De set van Marco

Gestart door PM95, januari 28, 2009, 11:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Niber

Zo boel ontwikkelingen gemist hier.

Gave zolder hoor!!  notworthy
Ik heb ook zo'n mega grote zolder...Ooit als ik groot ben ga ik daar ook iets mee doen.  clown1
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

SMarcel

En waar zijn die foto's van deze Final's??

Zulke bijzondere speakers wil je toch laten zien, ook al klinken (nu nog) ze kl............

Groeten,

Marcel

Whisper.nl

Citaat van: Marco op november 11, 2012, 13:56:37
Ik heb sinds vanmorgen een set Final's 0.3 hybride electrostaten in huis ,ik weet dat ze na lange tijd niet gebruikt zijn eerst een tijdje aan moeten staan ,maar na 2 uur is het nog steeds  nopompom

Als het na 24 uur nog steeds no pompom is dan beschouw ik ze als afgeschreven .

ps ff een domme opmerking je hebt ze toch wel aan het stroom hangen toch ??

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

TurboMarco

Natuurlijk hangen ze aan het stroom  :lol: ,ik denk dat ze een revisie nodig hebben .

@ Marcel ,
Ik zal straks een foto laten maken  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

cz79

Wel mooie luidsprekers en een mooi transparant geluid (tenminste als ze het 100% doen)

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

Ze zien er wel mooi uit ,maar ze moeten echt gereviseerd worden .
Echt jammer dit want ze zijn nu niet veel meer waard  nopompom
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

SMarcel

Hallo Marco,

Deze zien er wel heel mooi uit.

Ben eens een beetje gaan Googlen en zag dat bij Twinstatic revisie mogelijk is. Staan geen prijzen bij maar al surfend over internet kom ik er wel achter dat dit niet goedkoop is om nieuwe folies te monteren en dat na verloop van tijd dit toch ook weer herhaald dient te worden.

Je ziet ook veel te koop voor weinig en dat alleen omdat de kwaliteit achter uit gaat en men de dure revisie niet wil betalen. Voor dat geld koopt men dan liever weer eens wat anders.

Mooie speaker maar toch wel haken en ogen.

Ik denk niet dat deze speaker beter gaat klinken naarmate jij hem langer laat (in)spelen.

Jammer van deze mooie set.

Groeten,

Marcel


JohnWx

Mensen doen het ook zelf dus mooie uitdaging voor DIY sr.  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SMarcel

He Marco,

Het is verdacht stil in Arnhem. Dat zal toch met de Final's ook niet zo zijn??

Wat/hoe is de stand van zaken met deze mooie (maar onderhoudsgevoelige) speakers?

Ik hoor graag van jou.

Groeten,

Marcel

xander32

Citaat van: Marco op november 11, 2012, 23:19:45
Ze zien er wel mooi uit ,maar ze moeten echt gereviseerd worden .
Echt jammer dit want ze zijn nu niet veel meer waard  nopompom
... als de prijs er dan ook maar naar was :wink:.

JohnWx

Citaat van: xander32 op november 14, 2012, 08:13:02
... als de prijs er dan ook maar naar was :wink:.

als staan ze uit is het nog indrukwekkend set je gewoon een andere setje erachter onder een doek en spelen


hoop dat het redelijk $ kan worden opgelost
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Ik laat er mijn gedachten over gaan ,ik kan ze altijd nog als zijnde defect aan bieden .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op november 14, 2012, 10:44:41
Ik laat er mijn gedachten over gaan ,ik kan ze altijd nog als zijnde defect aan bieden .

Zijn vast DIY die het kunnen heb je al op Magnepan fora etc. gekeken ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Wat ik gevonden heb is dat de Finals erg vaak stuk gaan ,navraag leert dat deze ca2 jaar geleden ook al gereviseerd zijn  frusty
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)