+++ Streaming audio +++

Gestart door xander32, januari 10, 2016, 20:37:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Barre72

Nog een leuk artikel over een DIY streamer :

https://opensource.com/life/16/1/how-set-linux-based-music-server-home

Ga het binnenkort met een Raspberry PI eens proberen ...
Set 1 : Marantz PM7000N - Marantz UD5007 - Monitor Audio RX6 - LG C7V
Set 2 : Marantz PM7004 - Marantz CD5003 - Pioneer S-A4SPT-PM (Pure Malt) - Raspberry PI + Volumio
NAS : HPE Proliant Microserver + Rocky Linux 9 (NFS, MiniDLNA)

Maurice

Wat is volgens jullie de beste wijze voor verbinden van een NAS, PC en een HTPC (met daarop Kodi)?
Momenteel heb ik de de HTPC leading, deze leest via NFS bestanden van de NAS en met SMB bestanden van de (Windows) PC.
Is het beter om uPnP/DLNA te gebruiken? 

Hoe zorgen jullie ervoor dat de bibliotheek voorzien wordt van de juiste fanart etc?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

VANZOMERENG

#92
Citaat van: xander32 op januari 20, 2016, 18:41:07
Doet de 8005 het dan veel beter? Ooit beide 1 op 1 vergeleken?
De 6005 bezit de CS4398 dac, een hele fraaie, welke ook in de 8005 zit en tevens in 'mijn' SA15s2 LE ...

Voor de paar honderd euro meer en voor iets wat jaren mee gaat, niet moeilijk overdoen.
De NA8005 is gewoon fraaier gebouwd met betere voeding en welke zelfde DAC erin ligt  :-P,
jij weet toch ook, dat alleen de DAC-chip niet zaligmakend is.
Ik ken wel Dac-chips, die zowel in apparaten van 5.000 euro plus worden ingebouwd maar ook
in apparaten < 500 euro voorkomen.   
Dac-chips betreffen gewoon een stukje gebakken zand van minder als een tientje (bij wijze van spreke  :-D)

Of ik het verschil heb gehoord is niet relevant, immers het zijn de oortjes van Maus en ik mag aannemen
dat adviezen die hij krijgt van Jan-en-alleman zelf op waarde weet in te schatten en uiteindelijk zelf
zijn oren eerst te luister legt, alvorens iets aan te schaffen.

By the way... in jouw zoektocht naar een andere streamer, zelf ooit eens een NA-6005 in
overweging genomen (zit dezelfde Dac in als de NA8005-CineMike  :wink:)

xander32

Zelf had ik geen interesse (lees: geen oog) voor de NA6005 omdat ik in een andere prijsklass aan het shoppen was. Dat betrof dus een ander uitgangspunt. William heeft juist wel interesse in die 6005, vast vanwege budgettaire redenen (prijs-kwaliteit).

Enne, in die CM is juist ook de dac gemodificeerd, naast de voeding en signaalwegen.

xander32

Mooi betaalbare stream-ketens. Ik ben wel benieuwd hoe zo' n keten zou presteren t.o.v. de wat meer gangbare en steevast meer prijzige ketens  :roll:.

Citaat van: Barre72 op januari 20, 2016, 20:34:04
Nog een leuk artikel over een DIY streamer :

https://opensource.com/life/16/1/how-set-linux-based-music-server-home

Ga het binnenkort met een Raspberry PI eens proberen ...

Cornelis1921

Citaat van: xander32 op januari 20, 2016, 21:27:59
Mooi betaalbare stream-ketens. Ik ben wel benieuwd hoe zo' n keten zou presteren t.o.v. de wat meer gangbare en steevast meer prijzige ketens  :roll:.
De kekke features wellicht? 8-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WilliamB

#96
De reden van interesse in een extra streamer is dat ik straks geen ziggo meer heb, want het nieuwe huis wat ik ga bewonen komt alleen een analoge KPN lijn binnen. ( oeps ga terug in de tijd )  :-P
Helaas kan ik dan met mijn Marantz ST 6003 niets meer mee doen.

