijk wat verbeterd kan worden.
Alleen wil ik niet blijven modificeren. Aan mijn kooplijstje wil ik ook nog de SA15s1 toevoegen, dit lijkt me ook een goede speler. Weet iemand hoe die zich tot de andere spelers verhoudt(CD11LE en CD17MKIII KI)?

Zou de Audio Alchemy dac (ongemod.) beter zijn dan de Denon DA500? En wie kent de Monarchy dac?

Kom uit de buurt van Den Haag, dat is toch ook vlakbij Arnhem? ;)

Oja, nog even mijn stereoset: Rotel RHA10 voorv.Rotel RHB10 (Michi) eindv. B&W N802 speakers en Cardas bekabeling. Misschien hebben jullie hier wat aan. Denk er ook nog aan om een oude Rotel RCD 990 of 991(AE) te kopen...

Een heel verhaal, alvast bedankt voor de reacties!

TurboMarco

De Michi reeks is iig om van te smullen  notworthy,bied €100,- op de audio alchemy en je hebt hem denk ik wel,blijkt het in jouw setup geen verbetering op te leveren dan raak je hem zo weer kwijt voor het zelfde geld,en den haag is idd erg dichtbij arnhem  clown1
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

uweslankheid

En, Marco, wat moet er dan aan de AA dac gemod worden om hem top te krijgen? Doe jij dat zelf?

Gr.

TurboMarco

Nee ik laat een apparaat het liefst orgineel  :-D,ik heb de mijne zo gekocht in de eerste instantie om mn oude marantz CD75 met TDA1541 wat frisser te laten klinken,maar eenmaal aangesloten op mn denon dcd-3520 heb ik besloten om hem in mn 1e setup te gebruiken,vooral met opname's die nogal aangedikt laag hebben klinkt het met de AA net wat strakker,dunne opname's beluister ik direkt via de denon.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WYWH

Citaat van: S.B.Marantz op december 21, 2007, 13:22:16
Het verschil tussen een kroontjes dac en een non kroontjes ga je echt niet horen. :lol:
Gelul! Pardon my french.  :-D
De interne resolutie verscilt ongeveer 1,5 bits. Dat hoor je echt wel. Als je dat niet hoort, dan is er iets mis met je gehoor. Het is zelfs extreem duidelijk te meten. Het scheelt ongeveer een 14 procent aan missende data!!!!
Als je het niet hoort, dan vind je mp3 ook geen onderscheid hebben t.o.v. cd.

SB_Marantz

Idd een hoop gelolliestokulum want er is nauwelijks tot geen verschil te bespeuren in klankmatige zin.

Ik heb er al meer moeten overtuigen van dat feit. HB

Het rijtje zag er als volgt uit;

Marantz CD-84         
Marantz CD-6000 OSE
Denon DCD-1500
Marantz CD-16
Yamaha ......


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

uweslankheid

Bij mij klinkt een mp3 even goed (of slecht) als een cd, ik hoor geen verschil.... :-D

TurboMarco

Citaat van: uweslankheid op december 22, 2007, 00:15:26
Bij mij klinkt een mp3 even goed (of slecht) als een cd, ik hoor geen verschil.... :-D
Dat maakt de keuze voor een andere cd speler meteen heel gemakkelijk,kies voor de speler die je het mooiste  uit vind zien  :-D :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mars

#25
Citaat van: Marco op december 22, 2007, 10:27:32
Dat maakt de keuze voor een andere cd speler meteen heel gemakkelijk,kies voor de speler die je het mooiste  uit vind zien  :-D :-D

yep, go for the looks, not for the sound :wink: hahaha

greetz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

SB_Marantz

Ik zou er van maken; ga voor de betrouwbaarheid!
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

erwin

Oke, als dat zo is zou ik voor een degelijke mooie betrouwbare cd speler gaan,en die zijn er genoeg.

Grtz Erwin.
Citaat van: uweslankheid op december 22, 2007, 00:15:26
Bij mij klinkt een mp3 even goed (of slecht) als een cd, ik hoor geen verschil.... :-D
marantz sr 5600
marantz dv6600
marantz 250 MKI
advance acoustic mcd 203
iq7,iq3,iq6c,psw2500
interlinks van de gamma

uweslankheid

#28
Het was een grapje hoor, ik ben wel redelijk in staat verschillen tussen cd en mp3 waar te nemen :wink:

Maandag ga ik een zilveren CD 17 mkiii KI ophalen! Hierin zitten twee BurrBrown pcm 1716 delta sigma dacs (24 bits). Ook heeft Ken Ishawata er een ringkerntrafo ingezet en de binnenkant volledig verkoperd. Dit lijkt me een uitstekende speler en hij ziet er ook nog eens mooi uit.
Is er iemand op het forum die deze zelfde speler bezit?
En kan iemand mij vertellen hoe cd text precies werkt?

Staat er op elke cd tegenwoordig een bestandje zodat de titel en de artiest door de cd speler gelezen en weergegeven wordt?

gr

Maurice

Citaat van: uweslankheid op december 22, 2007, 18:04:13
En kan iemand mij vertellen hoe cd text precies werkt?
Er zijn cd's op de markt (niet echt veel) waarbij een soort mp3 tags zijn opgenomen die dan worden weergegeven. Verder worden de tags van gebrande cd's ook weergegeven!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude