Marantz sacd 30n

Gestart door dmeerpa, oktober 15, 2023, 23:03:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

dmeerpa

Iemand ervaringen met de sacd 30n?
Ik kwam deze speler toevallig tegen als 2de hands hier in België.
Is een heel dure speler, zelfs aan 1000 euro onder de nieuwprijs.
Zo veel luister ik eigenlijk ook niet naar CD laat staan sacd, maar wel veel naar FLACs vanop de NAS.

Streamingdiensten gebruik ik niet of het is vanaf mijn NAS. Ik vermoed dat de sacd betere DACs heeft gezien zijn prijs. Ik lees wel eens dat de receiver analoog in terug omzet naar digitaal en terug naar analoog, maar ik hoor toch verschil als ik cd afspeel op de UD7006 via analoog of digitaal.

Anderzijds wou ik de HD Dune mediaspeler vervangen en dacht aan een alles speler zoals OPPO die had.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

JohnWx

Het is wel een hele mooie speler met veel mogelijkheden

Maar ga je alles gebruiken dat weet alleen jij

Zelf vind ik streamen het einde heb ook al heel lang geen cd speler of multi speler

Of de DAC beter is dan in een ......

Zie deze review bij de conclusies :

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/marantz-sacd-30n-measurements-sacd-player-dac-streamer.33430/


En succes met de keuze
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

dmeerpa

Citaat van: JohnDavids op oktober 16, 2023, 14:05:36Het is wel een hele mooie speler met veel mogelijkheden

Maar ga je alles gebruiken dat weet alleen jij

Zelf vind ik streamen het einde heb ook al heel lang geen cd speler of multi speler

Of de DAC beter is dan in een ......

Zie deze review bij de conclusies :

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/marantz-sacd-30n-measurements-sacd-player-dac-streamer.33430/


En succes met de keuze


Kogel is door de kerk, ben ze daarnet gaan ophalen.
Al vlug even aangesloten rechtstreeks op de Rotel RB997 eindversterker, waarbij de sacd 30n ook als voorversterker diende, nadien de SR7008 tussen gestoken als voorversterker.

Dan merk je toch het verschil tussen in voorversterkers. Nu wachten op de Cinema 40 om dit nog eens over te doen.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

JohnWx

Citaat van: dmeerpa op oktober 16, 2023, 17:47:15Kogel is door de kerk, ben ze daarnet gaan ophalen.
Al vlug even aangesloten rechtstreeks op de Rotel RB997 eindversterker, waarbij de sacd 30n ook als voorversterker diende, nadien de SR7008 tussen gestoken als voorversterker.

Dan merk je toch het verschil tussen in voorversterkers. Nu wachten op de Cinema 40 om dit nog eens over te doen.


Verschil zit hem in de instellingen

Op zich is een voorversterker + eindversterker in de basis zelfde als een geïntegreerde alleen in 1 kast

Wat een gaaf apparaat geniet ze en ga ook lekker streamen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

dmeerpa

Citaat van: JohnDavids op oktober 16, 2023, 18:00:27Verschil zit hem in de instellingen

Op zich is een voorversterker + eindversterker in de basis zelfde als een geïntegreerde alleen in 1 kast

Wat een gaaf apparaat geniet ze en ga ook lekker streamen

Instellingen ?? Receiver stond op Pure Direct.
Ik heb nog niet echt veel vergeleken, maar ik vermoed dat de receiver het analoge signaal toch eerst omzat naar digitaal om het dan weer als analoog aan te bieden aan de pre-out.

En dit zorgt op het eerste zicht voor een iets wolliger laag en minder aanwezig hoog.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25