krijg hem weer niet goed

Gestart door remco2706, juli 10, 2017, 19:40:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

remco2706

Hallo iedereen,ik heb een tijd niet gepost maar mijn sr 7005 was stuk en sinds een tijd weer terug.
Opnieuw inregelen met audessy,7 metingen gedaan maar subwoofer blijft na de metingen in audessy op -6.5 staan,is dit nog niet te laag?
Hiervoor stond hij +2 maar krijg hem daar niet meer op,hij stond half open bij de eerste metingen toen kwam er -12 uit.
Opnieuw gedaan en krijg hem niet lager dan -6.5 de sub staat nu kwart open,als ik hem verder dichtdraai is dat niet uiteindelijk te zacht?de crossover staat uiteraard helemaal open.

Verder xcrost de audessy de staande magnat zuilen op 60hz en de boekenplank speakers achter op 80,vind de 60hz zo laag.
In afwachting van het bezoekje van stadiumIII heb ik dus zelf wat geprobeerd,wel met de gedachte dat stadium het beter kan dan ik.
Hij zou paar weken geleden komen,maar door een groot feest(ik drink nooit en juist toen wel paar mixjes)flink verkeerd gevallen met alle gevolgen van dien waardoor ik hem moest afzeggen,dus stadium als je dit leest nogmaal excuses van mij kant.
We hadden een afspraak en ik ben stom geweest ommezelf even te laten gaan waardoor ik vrij laat je moest afzeggen,dus mijn oprechte excuses.
Ik heb je paar pm gestuurd. notworthy

DansaN

Citaat van: remco2706 op juli 10, 2017, 19:40:23
Hallo iedereen,ik heb een tijd niet gepost maar mijn sr 7005 was stuk en sinds een tijd weer terug.
Opnieuw inregelen met audessy,7 metingen gedaan maar subwoofer blijft na de metingen in audessy op -6.5 staan,is dit nog niet te laag?
Hiervoor stond hij +2 maar krijg hem daar niet meer op,hij stond half open bij de eerste metingen toen kwam er -12 uit.
Opnieuw gedaan en krijg hem niet lager dan -6.5 de sub staat nu kwart open,als ik hem verder dichtdraai is dat niet uiteindelijk te zacht?de crossover staat uiteraard helemaal open.

Verder xcrost de audessy de staande magnat zuilen op 60hz en de boekenplank speakers achter op 80,vind de 60hz zo laag.
In afwachting van het bezoekje van stadiumIII heb ik dus zelf wat geprobeerd,wel met de gedachte dat stadium het beter kan dan ik.
Hij zou paar weken geleden komen,maar door een groot feest(ik drink nooit en juist toen wel paar mixjes)flink verkeerd gevallen met alle gevolgen van dien waardoor ik hem moest afzeggen,dus stadium als je dit leest nogmaal excuses van mij kant.
We hadden een afspraak en ik ben stom geweest ommezelf even te laten gaan waardoor ik vrij laat je moest afzeggen,dus mijn oprechte excuses.
Ik heb je paar pm gestuurd. notworthy
De waarden maken niet zo veel uit, als het geluid maar goed is.
Ik lees alleen maar over waarden, maar niets over hoe je het geluid ervaart?

remco2706

Hiervoor had ik een vrij sprankeld geluid met een mooi midden en een mooi subtiele bas.
Nu klinkt alles veel doffer lijkt wel.

xander32

... bij het lezen van de topic titel moest ik direct denken aan een ander topic, waar twee mede forum leden obsessief bezig zijn met v i a g r a 🤣

Zep

Citaat van: xander32 op juli 13, 2017, 20:35:10
... bij het lezen van de topic titel moest ik direct denken aan een ander topic, waar twee mede forum leden obsessief bezig zijn met v i a g r a 🤣

Haha, xander, lig dubbel hier  :schater:

Maar toch heeft het woord "v i a g r a" iets bij je los gemaakt.....je blijft er op terug komen  :yes:  :-P

*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Maurice

Misschien weer even on-topic?

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

xander32

Dag Remco, ik lees dat Rob langs gaat komen: dan komt het wel goed  :yes:.

