De set van Marco

Gestart door PM95, januari 28, 2009, 11:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Maurice

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Citaat van: xander32 op januari 15, 2015, 06:57:07
Ziet er iig. indrukwekkend uit!

Ik kan mij wel voorstellen dat dit heel ander speelt dan hetgeen je er voorheen had staan. Van de M&G bij jou (alweer 3 jaar terug?), kan ik min herhinneren dat de bass zeer strak, droog was. Met de huidige 15" dc in een ruime, gepoorte kast, zal dat toch anders zijn (?).
Het zijn trouwens 12 inch dc,s , maar de bass is nu een heel stuk droger , ik heb ook nog met de BR poorten geƫxperimenteerd , in de eerste instantie waren de poorten te lang , waardoor de verwachte laagweergave achter bleef .Na drie pogingen had ik de juiste lengte te pakken .

Vergelijk ik deze met de Seas EX4 waar je destijds naar luisterde , dan klinkt de EX4 een stuk feller in het 80-120 Hz gebied , iets waar ik mij altijd aan stoorde , maar door middel van adsy opgelost werd .

De Beyma's zijn ook veel meer in your face , met vocalen en gitaarwerk komt het lekker tot uiting .
En een prettige bijkomstigheid is dat de versterker maar heel weinig hoeft uit te sturen , hooguit een Watt of 10  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Echte aanwinsten dus; have fun HB.

Vinyl_Fuchs

Knap staaltje huisvlijt. Altijd leuk om te zien wat mensen met hun eigen handen en kennis kunnen creĆ«ren.  Geniet ervan.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

bas focal marantz


Rob46

Erg fraai Marco! Complimenten!

TurboMarco

Bedankt voor de complimenten  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Ik heb trouwens voor weinig een Beyma 8CX kunnen bemachtigen , deze ga ik gebruiken voor een center speaker .
Hij komt dan in een 42 liter BR , en het -3 db punt ligt dan op 50 Hz  :-)
Ik heb namelijk nog wat MDF en klein materiaal over  :yes: , en uiteraard krijgt deze dezelfde Warnex afwerking .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Gaat een lel van een center worden :yes:. Bruut.


Citaat van: TurboMarco op januari 18, 2015, 12:54:30
Ik heb trouwens voor weinig een Beyma 8CX kunnen bemachtigen , deze ga ik gebruiken voor een center speaker .
Hij komt dan in een 42 liter BR , en het -3 db punt ligt dan op 50 Hz  :-)
Ik heb namelijk nog wat MDF en klein materiaal over  :yes: , en uiteraard krijgt deze dezelfde Warnex afwerking .

bas focal marantz

Citaat van: TurboMarco op januari 18, 2015, 12:54:30
Ik heb trouwens voor weinig een Beyma 8CX kunnen bemachtigen , deze ga ik gebruiken voor een center speaker .
Hij komt dan in een 42 liter BR , en het -3 db punt ligt dan op 50 Hz  :-)
Ik heb namelijk nog wat MDF en klein materiaal over  :yes: , en uiteraard krijgt deze dezelfde Warnex afwerking .
Waarom -3db 50hz?
Met de juiste/gebruikelijke surround instellingen speelt een center pas vanaf 80hz.

Marvin

Ik heb er zelfs nog een subwoofer bij staan en daar heb ik best profijt van. Nu is bij mij dan ook wel alles als Large ingeregeld.

xander32

... alles Large instellen kan bij jou, omdat de ls. ook allen daadwerkelijk Large zijn HB.

Citaat van: marvin op januari 19, 2015, 06:00:13
Ik heb er zelfs nog een subwoofer bij staan en daar heb ik best profijt van. Nu is bij mij dan ook wel alles als Large ingeregeld.

TurboMarco

Citaat van: bas focal marantz op januari 19, 2015, 00:44:20
Waarom -3db 50hz?
Met de juiste/gebruikelijke surround instellingen speelt een center pas vanaf 80hz.
Daar heb je wel een punt , maar het idee erachter is dat mijn maat misschien de center gaat overnemen , en hij luistert met regelmaat all-stereo over alle speakers , op large uiteraard  :wink:

En een beetje overkill kan geen kwaad  :evil:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Vind ik ook. Al wordt er maar een signaal tot 80hz door gegeven, dan nog kan het geen kwaad een luidspreker te hebben die daar ruim onder kan.

Zoldar

En de crossover is geen aan uit knop. Er komt daaronder nog nest wat door
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden