De set van Marco

Gestart door PM95, januari 28, 2009, 11:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

Citaat van: marvin op september 14, 2014, 04:30:28
Merk het nu eigenlijk pas, niet veel actief online...
Mooi je weer te zien hier Marco. !
Hey Marvin! ,ook leuk om jou weer te zien  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

Marco en het marantz forum: Just good friends. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

bas focal marantz

Citaat van: TurboMarco op september 13, 2014, 11:04:09
In de woonkamer heb ik een integrated versterker die geen Audyssey heeft , het is een stereo versterker waarvan de pre gescheiden is van de eindversterker met daartussen een eindbak met een parametrische equalizer die je tot 300 Hz in kan stellen .
Voor de duidelijk ik heb dus een bi-amp configuratie waarbij ik het laag en mid laag geheel naar wens elektronisch kan regelen .
Heerlijk zo'een flexibele parametrische equalizer.



CiteerMijn wens is nog wel om naar een volledig actief systeem te gaan met een ingebouwde DSP , en het liefst nog met die Hypex modules  8-)
De hypex dlcp en hypex ncore goed gebouwd onverslaanbaar als pre- biamp eind versterker combi als je het mij vraagt.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Ik heb net nog een keer naar Patricia Barber geluisterd ,ik kreeg eerder de tip van Maurice om er eens naar te luisteren .
het gaat om het volgende nummer :
Orpheus / Sonnet.
From the album Mythologies.

Dit nummer is idd niet voor watjes  :-D

Toen Maurice hier was deden de 12 inch woofers vrijwel niet mee , nu ik deze op de normale niveau heb staan is het echt bizar  :schater:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Ik zit nu ook sterk te denken om weer met de luidsprekers aan de gang te gaan , het idee om nog een W300S 12 inch te gebruiken lijkt mij wel wat , dit in plaats van de huidige 5,5 inch die er nu in zitten , de B&G Neo 8 planar's hebben immers een rendement van 93db en de W300S hebben een respons tot wel 4.2 KHz met een rendement van 92db .
Een uitermate hoog rendement met per kant twee 12 inch drivers lijkt mij dan wel vet   :evil:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Citaat van: TurboMarco op september 23, 2014, 17:18:50
Ik heb net nog een keer naar Patricia Barber geluisterd ,ik kreeg eerder de tip van Maurice om er eens naar te luisteren .
het gaat om het volgende nummer :
Orpheus / Sonnet.
From the album Mythologies.

Dit nummer is idd niet voor watjes  :-D

Toen Maurice hier was deden de 12 inch woofers vrijwel niet mee , nu ik deze op de normale niveau heb staan is het echt bizar  :schater:   :-D
Dat wist ik al Marco, een schaap in wolfskleren helaas maar ons Barbertje wordt onderschat.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maurice

Citaat van: Paul op september 23, 2014, 17:40:40
Dat wist ik al Marco, een schaap in wolfskleren helaas maar ons Barbertje wordt onderschat.
Paul, heb je al eens geluisterd wat een afgrond diep en aanwezig laag daar in dat nummer zit? Lekker het volume eens open schroeven en dan trillen op de bank. En bij Marco de complete servieskast.

verstuurd vanaf een computer die óók kan bellen

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

xander32

#773
Woeste plannen  stupid


Citaat van: TurboMarco op september 23, 2014, 17:38:55
Ik zit nu ook sterk te denken om weer met de luidsprekers aan de gang te gaan , het idee om nog een W300S 12 inch te gebruiken lijkt mij wel wat , dit in plaats van de huidige 5,5 inch die er nu in zitten , de B&G Neo 8 planar's hebben immers een rendement van 93db en de W300S hebben een respons tot wel 4.2 KHz met een rendement van 92db .
Een uitermate hoog rendement met per kant twee 12 inch drivers lijkt mij dan wel vet   :evil:

Paul

Citaat van: Maurice op september 23, 2014, 18:53:49
Paul, heb je al eens geluisterd wat een afgrond diep en aanwezig laag daar in dat nummer zit? Lekker het volume eens open schroeven en dan trillen op de bank. En bij Marco de complete servieskast.

verstuurd vanaf een computer die óók kan bellen


Haar muziek daar heb ik wel wat mee, smaken verschillen is over haar ooit een topic gestart maar van haar optreden in Lantaarn het Venster in Rotterdam waar ik samen met jouw en Edwin B ben geweest heb ik geen spijt van gehad wellicht voor herhaling vatbaar mocht ze een  keer in de regio zijn.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

Gisteravond ben ik met de audio gear aan de gang geweest omdat er een ander meubel gekomen is , ik heb daarvoor andere kabels moeten gebruiken vanwege de lengte .Vanochtend de boel aangezet en warempel ik hoor toch een heel ander geluid  HLP , het stereobeeld staat niet meer en ik kan mij niet herinneren dat de boxen verschoven zijn .
Wat bleek achteraf ... ik had per ongeluk de luidsprekersnoer aan de rechterkant verkeerd aangesloten  frusty

De volgende keer sluit ik de boel bij daglicht aan  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

Citaat van: TurboMarco op oktober 29, 2014, 11:10:46
Gisteravond ben ik met de audio gear aan de gang geweest omdat er een ander meubel gekomen is , ik heb daarvoor andere kabels moeten gebruiken vanwege de lengte .Vanochtend de boel aangezet en warempel ik hoor toch een heel ander geluid  HLP , het stereobeeld staat niet meer en ik kan mij niet herinneren dat de boxen verschoven zijn .
Wat bleek achteraf ... ik had per ongeluk de luidsprekersnoer aan de rechterkant verkeerd aangesloten  frusty

De volgende keer sluit ik de boel bij daglicht aan  :-D
:-o HLP
Maar gelukkig... Al lezende werd ik banger en banger, totdat ik las dat jij per ongeluk een luidsprekersnoer verkeerd had aangesloten.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

MauZ

Big oops dus.. [emoji33]
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004*Marantz CD5005*TAGA Platinum V.2 F-100*TAGA Platinum V.2 C-40PR*TAGA Platinum V.2 S-40*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables en W&M LS (center/surrounds*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*

TurboMarco

En nog maar een keer  :oops: , ik had de upc box aangesloten zoals het hoort , alleen had ik geen inkomend signaal  nopompom
Fuk de antennekabel vergeten .....aaarrgghh ,en toen ik deze wou aansluiten bleek deze ook nog eens te kort , dus heb ik de indeling weer moeten veranderen omdat ik weiger om nog op zoek te gaan naar een langere kabel .

Maar nu werkt alles weer zoals het hoort .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

 TTIWWP
Citaat van: TurboMarco op oktober 29, 2014, 11:10:46
Gisteravond ben ik met de audio gear aan de gang geweest omdat er een ander meubel gekomen is , ik heb daarvoor andere kabels moeten gebruiken vanwege de lengte .Vanochtend de boel aangezet en warempel ik hoor toch een heel ander geluid  HLP , het stereobeeld staat niet meer en ik kan mij niet herinneren dat de boxen verschoven zijn .
Wat bleek achteraf ... ik had per ongeluk de luidsprekersnoer aan de rechterkant verkeerd aangesloten  frusty

De volgende keer sluit ik de boel bij daglicht aan  :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site