De set van Marco

Gestart door PM95, januari 28, 2009, 11:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

xander32

Er zijn de nodige onderzoeken gedaan naar de effecten van het werken in onregelmatige diensten; uiteindelijk heeft je fysiek daarvan zo te lijden, dat het je een paar levensjaren kost ...

Zelf heb ik van mijn 17e tot 34e volop onregelmatige diensten gewerkt, inclusief nachtdiensten. Maar sindsdien enkel nog regelmaat, al zal daar hoogstwaarschijnlijk de komende periode voor het tijdelijke een dienst in de avond bij gaan komen. Maar ik voel met sinds de regelmaat fysiek echt meer uitgerust, ik heb meer energie.

En in jouw geval ook nog eens slecht voor jezelf zorgen, dat kan niet goed gaan. Nu heb je recent fysiek een flinke waarschuwing gehad; goed om te lezen dat je die serieus neemt. En ik ben er van overtuigd dat als je wil werken, daar echt een oplossing zal komen. Goed bezig, respect !

Citaat van: TurboMarco op mei 03, 2019, 09:01:41
Nu nog toewerken naar meer structuur in het dagelijks leven ,want werken in de horeca is na 36 jaar wel een aanslag op het lichaam ,altijd maar onregelmatig werken met werkdagen van wel 13 uur zonder zelf goed te eten ,want gasten gaan altijd voor ,en het is bekend als een nat beroep  :roll:

Maar wat dat weet ik nog niet ,het valt namelijk niet mee om op je 51e wat anders te gaan doen zonder dat je meteen weer in een ploegendienst komt .
Ik stop in ieder geval met werken in de horeca op mijn 56e ,dat staat wel vast!

xander32

Dringend advies voor diegene die bij Marco gaat luisteren;




Citaat van: renes59 op mei 03, 2019, 11:34:40
Da's mooi spul Marco, jou een beetje kennende wil dat heel hard en gaat het ook heel hard. :-D

renes59

Citaat van: TurboMarco op mei 03, 2019, 09:01:41
Nu nog toewerken naar meer structuur in het dagelijks leven ,want werken in de horeca is na 36 jaar wel een aanslag op het lichaam ,altijd maar onregelmatig werken met werkdagen van wel 13 uur zonder zelf goed te eten ,want gasten gaan altijd voor ,en het is bekend als een nat beroep  :roll:

Maar wat dat weet ik nog niet ,het valt namelijk niet mee om op je 51e wat anders te gaan doen zonder dat je meteen weer in een ploegendienst komt .
Ik stop in ieder geval met werken in de horeca op mijn 56e ,dat staat wel vast!
Dat werken met onregelmatige tijden of in ploegendienst sloopt je, oud wordt je daar niet mee. Ik werkte met onregelmatige tijden totdat ik werkloos werd, ik kan je vertellen dat er een last van je afvalt. Meer lucht meer ruimte, de zon scheen elke dag in het begin. Niet meer aan hoeven hikken dat je om 13:00 in de middag moet beginnen. In de morgen doe je niks want constant op de klok kijken hoe laat het is. Sociaal leven heb je niet als andere mensen in de tuin zitten of naar een verjaardag gaan moet jij aan het werk. Sportclub vergeet het maar, veel te veel afwezig. Tegenwoordig zijn in de bakkerijwereld de weekenden ook gewoon werkdagen, wordt wel extra betaald maar hoe lang nog, men is er mee bezig om dat eraf te halen.
Ben nu 60 en ben wel klaar met de bakkerijwereld, heb anderhalf jaar geprobeerd om er weer werk in te vinden. Werk genoeg zeggen ze, ammehoela, ja voor het minimum loon. De 36 jaar tellen niet mee, dan valt het werken in ploegen helemaal tegen.
Krijg nu de kans in de zorg, die moeten ook hard werken maar toch op een andere manier.
Werken in ploegen moeten ze verbieden, vind ik. En de 24 uurs economie vergeten want wie wordt daar beter van?
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Cornelis1921

#1563
Citaat van: TurboMarco op mei 03, 2019, 09:01:41
Nu nog toewerken naar meer structuur in het dagelijks leven ,want werken in de horeca is na 36 jaar wel een aanslag op het lichaam ,altijd maar onregelmatig werken met werkdagen van wel 13 uur zonder zelf goed te eten ,want gasten gaan altijd voor ,en het is bekend als een nat beroep  :roll:

