De set van Marco

Gestart door PM95, januari 28, 2009, 11:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: Marco op augustus 07, 2012, 22:30:20
Het is niks bijzonders hoor ,en de meeste spullen had ik toch al in het bezit .

Maar goed de set bestaat uit :

Onkyo TX-SR604E .
Jamo Silhouette fronts.
Jamo S60 center.
BNS SDS-20 rear.
Sony BDP-S350 BD speler .
En een 82cm Philips LCD tv .

Nu nog een subwoofer en ik ben daar klaar mee .

staat nog ergens een BNSje te koop  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

O ja ?  byebye

Ik wil natuurlijk wel een sub aangesloten op de lfe  :wink:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op augustus 08, 2012, 11:46:29
O ja ?  byebye

Ik wil natuurlijk wel een sub aangesloten op de lfe  :wink:

hoe werkt de BNS ? eerst de speakers naar de sub en dan verder
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Dat kan ,zolang de high-level input vd subwoofer paralel aangesloten is op de ls klemmen van de versterker is het goed ,de versterker ziet geen extra belasting aangezien de impedantie hoger is dan 47 kOhm .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Ik heb vanavond de Teac H500 versterker onder het stof vandaan gehaald en op zolder op de diy speakers aangesloten ,sjezus wat een krachtig ding is dat zeg !  :-o .....een paar uur bijna voluit met deze warmte op de zolder en het geeft geen krimp ,daar word ik wederom vrolijk van  :yes:

Zo ! nu verder luisteren naar U2  HB
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Waarom bewaar je dat onder het stof?


--Verstuurd zonder netwerk--

TurboMarco

Ik heb zoveel zooi onder het stof liggen  :lol: ,in de loop der jaren heb ik veul audio spullen verzameld en het is des te leuker om eens iets af te stoffen  :schater:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Pekelen of in het vet leggen, daar heb ik dan weleens van gehoord. 


Maar je bent goed bezig Marco, petje af.

(heb trouwens geen petje op).


--Verstuurd zonder netwerk--

TurboMarco

In de mayo leggen dan maar ?  :lol:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

SMarcel

Hey Marco,

Heb je misschien nog meer TEAC 500 materiaal??

Groeten,

Marcel

TurboMarco

 :no:

Ik heb verder alleen nog een oldskool cc deck van teac .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

SMarcel

Hey Marco,

Dank voor jouw reactie. Ik had deze vraag gesteld omdat ik in mijn set een DVD/CD speler heb en daar voor in de plaats een gewone CD-speler wil hebben dus was ruilen misschien een optie.

Ik heb al een advertentie op MP gezet dus wacht wel af maar de spoeling is heel erg dun.

Groeten,

Marcel

TurboMarco

Marcel,

Er staan op MP wel wat cd spelers uit de 500 serie ,deze worden echter in een set verkocht .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Na een geruime tijd naar de CSS geluisterd te hebben valt mij voornamelijk de ruimtelijkheid op ,dit staat mijn inziens op een hoger plan dan van datgene wat ik eerder gehoord heb .Het grote nadeel is dat je echt goed op de sweetspot moet zitten om dat tot uiting te laten komen ,je hoeft je harses maar een centimeter of 4 te verdraaien en het is meteen een stuk minder .
Het laag wat deze kleine donders weergeven doet in feite niet veel onder van de EX4 ,je moet dan ook niet echt luid gaan spelen want dan loopt de breedbander tegen zijn mechanische grens aan .
Volgens de meetrapport die ik voorhanden heb valt de CSS steil af bij 45Hz ,maar aangezien de meeste muziek weinig tot geen info verstrekt in die lagere regionen valt daar heel goed mee te leven ,we luisteren immers niet de hele tijd naar testtonen .

De honger naar meer effectieve membraanoppervlak blijt aanhouden ,dus als het financieel toelaat wil ik toch een keer met 8 inch breedbanders werken  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

wanneer slaap jij ? :-)

of is het straks vol eten en winterslaap  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.