De set van Marco

Gestart door PM95, januari 28, 2009, 11:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Marvin


xander32

Mooi man, flink formaat  HB. Mooie set ook zo samen met de front ls.

Maar alles is relatief ...






Citaat van: TurboMarco op september 10, 2018, 17:03:58



:-)

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Brutus

Mooie set zo Marco.....en betreft de tv, gewoon ff een 75" tegen de muur plakken, is de boel weer een beetje in verhouding  :wink:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Ik kom dat geweld graag een x aanschouwen. Luisteren bij jou doe ik nog enkel met oordoppen in 😏.

RHK

Als ik zo die speakers zie, heb je bijna geen sub meer nodig haha.  Maar wat een set met power!  Kopjes en glazen eerst van de tafel halen denk ik.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

TurboMarco

Het kan hard ...heel hard ,maar het hoeft niet hoor  :-D

Al vind ik wel dat de Beyma's ondanks hun hoge rendement lekker los komen wanneer er een Wattje of tien er door heen gaan .
De volle 100% is een no go ,dan loop je echt wel een acute gehoorbeschadiging op .

Het is een vreemde combinatie van PA,hifi,en een car audio subwoofer ,het meeste word aangestuurd door versterking van Hollandse bodem (Hypex) ,wat weer een combi is van class A/B en D .

Het klinkt er volgens mij niet minder om .

Wie een keer wil komen beluisteren is altijd welkom .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

RHK

Als jij het wat harder zet, kan ik het in Zaandam horen.   :schater: :schater:
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

TurboMarco

#1478
De kogel is door de kerk ,ik ga een andere centerspeaker bouwen  pompom

Ik ga deze actief aansturen met de voorhanden zijnde Hypex active home 3 way plate amp .

Drivers :

Scan-Speak Discovery H2606/920000 1" Horn Dome Tweeter .


BEYMA 6MI90 - 6.5" PRO midrange .


BEYMA 12CX ,deze is normaliter een coaxial maar ontdaan van de tweeters .
Ik ga twee van deze drivers gebruiken  :evil:

Uiteindelijk word het een centerspeaker met een inhoud van 100 liter ,ook met een extreme belastbaarheid en het rendement komt op 95.2 db-1W/1mtr .

De versterker levert 80W voor het laag ,mid en hoog krijgen elk 50W ,filtering is dus actief .
Wisselfrequentie 250/2500 Hz  Linkwitz-Riley-Filter 4e orde.

De huidige audiomeubel moet dan wijken ,daarvoor in de plaats maak ik zelf een meubel waarbij de center geïntegreerd gaat worden .

Ik verwacht deze klaar te hebben medio februari 2019 . 
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Dat is een hele beste center zo, aan de basis zal het niet liggen.

TurboMarco

Ik heb dan ook hele beste fronts  :-D

Ik mis op het moment de match front/center ,de huidige center met een 8 inch coaxial driver mist simpelweg body om met de fronts mee te kunnen komen ,met films is dit duidelijk te horen en met muziek in mindere mate ,het ligt er aan hoeveel informatie naar de center gaat .

Jij snapt wel wat ik bedoel ,jij gebruikt toch een subwoofer bij de center ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Heb geen center meer, vond het te lomp worden. Is niet zo groot hier. 
Maar ik had een 12" DC met een eigen sub ja.... [emoji56]

Marvin

Had altijd het idee om die in een kast van 150liter te plaatsen, dubbele poort van 10x20cm.
Maten via iemand van Tannoy doorgespeeld gekregen, zou strak tot iets van 25hz moeten gaan met die 12"drivers uit die Lynx PA kastjes.

Vind die 12" hier meer attack hebben in de mid-bass dan die 15" variant. Maar die 15" heeft natuurlijk meer ballen.
X-over van die tweeter ligt ook wat lager van die kleine, bevalt me ook beter tov die 15".
En hoe groot ze ook zijn, ik mis die 2 subs wel degelijk als ik ze uit zet. 

Die center heb ik een tijdje geleden verkocht, stond in de schuur vocht te happen. Vond ik zonde.
Wat ik nu heb gaat niet weg, wordt hooguit ooit eens omgebouwd.
Voor die 15" heb ik ook aanbevelingen gekregen. Weet het niet meer helemaal zeker, maar er zat een variant van iets van 230liter tussen. [emoji23][emoji23]

TurboMarco

Mocht je een keer een ombouw overwegen dan wil ik je met alle plezier daarbij helpen .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Wow, mooi project. Maarre, 100 liter, dat is een meubel. Een paar pootjes er onder, een gehaakt kleedje en een plantje erop en je bent klaar  :-D.

Citaat van: TurboMarco op november 23, 2018, 23:56:01
De kogel is door de kerk ,ik ga een andere centerspeaker bouwen  pompom

Ik ga deze actief aansturen met de voorhanden zijnde Hypex active home 3 way plate amp .

Drivers :

Scan-Speak Discovery H2606/920000 1" Horn Dome Tweeter .


BEYMA 6MI90 - 6.5" PRO midrange .


BEYMA 12CX ,deze is normaliter een coaxial maar ontdaan van de tweeters .
Ik ga twee van deze drivers gebruiken  :evil:

Uiteindelijk word het een centerspeaker met een inhoud van 100 liter ,ook met een extreme belastbaarheid en het rendement komt op 95.2 db-1W/1mtr .

De versterker levert 80W voor het laag ,mid en hoog krijgen elk 50W ,filtering is dus actief .
Wisselfrequentie 250/2500 Hz  Linkwitz-Riley-Filter 4e orde.

De huidige audiomeubel moet dan wijken ,daarvoor in de plaats maak ik zelf een meubel waarbij de center geïntegreerd gaat worden .

Ik verwacht deze klaar te hebben medio februari 2019 .