De set van Marco

Gestart door PM95, januari 28, 2009, 11:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

gerard

Past er nog wel een boodschappen- +bierkratje bij?  :-P anders is het gedaan met WAF  violent1  :schater: :schater:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Marantz 81

Mooie  Sub  8-)  is het nou 12 of 15 inch ?

Wat is er zo speciaal aan deze dan dat je hem al lange tijd wilden hebben ?

lo

Mocht je onverhoopt een deukje rijden dan blaast dat ding die er wel weer uit! Netjes hoor  :yes:
Maar idd houdt je nog voldoende kofferruimte over?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

TurboMarco

Het is een 12" subwoofer in een 65ltr br behuizing .
Citeer
Wat is er zo speciaal aan deze dan dat je hem al lange tijd wilden hebben ?
Tja... hoe zal ik het eens zeggen ...,het gaat erg hard,zuiver.....dus onvervormt + dat het in veel gevallen mbt compo systemen mooi aansluit .
Het ding is in staat om ramen van een woonhuis t/m de 3e etage te laten trillen zonder dat de woofer zelf over de nek gaat ,kortom deze woofer is heel ruim inzetbaar  notworthy
Het laag gaat zeker tot zo'n 25 Hz en aangezien ik hem tot 60Hz inzet krijg je te maken met een duidelijke voelbare druk in de auto die niet snel als storend ervaart word .
Ik kan het verder moeilijk verwoorden aangezien het anders in subjectieve sferen beland ,luisteren is dan mijn beste advies .

Ik heb voorheen heel veel subwoofers aan de tand kunnen voelen ,varierend van 8 inch t/m 15 inch waaronder topmodellen van Infinity ,Polk,Kenwood ,Magnat,Pioneer,Hifonics,und so weiter .

De stock behuizing is erg degelijk ,en het is te merken dat deze over bracing beschikt ...want het voelt en luisterd als zeer solide en is resonantie arm .Het gewicht is daar dan ook naar ,ik ben niet in de gelegenheid geweest om de box op de schaal te leggen , maar het feit dat de auto achter een verlaging van ca 1 cm krijgt spreekt boekdelen .

De opgegeven specs waaronder een rendement van 88 db 1W/1mtr @ 4 Ohm lijkt te kloppen ,de Audison LR1140M met zijn 140 W @ 12v laat het ding knallen als of het niets is .

Al met al ben ik uitermate tevreden over de gehele luidspreker systeem die Volvo (optioneel) toepast icm de Audison/Em-Phaser combi  HB

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

TurboMarco

Volvo noemt het zelf High Performance systeem   :lol:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marantz 81

Citaat van: Marco op september 24, 2012, 00:11:14
Het is een 12" subwoofer in een 65ltr br behuizing .Tja... hoe zal ik het eens zeggen ...,het gaat erg hard,zuiver.....dus onvervormt + dat het in veel gevallen mbt compo systemen mooi aansluit .
Het ding is in staat om ramen van een woonhuis t/m de 3e etage te laten trillen zonder dat de woofer zelf over de nek gaat ,kortom deze woofer is heel ruim inzetbaar  notworthy
Het laag gaat zeker tot zo'n 25 Hz en aangezien ik hem tot 60Hz inzet krijg je te maken met een duidelijke voelbare druk in de auto die niet snel als storend ervaart word .
Ik kan het verder moeilijk verwoorden aangezien het anders in subjectieve sferen beland ,luisteren is dan mijn beste advies .

Ik heb voorheen heel veel subwoofers aan de tand kunnen voelen ,varierend van 8 inch t/m 15 inch waaronder topmodellen van Infinity ,Polk,Kenwood ,Magnat,Pioneer,Hifonics,und so weiter .

De stock behuizing is erg degelijk ,en het is te merken dat deze over bracing beschikt ...want het voelt en luisterd als zeer solide en is resonantie arm .Het gewicht is daar dan ook naar ,ik ben niet in de gelegenheid geweest om de box op de schaal te leggen , maar het feit dat de auto achter een verlaging van ca 1 cm krijgt spreekt boekdelen .

De opgegeven specs waaronder een rendement van 88 db 1W/1mtr @ 4 Ohm lijkt te kloppen ,de Audison LR1140M met zijn 140 W @ 12v laat het ding knallen als of het niets is .

