De set van Marco

Gestart door PM95, januari 28, 2009, 11:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

Ik heb vandaag de 8CX ontvangen , hij is gewoon nog nieuw  notworthy , en in de originele doos .
Deze heeft voor de hoge tonen geen ringradiator zoals de 12CX , maar een 1" dome .
Ook heeft de 8CX een rubber rolrand i.p.v een textiel rand , deze moet het rendement en spl dus uit een langere slag halen .
Jammer dat deze niet meer nieuw te krijgen zijn , want dan had ik vast en zeker ook surround speakers met deze drivers gebouwd .
Ik mis toch wel de HT bak in de woonkamer .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

bas focal marantz

Citaat van: marvin op januari 19, 2015, 11:50:54
Vind ik ook. Al wordt er maar een signaal tot 80hz door gegeven, dan nog kan het geen kwaad een luidspreker te hebben die daar ruim onder kan.

Citaat van: Zoldar op januari 20, 2015, 14:41:37
En de crossover is geen aan uit knop. Er komt daaronder nog nest wat door
Alles word zo in elkaar gezet gemonteerd en gemixt dat het echt niets uitmaakt dat je speakers verder door lopen, stemmen die veelal uit een center komen komen met lange na niet zo laag.
laag wat uit een center komt die veelal met 10-13cm drivertjes is uitgevoerd kan het nooit opnemen tegen een subwoofer.
Ook al komt er wat laag uit je center een sub kan dat vele malen beter.

Sterker nog je hebt theoretisch weer een laagweergever die de roommodus kan aanspreken wat tot pieken of dalen in het geluid kan veroorzaken.

THX is niet voor niets gespeciviceerd met 24db afval bij 80hz. 

Nu zal het wel loslopen, maar ik heb liever een kleine center speaker onder mijn tv dan eentje van ruim 40 liter.

Maar als je wil opvallen is een 12inch altijd leuk om te zien als center.
En zeker een coax speaker is vele vele malen beter dan een 2-weg met de tweeter naast de woofertjes.

Marvin

En toch kan ik je uit ervaring vertellen dat er veel mixen zijn die gewoon veel lager gaan dan jij nu aangeeft.

TurboMarco

Ik wil de behuizing even breed als de (51") tv maken , de diepte word dan ongeveer 18 cm , en de hoogte 22 cm .
Zo valt het nog niet eens op wanneer deze onder de tv zit .
Van de week ga ik het eens goed berekenen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zoldar

Ik thuis eens zitten testen met monitors en satteliet als center. En alleen Al qua uitslag van de units zou im gaan voor een grotere center. Ook al staat de cross op 100hz. Het is niet voor niets dAt ik zonder center speel.

De center moet zo dicht mogelijk in de buurt komen van de fronts om homogeen te worden.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

Dat ben ik met je eens , ik heb hetzelfde meerdere malen met centers gehad waarvan de woofers enorme uitslagen maakten ,terwijl de fronts amper in beweging kwamen .
Het moet volgens mij wel een beetje in verhouding zijn , zo heb ik de laatste keer bij Wim mogen ervaren dat zijn center heel goed bij de rest past , en is de center dus ook een forse jongen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Als jij voor zeker wil gaan, moet je opteren voor een center met twee maal 12" :yes:.


Citaat van: TurboMarco op januari 21, 2015, 22:02:55
Dat ben ik met je eens , ik heb hetzelfde meerdere malen met centers gehad waarvan de woofers enorme uitslagen maakten ,terwijl de fronts amper in beweging kwamen .
Het moet volgens mij wel een beetje in verhouding zijn , zo heb ik de laatste keer bij Wim mogen ervaren dat zijn center heel goed bij de rest past , en is de center dus ook een forse jongen .

TurboMarco

 :-D

Een center met een inhoud van 280 liter , even kijken waar laat ik dat ding  :roll:  :schater:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Vandaag heb ik een setje Philips MCD909 luidsprekers opgehaald .

Dat klinkt verrassend goed hoor  pompom
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Er zit inderdaad gewoon veel laag informatie in je centerspeaker. Als small ingesteld merk je daar natuurlijk weinig van aangezien al dat gebonk dan naar de subwoofer gaat. Voor beide instellingen valt wat positiefs en negatiefs te verzinnen.

Marvin

Fijne tweeters die Philips gebruikt.

TurboMarco

De kastjes zijn ook lekker degelijk gebouwd  :yes:
Ik denk dat ik deze als surround speakers ga inzetten .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Ziet er ook gewoon goed uit.
Wel benieuwd welk merk de drivers zijn, die zullen ze vast niet meer zelf maken.

Zoldar

Citaat van: TurboMarco op januari 22, 2015, 13:42:45
Vandaag heb ik een setje Philips MCD909 luidsprekers opgehaald .

Dat klinkt verrassend goed hoor  pompom

Ik zeb ook een setje bij elkaar gekocht om op zolder surround te kunnen spelen. Ik heb 2 weg monitors met dezelfde tweeter. Verrassend goed voor het geld (15 euro voor betaaLt). De bandtweeter kun je wel vinden via chinese sites.

Die 3 weg lijkt me heel interessant, heb een paar keer op het punt gestAn ze te kopen.

Heb er wel eens aangedacht zelf een filter te maken?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

De twee weg heb ik ook , dat is die met de aluminium woofer , heb er destijds 25,- voor gegeven  :lol:
Vergeleken met de 3 weg systeem is de 2 weg wel erg licht qua gewicht , de behuizing daarvan is een stuk dunner en niet zo goed gedempt .
Maar toch vind ik het een heerlijke speaker , ik heb deze in gebruik als pc speakers aangesloten op een Teac H500 versterker .
Het filter ga ik misschien een keer onder handen nemen , ik zie het wel .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)