De set van Marco

Gestart door PM95, januari 28, 2009, 11:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

lo

Zo zie je maar, een afspraak is zo gemaakt!
Vandaag op de koffie geweest bij de co-founder van dit mooie forum 'TurboMarco', kortweg Marco.
Stond eigenlijk allang op mijn 'to do list' om nog een keer bij Marco langs te gaan. Eigenlijk al sinds de BBQ bij wim een kleine vijf jaar geleden.

Aangekomen bij Marco is zijn woning eigenlijk niet te missen, je wordt begroet door een mooie R5 turbo onder de carport. Zou daar zijn nickname uit voortkomen...?
Na aanbellen wordt ik breed lachend door Marco ontvangen, en bij binnentreden ook nog door zijn trouwe viervoeters. Uitbundige ontvangst  :-D

Snel naar binnen om een en ander te aanschouwen. Gezeten in de bank heb je zicht op een groot plasma scherm, daaronder een audio meubel met daarin en op de verschillende componenten die de zaak tot leven moeten gaan brengen. Oh ja.... Leo.... lust je een kop koffie.... euhh.... ja lekker Marco. (er volgen er nog wel een paar :-P :-D)
Naast het meubel de zelf gemaakte speakers en links naast de linker speaker de 12" sub. Links en rechts naast de bank de Scanspeak speakers om het HT gebeuren te complementeren. Effe kijken naar en voelen aan de speakers. Keurige massieve speakers, rond de 1 meter 10 hoog schat ik zo'n beetje, de breedte net iets breder dan de Beyma luidsprekerunit, twee basreflex poorten aan de voorzijde. De Beyma units zijn van het concentrische type, wat inhoud dat centrisch in de woofer de tweeter een plaats heeft gekregen. Hiervan is echter niets te zien vanwege het feit dat hier een soort van stofkap voor is geplaats waardoor het lijkt dat de unit slechts een grote basunit is. Achter op de speaker diverse aansluitingen en een mogelijkheid om de weergave van de speaker te beïnvloeden, de speakers hebben namelijk een eigen versterker voor de laagunit die in de kast als 'down-fire' unit is gemonteerd.

Heb je muziek meegebracht Leo.... ja dat heb ik. CD van mij in de Onkyo, Adele25 zijn we mee begonnen denk ik. Kijk dat klinkt lekker, hier zit BODY in, kippenvel op onze armen. Zoals gezegd heeft Marco zijn speakers zelf samengesteld en gebouwd ten dienste van zijn eigen smaak. Ik mag zeggen dat die smaak mij wel bevalt en dat hij er erg goed in is geslaagd om de speakers dit ten gehore te laten brengen, daarbij opmerkende dat ten gehore eigenlijk niet de juiste betiteling is voor de beleving die je ervaart als je in het bankstel hebt plaats genomen. Na Adele is volgens mij de Dali2 CD aan de tand gevoelt. Plaatsing en stereobeeld worden erg mooi neergezet door de speakers, bij het nummer 'take five' van het Dave Brubeck kwartet hebben we de vraag gesteld, welk blaasinstrument hoor je nu... Bij mij klinkt het als een Saxofoon, bij Marco ook met de neiging naar een klarinet. Een aparte beleving voor mij.
Misschien schrijf ik nog te 'klinisch' tot op dit moment, dan moet ik me gaan richten op de beleving. Als je de gelegenheid hebt om een keer bij Marco op de koffie te gaan, houd je dan goed vast...
Een schitterende beleving ga je door tav de onderdompeling in het lage tonen geweld. Niets flutterig of wollig of verstoft of in elkaar overlopend of...of... Nee gewoon kei strakke beats worden er geproduceerd waardoor alles maar dan ook letterlijk alles mee gaat doen. De bank waarop je zit, je maag doet mee van plezier, je schoenen stampen het ritme mee, het glas boven de deur naar de hal zingt zijn ritme mee... geweldig. En dit alles alleen nog maar met de CD's die ik heb meegebracht, daar zit trouwens wel de content op die dit mogelijk maakt natuurlijk. Dan nog even een multichannel CD in de onky, het wordt alleen maar mooier. Met een brede grijns naast elkaar in de bank...Knap!!

Hopelijk een indruk kunnen weergeven van mijn belevingen vandaag tijdens het bakkie koffie bij Marco  :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Zep

Mooi verslag weer, Leo  HB
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

Mooi beschreven deze M&G. Ik benijd Marco; de vaardigheid om zelf speakers te bouwen, hoe gaaf is dat.
Enne, een heuse R5 Turbo: daar zou ik nog graag een keer (als passagier) in mee rijden.

Stadium III

Leo
Ik denk dat je het perfect omschreven hebt
Altijd mooi en gezellig daar !

@Robert de 5 is gaaf !!!!!
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

... jeugdsentiment zo'n R5 t.
Maarre, wat mij bezighoud; zou Leo nou met of zonder doppen zijn binnengetreden  :roll:.

Citaat van: Stadium III op augustus 17, 2017, 20:42:02
Leo
Ik denk dat je het perfect omschreven hebt
Altijd mooi en gezellig daar !

@Robert de 5 is gaaf !!!!!

lo

Zonder, had vertrouwen in Marco dat ik ongeschonden de thuisreis weer kon aanvaarden  :schater:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Cornelis1921

Een interessante mini-M&G dus; mooi en goed verwoord, Leo. hello :gp:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Janver

HB klinkt goed zo te lezen!
Hier kan uw reclame staan!

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

jrm

Dit was weer een geslaagde M&G!

Het verslag geeft dat goed weer en maakt mij nieuwsgierig, leuk!

TurboMarco

Leuk dat je er was Leo ,en zeker een goed verslag  :yes:

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)