Al met al ben ik uitermate tevreden over de gehele luidspreker systeem die Volvo (optioneel) toepast icm de Audison/Em-Phaser combi  HB

Erg mooie Sub zo te lezen strak en loeihard als het moet  HB behoorlijk zware kist dan idd als die zakt op zo,n flinke wagen

Blijft ook wel moeilijk om uit leggen wat je nou precies hoort omdat het persoonlijk is en vaak gebaseerd op hetgeen wat je allemaal gehoord hebt  :-)

de dls sub die ik laatst in de auto heb gehad liet kwa rendenment ( 400 rms 4 ohm single voice coil ) wel wat te wensen over met 170 w @ 4 ohm speelde die wel goed maar toch niet echt superstrak , kan ook aan de kist hebben gelegen  :roll: ben maar weer gestopt met caraudio aangezien ik altijd loeihard draai ermee en daardoor al genoeg gehoorbeschadeging heb opgelopen  :wink:

TurboMarco

Ja je moet altijd wel oppassen dat je niet te luid gaat spelen  :yes:

De inhoud en de afstemming van de br poort kan een luidspreker systeem maken of breken , vooral met een bassreflex systeem luistert dit zeer nauw .
DLS staat gewoon bekend om hele goede spullen ....punt uit ! , maar de gevoeligheid ligt vaak aan de lage kant waardoor een stevige versterker een noodzaak is .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marantz 81

Was een heleboel gereken destijds met die kist en hem ook zo gebouwd als dls opgeeft en klonk ook goed hoor :-) maar meer vermogen nodig , de W712 die ik gehad heb speelde een stuk makkelijker ging echt superstrak met hetzelfde vermogen ( 250 w rms 4 ohm )

Heb nu een Focal polyglass composet in de auto zitten die gewoon echt wel goed klinkt maar toch vindt ik de tweeters niet zo goed/mooi klinken als die van DLS  :no: scheller en minder precies

TurboMarco

#490
Dan zou je eigenlijk de Focal Utopia eens moeten horen  :kwijl:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

SMarcel

Hey Marco,

Mijn Volvo is ook voorzien van wat HiFi. Ik heb in mijn 480 geen hoedenplank maar een soort hangmatje. Deze heb ik zelf reeds vervangen door een soundboard met een dreiweg compo systeem.



Dit klinkt zo strak en mooi dat een extra sub hier echt overbodig is. Op het 480 forum kun je het complete verhaal hierover zien.

Ik heb nog niet alles geïnstalleerd, heb nog een twee-weg speaker systeem liggen en een JBL versterker welke ook nog een plaatsje moet vinden in mijn 480.

Ik ben overtuigd dat met een goed speaker systeem een Sub niet nodig is.

Groeten,

Marcel

TurboMarco

Hoi Marcel ,

Zo he! dat is een beste 3 weg systeem  :-o ,ik kan mij dan ook wel voorstellen dat je in de 480 geen sub meer nodig hebt .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

SMarcel

Citaat van: Marco op september 26, 2012, 23:03:03
Hoi Marcel ,

Zo he! dat is een beste 3 weg systeem  :-o ,ik kan mij dan ook wel voorstellen dat je in de 480 geen sub meer nodig hebt .

Het klinkt ook als een klok, Nope is Dope en The Swedish House Mafia deuken de achterschermen aardig uit en gratis rugmassage op de achterstoelen.

Maar natuurlijk komt andere muziek ook tot z'n recht in deze configuratie.

Groeten,

Marcel

SMarcel

Citaat van: Marco op augustus 21, 2012, 21:57:42
Ik heb vanavond de Teac H500 versterker onder het stof vandaan gehaald en op zolder op de diy speakers aangesloten ,sjezus wat een krachtig ding is dat zeg !  :-o .....een paar uur bijna voluit met deze warmte op de zolder en het geeft geen krimp ,daar word ik wederom vrolijk van  :yes:

Zo ! nu verder luisteren naar U2  HB

Hallo Marco,

Ik heb nu sinds 2 weken deze versterker (TEAC PD-H500) in huis, de Yamaha receiver is verkocht maar daar heb ik absoluut geen spijt van.

Inderdaad wat een power heeft deze TEAC versterker, zoveel controle over het complete spectrum. Je merkt dat aan de bouw van deze versterker geen concessies zijn gedaan.

De dual mono opbouw en die giga ringkerntrafo maken hun imposante uitstraling wel waar.

Ik draai nu met de Yamaha BluRay speler als CD-speler en dat gaat aardig maar het blijft jeuken om die originele TEAC cd-speler te scoren.

Groeten,

Marcel