De set van Marco

Gestart door PM95, januari 28, 2009, 11:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

#495
Citaat van: Marco op september 26, 2012, 00:23:41
Dan zou je eigenlijk de Focal Utopia eens moeten horen  :kwijl:


Heel mooie setje idd  notworthy deze heb in een auto nooit gehoord maar wel met ik dacht dezelfde drivers bij Hifigek thuis http://www.focal.com/en/home-audio-loudspeakers/hifi-speakers/floorstanding-speakers/electra-1038-be.php

Ik hou het wel bij Esotec in de woonkamer  :wink:

TurboMarco

De Seas/Vifa monitoren zijn verkocht ,en de koper was gisteren nog naar de X-fi beurs geweest en deelde mij mee dat mijn diy monitoren zeker mee kunnen met de top aldaar .
Leuk om complimenten te krijgen  :-) :yes:

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marantz 81


bas focal marantz

Citaat van: Marco op september 30, 2012, 18:59:17
De Seas/Vifa monitoren zijn verkocht ,en de koper was gisteren nog naar de X-fi beurs geweest en deelde mij mee dat mijn diy monitoren zeker mee kunnen met de top aldaar .
Leuk om complimenten te krijgen  :-) :yes:
Goed  ontworpen diy speakers zijn zeer zeker erg goed , met name door de lage prijs door het zelf nog bouwen , helaas niet voor iedereen weggelegt als je ook een puntgave mooie kast erom heen wil dan is ervaring in het bouwen wel nodig .
Aan de andere kant ik luister met mijn ogen dicht dus zie ik toch niets van ruw mdf .

Niber

Citaat van: Marco op september 30, 2012, 18:59:17
De Seas/Vifa monitoren zijn verkocht ,en de koper was gisteren nog naar de X-fi beurs geweest en deelde mij mee dat mijn diy monitoren zeker mee kunnen met de top aldaar .
Leuk om complimenten te krijgen  :-) :yes:

Mooi compliment!  hello
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

TurboMarco

#500
Ik heb eergisteren de Dayton DTA100A op de Seas EX4 aangesloten ,mijn maat Olaf was daarbij en ook zijn wenkbrouwen gingen fronsen ,zo onder de indruk dat we waren ging de volume steeds verder omhoog totdat de woofers een plok plok geluid gingen maken ,rennen naar dat ding om hem weer zachter te zetten om vervolgens de volume geleidelijk aan wat hoger te zetten ,toen de volume knop op 5 over 12 stond weer dat plok plok  nopompom
Conclusie ....de Dayton is een topper voor het geld maar kan geen luidsprekers aansturen die 4 Ohm nominaal zijn met een laag rendement van 83 db 1 W /1 Mtr .

Ik moet er wel bij zeggen dat het voor mijn doen erg hard ging ,maar met al mijn andere versterkers ging ik nog wel eens harder en op dat moment zijn de tweeters onderhand aan de beurt (clippen) ,dit met de woofers heb ik nog niet eerder meegemaakt  :-o

edit: Nadien heb ik de 1007 weer aangesloten en nog harder gespeelt en de EX4tjes spelen nog als vanouds  notworthy ,ik was wel even bang dat ik wat gesloopt had  :-P
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

bas focal marantz

Dat zou erg zonde zijn als je die mooie speakers zou vernielen .

TurboMarco

#502
Gelukkig is dat niet aan de orde  pompom ,ze kunnen wel tegen een stootje die Seas speakers  :lol:

Zoals vermeld in John's draadje ga ik morgen een set Audiolab Largo 2 beluisteren en kopen ,ik ben benieuwd welke units daar in zitten .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

Citaat van: Marco op september 30, 2012, 18:59:17
De Seas/Vifa monitoren zijn verkocht ,en de koper was gisteren nog naar de X-fi beurs geweest en deelde mij mee dat mijn diy monitoren zeker mee kunnen met de top aldaar .
Leuk om complimenten te krijgen  :-) :yes:
HB Ere die ere toekomt! Gefeliciteerd met de terechte complimenten. byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

en is Audioflap al into the house
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Om 13:00 ga ik ze ophalen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Ik sta te popelen om de schroefboor in de hand te nemen en de speakers eruit te halen   :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.