Citaat van: remco2706 op juli 10, 2017, 19:40:23
Hallo iedereen,ik heb een tijd niet gepost maar mijn sr 7005 was stuk en sinds een tijd weer terug.
Opnieuw inregelen met audessy,7 metingen gedaan maar subwoofer blijft na de metingen in audessy op -6.5 staan,is dit nog niet te laag?
Hiervoor stond hij +2 maar krijg hem daar niet meer op,hij stond half open bij de eerste metingen toen kwam er -12 uit.
Opnieuw gedaan en krijg hem niet lager dan -6.5 de sub staat nu kwart open,als ik hem verder dichtdraai is dat niet uiteindelijk te zacht?de crossover staat uiteraard helemaal open.

Verder xcrost de audessy de staande magnat zuilen op 60hz en de boekenplank speakers achter op 80,vind de 60hz zo laag.
In afwachting van het bezoekje van stadiumIII heb ik dus zelf wat geprobeerd,wel met de gedachte dat stadium het beter kan dan ik.
Hij zou paar weken geleden komen,maar door een groot feest(ik drink nooit en juist toen wel paar mixjes)flink verkeerd gevallen met alle gevolgen van dien waardoor ik hem moest afzeggen,dus stadium als je dit leest nogmaal excuses van mij kant.
We hadden een afspraak en ik ben stom geweest ommezelf even te laten gaan waardoor ik vrij laat je moest afzeggen,dus mijn oprechte excuses.
Ik heb je paar pm gestuurd. notworthy

remco2706

Ja klopt ik krijg gelukkig hulp,is echt moeilijk af stellen voor een noob,ga zoveel mogelijk wat opschrijven e.d
Heb toendertijd geen duur ding gekocht om hem maar half af te stellen,moet wel goed gebeuren.

remco2706

Rob was geweest bij mij en ik kan niks anders zeggen dan top.Denk gauw uur a andernalfuur bezig geweest.
Na div. Instellingen en metingen de sub verplaatst en gaf al een stukje verbetering.
Na opnieuw metingen was het geluid veel voller dan ik was gewend.
Hij raadde me alleen de sub evt te vervangen voor een rel.
Hij had een film tron meegenomen,ik had het gevoel dat er gauw flink wat buren aan me deur zouden komen om te vragen of er niks ontploft ofzo,man wat een geluid zeg was ff doof erna haha.
Rob,zeer veel dank kan het iedereen aanraden.

remco2706

Ik heb een vraagje,ik heb een samsung 65 ks8000 die hdr10 ondersteuning biedt,echter in de menu kan ik hem niet aanzetten:tv ondersteund geen hdr,terwijl dit wel degelijk zo is.
Uhd color staat aan en een high speed kabel ertussen,alleen mijn reciever heeft 1.4 hdmi ipv 2.0 of hoger.
Zou dit de oorzaak kunnen zijn?echter er staat wel in mijn tv scherm dat mijn tv geen ondersteuning biedt,dus dit zou los moeten staan van het hebben van de juiste reciever.
Al die nieuwe dingen beginnen een beetje boven me pet te groeien,soms denk ik alles de deur uit en een eenvoudig home cinemasetje en geen poespas meer,wordt ook knap chago van eigenlijk.



Spikes25

Helemaal snappen doe ik je niet. Je kan HDR niet aan zetten op je TV?????    waarom zou je dit moeten aanzetten in het menu ???? maar misschien is dit samsung logica. Of verwacht je via je provider naar TV te kunnen kijken naar HDR tv uitzendingen?
Om een HDR film te zien heb je bijvoorbeeld een Mediaspeler nodig met bijvoorbeeld Netflix geïnstalleerd deze speler moet dan wel HDR kunnen ondersteunen. Je kan ook Netflix abo nemen en deze installeren op je TV. Er zijn enkele HDR films te vinden op Netflix.

Dan een glaskabeltje naar de SR 7005, even in het menu aan geven TV => optisch, of indien mogelijk met coax aansluiten. Op deze wijze gaat is het mogelijk om het geluid via de SR te laten knallen

De SR kan GEEN HDR doorgeven, volgens mij stampt je 7005 uit 2011 ?? Toen werd er alleen gesproken over HDR.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley