De set van Marco

Gestart door PM95, januari 28, 2009, 11:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: Marco op november 14, 2012, 11:09:17
Wat ik gevonden heb is dat de Finals erg vaak stuk gaan ,navraag leert dat deze ca2 jaar geleden ook al gereviseerd zijn  frusty

Snel zelf folie plakken en door naar een leifhebber
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

gerard

Citaat van: Marco op november 14, 2012, 11:09:17
Wat ik gevonden heb is dat de Finals erg vaak stuk gaan ,navraag leert dat deze ca2 jaar geleden ook al gereviseerd zijn  frusty

Verbouwen naar line-array open baffle met aangebouwde subwoofer  :-)  :yes:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

TurboMarco

Daar zat ik stiekum ook aan te denken  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

gerard

Citaat van: Marco op november 14, 2012, 12:57:57
Daar zat ik stiekum ook aan te denken  :-)

:-)  Dacht ik al. Prachtige luidsprekers om te zien   notworthy   mdf paneeltje ipv vliezen, rijtje fullrange erin en het frontpaneel met doek ervoor houden... niemand die het merkt   :angel:

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

TurboMarco

Update:

De Finals zijn verbouwt met 2x4 breedbanders van Visaton en voor het hoog word een supertweetertje gebruikt .
Voor surround erg leuk aangezien het dipolen zijn en daarom heb ik deze ook als rears ingezet in de woonkamer .

Verder heb ik een nieuwe pc gebouwd en heb daar de Onkyo TX-NR604E via de spdif op aangesloten ,daarnaast heb ik daarvoor vandaag nog een Energy Take 5.1 set aangeschaft zodat niet alleen films maar ook games lekker uit de verf komen .

Wat audio/video was ik eigenlijk al lang klaar maar ik heb nu een andere bezigheid met pc's ,het overklocken is ook wel een leuke bezigheid  :evil:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op mei 01, 2013, 22:09:14
Update:

De Finals zijn verbouwt met 2x4 breedbanders van Visaton en voor het hoog word een supertweetertje gebruikt .
Voor surround erg leuk aangezien het dipolen zijn en daarom heb ik deze ook als rears ingezet in de woonkamer .

Verder heb ik een nieuwe pc gebouwd en heb daar de Onkyo TX-NR604E via de spdif op aangesloten ,daarnaast heb ik daarvoor vandaag nog een Energy Take 5.1 set aangeschaft zodat niet alleen films maar ook games lekker uit de verf komen .

Wat audio/video was ik eigenlijk al lang klaar maar ik heb nu een andere bezigheid met pc's ,het overklocken is ook wel een leuke bezigheid  :evil:

notworthy



TTIWWP
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Je moet het even met een linkje doen  :-)

http://www.foundvalue.com/photo/energy-take-51-bk-6-piece-surround-system-13086

De rest vd foto's worden tzt gemaakt .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zoldar

Citaat van: Marco op mei 01, 2013, 22:09:14
Update:

De Finals zijn verbouwt met 2x4 breedbanders van Visaton en voor het hoog word een supertweetertje gebruikt .
Voor surround erg leuk aangezien het dipolen zijn en daarom heb ik deze ook als rears ingezet in de woonkamer .

Verder heb ik een nieuwe pc gebouwd en heb daar de Onkyo TX-NR604E via de spdif op aangesloten ,daarnaast heb ik daarvoor vandaag nog een Energy Take 5.1 set aangeschaft zodat niet alleen films maar ook games lekker uit de verf komen .

Wat audio/video was ik eigenlijk al lang klaar maar ik heb nu een andere bezigheid met pc's ,het overklocken is ook wel een leuke bezigheid  :evil:

Nice. Bedoel je resamplen? Ben er ook mee bezig in foobar.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

Re-samplen ...und so weiter  :-)
Ik bekijk alle mogelijkheden die er zijn met een pc + receiver ,gelukkig zit er een prima dac in de Onkyo en ga ik ook niet meer verder klooien met losse dac's en geluidskaarten .

Het overklocken van de cpu + gpu ben ik nog wel even mee bezig ,de hoogste klock op de cpu had ik stabiel op 4.2 GHz met de HT Bus speed op 2400 MHz  :-D

Niet gek voor een cheap ass AMD cpu'tje
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

gerard

Citaat van: Marco op mei 01, 2013, 22:09:14
Update:

De Finals zijn verbouwt met 2x4 breedbanders van Visaton en voor het hoog word een supertweetertje gebruikt .


Vooral voor dit deel:
TTIWWP

Leuk man dat je toch de Finals omgebouwt hebt, is een mooie basis.  :yes:
Welke visaton heb je gebruikt, de FR13? Tweeter ook visaton?

Heb zelf een setje NAC 130 met G25FFL (VIB Mikro, oudere versie) klinkt niet verkeerd.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

ziin dat nou final electrostaten met eigen units erin? origineel!
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Paul

Wel creatief bezig met een leuk resultaat, ik zou het niet verzonnen hebben.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Paul

Zal zeker een aardige fan inhangen of water cooled ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

Geen waterkoeler Paul maar een luchtkoeler met een 14cm fan .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)