Maar wat dat weet ik nog niet ,het valt namelijk niet mee om op je 51e wat anders te gaan doen zonder dat je meteen weer in een ploegendienst komt .
Ik stop in ieder geval met werken in de horeca op mijn 56e ,dat staat wel vast!
Dit is helaas niet van jongste dag, Marco, je had  het hier al 6 zes jaar geleden over dat werken in de horeca - de catering in jouw geval - slopend is, en dat heb je maar verloop van zo'n lange tijd maar weinig nodig om maar net even over de rand geduwd te worden, want dat is wat constante stress met een mens doet na verloop van jaren. En modereren en discussiëren in je eentje? Nu, dat kan echt niemand. Dus kop op, Marco, ik heb hier zeker wel en zeer aanzienlijk begrip voor, en ik neem jou in dezen dus niets kwalijk, je bent altijd een zeer aimabel en oprecht forumlid tot nu toe geweest, doch dit soort gebeuren nu eenmaal. Jammer maar helaas. Een forum is in de eerste plaats altijd mensenwerk, vandaar. Marco, je hebt gelukkig een lieve vrouw en dito zoon, en dat is ook wat waard. En er zijn genoeg forumleden die hier ook zo over denken. Ik hoop dat de komende 5 laatste horeca jaren iets minder bij jou minder in de koude kleren gaan zitten, want gesloopt afscheid te moeten nemen van arbeidzaam leven is wel het laatste wat iedere werkende zichzelf toewenst. Groetjes van Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

TurboMarco

Het forum inclusief het modereren is voor mij ontspanning ,dat er van tijd tot tijd wat spanning heerst zoals recentelijk nog met joep en consorten doet daar niets aan af .
Maurice en ik hebben dit forum voor de lol opgestart ,en we doen het nog steeds voor de lol ,dat er af en toe wat gebeurd wat een ander niet goed valt is dan jammer voor dat persoon ,en ik blijf ook van mening dat dit één van de meest toegankelijke forum is die je maar kan bedenken ,dat zie je terug in de gesloten vriendschappen en de terugkerende M&G's .
Hoewel ik destijds met de oprichting van het Marantzforum een totale pc noob was zag ik het .....en nu nog steeds als een soort van kindje ,maar het was goed voor mij om een tijdje afstand te nemen ,nu ben en blijf ik tot in den treuren ..... jammer voor diegene die mij niet kan pruimen  :evil:,gewoon omdat het verschrikkelijk leuk is ! ,en dan doel ik op het totaalplaatje met de toch wel hechte groep die we hier hebben  pompom
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: xander32 op mei 03, 2019, 11:38:01
Dringend advies voor diegene die bij Marco gaat luisteren;


Het kan echt wel zacht hoor ,al is dat natuurlijk geheel subjectief  :schater:

Nee...zonder gekkigheid ,ik ben verzot op flinke reserves en wat ik vroeger met versterkers had ,die moesten heul veul power hebben , ben ik uiteindelijk bij hoog rendement luidsprekers gekomen en met mijn gedachten de Tannoy sound .
Nu zijn losse drivers van Tannoy een soort van collectors item geworden en zijn de prijzen daar dan ook naar ,en zo ben ik bij Beyma gekomen .

Beyma was voor mij geen onbekende ,ik had in het verleden de Speakerland Vector 0 en daar zaten 15"Beyma woofers in met een soepele rolrand  ,dit terwijl Beyma eigenlijk bekend stond om hun PA drivers vind ik dat ze zeker geschikt zijn voor hifi gebruik ,het voordeel is dat je wat versterking betreft met enkele Watt's al een aardige sound neer kan zetten .
In mijn geval heb ik nu een overdaad aan Watt's ,dat komt dan ook omdat ik aan de Primare met 5x100 W RMS ook nog eens Hypex versterkers heb hangen .
Het gevolg ......met heel weinig output vd versterkers een op een laag geluidsniveau een meer dan volwassen geluid ,al is dat natuurlijk heel persoonlijk  :wink:
Ik zou zeggen (aan ieder) kom eens luisteren ,en laat die oordoppen maar thuis  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Vinyl_Fuchs

Citaat van: xander32 op mei 03, 2019, 11:38:01
Dringend advies voor diegene die bij Marco gaat luisteren;


Je bedoelt dat piepje in oor?
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

Hou ook wel van stevig draaien, maar ben toch zuinig op mijn oren geworden: oordopjes met motorrijden, tijdens werken met bepaalde gereedschappen en qua volume pas ik tegenwoordig ook op. Echter oordopjes tijdens concerten is voor mij een no-go. Kan me nog wel herinneren dat we vroeger naar een discotheek in Helden ( Palladio: Köpke) gingen, waar het geluid zo hard stond dat je gedurende de volgende morgen nog piepen in de oren had. Gelukkig ben ik daar ook niet overdreven vaak geweest.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Marvin

Soms even doortochten vind ik toch wel lekker hoor....