Ik wil inderdaad niet te veel uitgeven aan een extra streamer, misschien ga ik wel voor een tweede SBT.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Maus

Citaat van: VANZOMERENG op januari 20, 2016, 21:12:04

Of ik het verschil heb gehoord is niet relevant, immers het zijn de oortjes van Maus en ik mag aannemen
dat adviezen die hij krijgt van Jan-en-alleman zelf op waarde weet in te schatten en uiteindelijk zelf
zijn oren eerst te luister legt, alvorens iets aan te schaffen.


Heb ik iets gemist?

xander32

Voordeel van een tweede SBT is dat je enkel met LMS van doen hebt en beide met eenzelfde app (IPeng?) kan bedienen.

Citaat van: WilliamB op januari 20, 2016, 21:30:55
De reden van interesse in een extra streamer is dat ik straks geen ziggo meer heb, want het nieuwe huis wat ik ga bewonen komt alleen een analoge KPN lijn binnen. ( oeps ga terug in de tijd )  :-P
Helaas kan ik dan met mijn Marantz ST 6003 niets meer mee doen.

Ik wil inderdaad niet te veel uitgeven aan een extra streamer, misschien ga ik wel voor een tweede SBT.

xander32

Ja, altijd weer die Maus, let je ff niet op en hij flikt hem 't weer  :-D.

Citaat van: Maus op januari 20, 2016, 21:34:32
Heb ik iets gemist?

xander32

... veel bruikbare, inhoudelijke reply verwacht ik niet op jouw vragen, want te specifieke, weinig mainstream keten  :wink:.

Citaat van: Maurice op januari 20, 2016, 20:58:34
Wat is volgens jullie de beste wijze voor verbinden van een NAS, PC en een HTPC (met daarop Kodi)?
Momenteel heb ik de de HTPC leading, deze leest via NFS bestanden van de NAS en met SMB bestanden van de (Windows) PC.
Is het beter om uPnP/DLNA te gebruiken? 

Hoe zorgen jullie ervoor dat de bibliotheek voorzien wordt van de juiste fanart etc?

sjoek

Citaat van: WilliamB op januari 20, 2016, 21:30:55
De reden van interesse in een extra streamer is dat ik straks geen ziggo meer heb, want het nieuwe huis wat ik ga bewonen komt alleen een analoge KPN lijn binnen. ( oeps ga terug in de tijd )  :-P
Helaas kan ik dan met mijn Marantz ST 6003 niets meer mee doen.

Ik wil inderdaad niet te veel uitgeven aan een extra streamer, misschien ga ik wel voor een tweede SBT.

De st6003 kan je zeker nog wel gebruiken hoor als je dat wilt. Ik heb zelf de st6003 in mijn 2e set in mijn muziekkamer staan en heb hier gewoon een stuk coax kabel van +/- 2.5 meter aanhangen als antenne. Deze kabel gewoon achter het bureau weggewerkt en heb kraakhelder fm radio ontvangst inclusief de rds op het scherm :yes:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

sjoek

Citaat van: Maurice op januari 20, 2016, 20:58:34
Wat is volgens jullie de beste wijze voor verbinden van een NAS, PC en een HTPC (met daarop Kodi)?
Momenteel heb ik de de HTPC leading, deze leest via NFS bestanden van de NAS en met SMB bestanden van de (Windows) PC.
Is het beter om uPnP/DLNA te gebruiken? 

Hoe zorgen jullie ervoor dat de bibliotheek voorzien wordt van de juiste fanart etc?

Als tip kan ik geven zoek even wat op google rond. Ben hier en daar wel eens wat tegengekomen over hoe fanart enzo het beste werkt. Vooral op sites over de raspberry (deze laten veel mensen ook met kodi draaien)
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

WilliamB

Citaat van: sjoek op januari 20, 2016, 22:32:34
De st6003 kan je zeker nog wel gebruiken hoor als je dat wilt. Ik heb zelf de st6003 in mijn 2e set in mijn muziekkamer staan en heb hier gewoon een stuk coax kabel van +/- 2.5 meter aanhangen als antenne. Deze kabel gewoon achter het bureau weggewerkt en heb kraakhelder fm radio ontvangst inclusief de rds op het scherm :yes:
Echt  pompom is zeker het proberen waard  :gp:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

VANZOMERENG

Citaat van: Maus op januari 20, 2016, 21:34:32
Heb ik iets gemist?

Oeps foutje bedankt !!!  :-o

Bedoelde WilliamB

by the way    op het ht-forum wordt nog een SBT aangeboden