De set van Marco

Gestart door PM95, januari 28, 2009, 11:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

xander32

Mooi ding. Ben benieuwd hoe deze het op de breedbanders gaat doen :yes:.

Cornelis1921

Ondanks het feit dat dit een voorgaand model is blijft zal hij zijn waarde als versterker kunnen bewijzen. Marco, veel plezier ermee! :yes: pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

TurboMarco

De breedbanders hebben een hele lage gevoeligheid (+/- 82 db 1W/1mtr) ,en de Pioneer kan daar met zijn 60 Wpc goed mee overweg .
Verder voelt de Pioneer robuust aan ,en werkt de afstandbediening die overigens karig is heel accuraat.
Ook de looks spreken mij wel aan ,het is in ieder geval niet mainstream .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Ik heb slechts een Pio bd speler in mijn set, al heel lang, en het ding blijft maar door gaan. Daarnaast zijn wel mijn headunits in de auto altijd van Pioneer, sinds m'n 18e, heb nooit een ander merk gehad. Die zijn goed afgewerkt, relatief eenvoudig te bedienen en geven immer een goed geluid.

jowa

Mooie versterker :yes:
Veel plezier er mee


Sent from my iPhone using Tapatalk

TurboMarco

Het is zeker een mooi ding ,dank je  :-)

Ik heb hem vanavond eens flink aan de tand kunnen voelen ,dus ook flink laten werken  :yes: .Het ding geeft geen krimp wanneer deze op het randje belast word .
Deze versterker had een nieuwprijs van ongeveer 500,00 ,en gezien de afwerking en de stabiliteit is het dan ook een koopje naar mijn idee .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Cool  :mrgreen:.
Welke versterker had je voordien op deze ls? Gaf dat nog een verschil?

Citaat van: TurboMarco op juli 11, 2015, 00:02:13
Het is zeker een mooi ding ,dank je  :-)

Ik heb hem vanavond eens flink aan de tand kunnen voelen ,dus ook flink laten werken  :yes: .Het ding geeft geen krimp wanneer deze op het randje belast word .
Deze versterker had een nieuwprijs van ongeveer 500,00 ,en gezien de afwerking en de stabiliteit is het dan ook een koopje naar mijn idee .

TurboMarco

Ik had hiervoor een Teac H500  en een Dayton Audio DTA100 er op aangesloten ,die laatste versterker ( tripath)trok het op een hogere volume niet meer .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Stadium III

Vandaag goed ontvangen door Marco en Linda waarvoor onze dank alweer  :-D

Marco zijn set was een door geruilde componenten setup van van alles en nog wat ,hij heeft genoeg  :wink:
Wat ik van mijn laatste bezoek kan terug halen was een mooie nis vol met spullen waar veel mee kon gebeuren en een groots geluidsbestand beeld ,
Nu vandaag zijn langs geweest is er meer rust denk ik bij Marco gekomen in zijn setup
De set al uit geeft een mooie uhhhh groot indruk 4X 12 inch Woofer met een ribbon tweeter

Toen onze gastheer was thuis gekomen zijn we een begonnen met het beluisteren naar de set ,netjes goed midden en toen kwam het laag BAM !  :roll: :evil:
Gaaf maar er klopt toch iets niet ,we zijn samen begonnen met zoeken wat er niet klopte en we hebben het ook gevonden de fase van de subwoofers stond niet goed ,naar deze gecorrigeerd te hebben was het beter en de set kwam in balans
Naar dit veranderd te hebben gaan we op naar het 5.1 geweld
5.1 ja 5.1 maar waar is de 1 dan ? Achter de bank ook een 12 inch ( Marco loves 12 inches )
Dit ging ook los en een goeie rug massage was Linda wel toevertrouwd  :-D
Naar wat beluisterd te hebben heb ik eens voorgesteld om .1 te schrappen en het lfe over de fronts te sturen
Fronts worden gecorrigeerd met room correctie zo ook de 2 subs
Goed de instellingen in de receiver veranderd naar wat tijd en de subwoofer stond uit ,zo dat geeft meer detail en de subwoofer voor het .1 gaat naar de zolder ,dit was een snelle conclusie van eigenaar :-D

We hebben de center en surround bij gesteld en denk dat Marco en Linda nu nog meer kunnen genieten van de set

Mijn conclusie is dat we lekker muziek geluisterd hebben en goed gegeten wat gezellig is en dat is het belangrijkste,dat het dan in een bijzijn van een vette installatie is is alleen maar een dikke plus

Marco en Linda thanks ! HB
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

lo

Leuke review van een geslaagde dag Rob  HB
Mooi dat jij zelfs bij Marco nog verbeteringen weet aan te dragen  notworthy
Inderdaad, ik geef het zelf ook regelmatig aan, M&G's gaan uiteindelijk om het gezellige samen zijn!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WilliamB

Citaat van: lo op september 06, 2015, 22:14:12
Leuke review van een geslaagde dag Rob  HB
Mooi dat jij zelfs bij Marco nog verbeteringen weet aan te dragen  notworthy
Inderdaad, ik geef het zelf ook regelmatig aan, M&G's gaan uiteindelijk om het gezellige samen zijn!
:gp:
Mooi verslag van een geslaagde M&G  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

TurboMarco

CiteerMarco en Linda thanks !

Rob en Anouk ook erg bedankt !

En ja Rob , een HT set instellen gaat jou altijd goed af ,de vorige keer met een geheel andere set had je ook al de juiste veranderingen aangebracht .
Ik ben trouwens blij dat jij het menu van de Primare ook zo omslachtig ruk vond ,ik dacht eerst dat het aan mij lag  :-D

CiteerNaar wat beluisterd te hebben heb ik eens voorgesteld om .1 te schrappen en het lfe over de fronts te sturen
Dat bleek een goede zet te zijn ,ik heb toen jullie weg waren nog heel wat nummers van Y&T er doorheen gejast ,en ik miste de sub die op het lfe kanaal stond geheel niet ,zonder klinkt het zelfs nog veel lekkerder .


Citeerde subwoofer voor het .1 gaat naar de zolder ,dit was een snelle conclusie van eigenaar
:yes: Ik miste in de set boven toch al een 12 inch waffer   :lol:

Ik ga in ieder geval beneden niet meer aan de set sleutelen ,ik ben er namelijk best wel tevreden mee .
O wacht ..... voor de ribbon tweeters moet ik nog het filter af maken  :schater: ,deze is nog steeds in een testfase met enkel een mkt condensator .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WimPeu

Fijn te lezen dat Rob de set heeft gefinetuned, dan kan ik binnenkort gewoon achterover leunen en me weer laten verbazen!!  :-D notworthy
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Rob heeft er schijnbaar echt dè oren voor  8-).

Stadium III

Citaat van: WimPeu op september 07, 2015, 08:56:24
Fijn te lezen dat Rob de set heeft gefinetuned, dan kan ik binnenkort gewoon achterover leunen en me weer laten verbazen!!  :-D notworthy
:gp:
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4