Vinyl_Fuchs

Citaat van: marvin op mei 04, 2019, 01:35:31
Soms even doortochten vind ik toch wel lekker hoor....
Zolang ik geen piepjes hoor.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

TurboMarco

Ik heb met geen enkele concert nog met oordoppen bezocht en ik was het ook niet van plan ,wel ben ik 1x naar monsterjam geweest in het Gelredome ,toen heb ik ze toch maar in gedaan ,sodemieters wat een geluid !!
Vooral met de demo van een ......weet ik wat voor een voertuig met een jet aandrijving ,oorverdovend was dat .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Vinyl_Fuchs

Ik weet dat mijn broertje dit bij een Motorhead- concert ervaren heeft en ikzelf bij een ACDC-concert in de AmsterdamArena. Echter geen oordopjes voorhanden.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

TurboMarco

Om toch van het één en ander in perspectief te zetten , de Primare HT hok heeft op het display een volumeschaal van 5 tot 99 ,en op het moment ....zoals zo vaak op dit uur staat 15 aangegeven ,en mijn bezoeken aan vele forumgebruikers leert dat men op dezelfde volume luistert als ik midden in de nacht doet .
Wanneer er een aantal maten hier op bezoek zijn gaat het gas op 50+ ,terwijl met een feestje 65 aangegeven word ,en geloof mij daar kan je een zaal mee vullen .

In de Primare zitten 2 ventilatoren ,deze hebben aan de stofopname te zien misschien 3x gedraaid ,terwijl de drie Hypex amps (nu 4) waarvan 1 class D niet meer dan handwarm geweest zijn .
Snap je dan waarom ik mij met regelmaat afvraag waarom er zulke dikke versterkers nodig zijn om een beetje geluid te krijgen  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

... ik ben te laat zuinig op mijn oren geworden; vanaf mijn 17e iedere maand (meerdere jaren zat ik bij drie muziekgezelschappen en had ik iedere maand zo'n 6 optredens) wel een of meerdere keren in zaaltjes  kroegen of feesttenten muziek gemaakt, tot aan mijn 30e met vrienden ieder weekend stappen wanneer ik zelf niet moest aantreden, vanaf mijn jeugd altijd deel uitgemaakt van orkesten e.d., waarvoor wekelijkse repetities. Destijds had nog 'niemand' gehoord van gehoorbescherming.

Maar de afgelopen tien jaar draag ik bij concerten en festivals altijd op maat gehoorbescherming, ongeacht welk genre, ongeacht wat de setting is.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: TurboMarco op mei 04, 2019, 02:11:39
Om toch van het één en ander in perspectief te zetten , de Primare HT hok heeft op het display een volumeschaal van 5 tot 99 ,en op het moment ....zoals zo vaak op dit uur staat 15 aangegeven ,en mijn bezoeken aan vele forumgebruikers leert dat men op dezelfde volume luistert als ik midden in de nacht doet .
Wanneer er een aantal maten hier op bezoek zijn gaat het gas op 50+ ,terwijl met een feestje 65 aangegeven word ,en geloof mij daar kan je een zaal mee vullen .

In de Primare zitten 2 ventilatoren ,deze hebben aan de stofopname te zien misschien 3x gedraaid ,terwijl de drie Hypex amps (nu 4) waarvan 1 class D niet meer dan handwarm geweest zijn .
Snap je dan waarom ik mij met regelmaat afvraag waarom er zulke dikke versterkers nodig zijn om een beetje geluid te krijgen  :-)
Gewoon omdat het kan: niemand zal betwisten dat class D op dit moment de meest efficiënte versterkertechniek is. Maar is het ook de beste en mooiste techniek? Daar heb je een twistpunt en dat is het mooie van onze hobby. Stel je voor dat we allemaal een Sonos of Heos set thuis hadden staan (niet dat deze zo ongelofelijk slecht zijn): dan zouden we een saai forum hebben.
Jij persoonlijk hebt veel ervaring/ affectie met betrekking tot PA en electronica en je lijkt me ook een pragmatisch persoon, dus ik snap jouw keuze volledig. Maar het zou bijv. niet mijn keuze zijn.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.