De set van Marco

Gestart door PM95, januari 28, 2009, 11:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

Ik zal een tipje van de sluier oplichten  :-D ,ik ben bezig met een compacte monitor die in staat is laag weer te geven als een grote vloerstaander ,daarvoor gebruik ik een 18cm woofer icm een 10cm breedband speakertje ,dit in een behuizing van 11 ltr netto ,natuurlijk moet ik dan nog heel wat EQén en daarvoor gebruik ik de Reckhorn versterker/module icm de SM-80 ev .
De eerste indrukken zijn volgens Marco-Hifi zeker al 4 sterren waard  :schater:

Nu nog een leuke pre ......denk aan buisjes om er ook weer eens bij te horen  clown1
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Citaat van: Marco op juni 27, 2012, 16:02:03
Nu nog een leuke pre ......denk aan buisjes om er ook weer eens bij te horen  clown1
stupid  een buizen pre lijkt mij een goede keuze, ik zou persoonlijk voor een Quad 405 gaan de SM80 staat niet zo bekend om z,n degelijkheid.
Quad is vrij conservatief gebouwd maar heb er een paar gehad en je kan haast zeggen gebouwd voor het leven. :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

De SM80 werkt hier iig naar behoren ......nog wel ,en ik wil max 100,- uitgeven voor een pre .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op juni 27, 2012, 16:34:21
De SM80 werkt hier iig naar behoren ......nog wel ,en ik wil max 100,- uitgeven voor een pre .

nog wel, lekker veel vertrouwen in de SM  :-D :wink:



staan leuke/mooie yamaha's op MP en een kenwood voor uw budget
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Citaat van: Marco op juni 27, 2012, 16:34:21
......nog wel ,en ik wil max 100,- uitgeven voor een pre .
Dat zal niet makkelijk worden heb er destijds 1 laten bouwen voor meer maar je kan mazzel hebben.
Hangt ook een beetje van je eisen af met of zonder phono pre / toonregeling / tape monitor etc, mp is geduldig.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

Ik heb nu al een week geexperimenteert met een drietal woofers (Vifa,Seas,Peerless) en alle drie worden niet de (sub) woofers voor mijn monitor project ,de Peerless gaf het mooiste laag maar schiet met zijn X-max van 2,5mm ernstig te kort op hoog volume ,dus ik het plan wijzigen om per monitor 2x 18cm Peerless woofers te gaan gebruiken om er vervolgens achter te komen dat de netto inhoud minimaal op 22ltr uitkomt  nopompom ....gepoort welteverstaan .
Ik ben toch maar weer eens in de cijfertjes gedoken en kom uit bij een 20cm woofer van Gradient die in een inhoud van 15ltr gesloten toch een aardig laag kan produceren .

De mid/hoog word de door mij met 5 sterren gewaardeerde CSS breedband speaker gekozen ,dus ik ga voor een toch wel flinke monitor met een netto inhoud van 20ltr die aktief gefiltert word .

Over 2 weken heb ik vakantie en ga ik ze bouwen  pompom
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

 hello Succes en heel veel plezier met de bouw en het resultaat. HB
Groet byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WimPeu

Vakman die Marco... :-D.  Goed bezig man.. notworthy
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

TurboMarco

Och.....vakman ,eerder een hobbybob  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

Citaat van: Marco op juni 30, 2012, 01:44:13
Och.....vakman ,eerder een hobbybob  :-D
...maar een hobbybob kan heel goed ook een vakmanjan zijn...:-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WimPeu

Citaat van: Marco op juni 30, 2012, 01:44:13
Och.....vakman ,eerder een hobbybob  :-D

Maakt niet uit...je hebt mijn respect... notworthy
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Zoldar

Citaat van: Marco op juni 30, 2012, 00:50:46
Ik heb nu al een week geexperimenteert met een drietal woofers (Vifa,Seas,Peerless) en alle drie worden niet de (sub) woofers voor mijn monitor project ,de Peerless gaf het mooiste laag maar schiet met zijn X-max van 2,5mm ernstig te kort op hoog volume ,dus ik het plan wijzigen om per monitor 2x 18cm Peerless woofers te gaan gebruiken om er vervolgens achter te komen dat de netto inhoud minimaal op 22ltr uitkomt  nopompom ....gepoort welteverstaan .
Ik ben toch maar weer eens in de cijfertjes gedoken en kom uit bij een 20cm woofer van Gradient die in een inhoud van 15ltr gesloten toch een aardig laag kan produceren .

De mid/hoog word de door mij met 5 sterren gewaardeerde CSS breedband speaker gekozen ,dus ik ga voor een toch wel flinke monitor met een netto inhoud van 20ltr die aktief gefiltert word .

Over 2 weken heb ik vakantie en ga ik ze bouwen  pompom

mooi project. heb zelf nog nooit een full range speaker gehoord. (lowther doen dat tog ook?). succes en post je ervaringen. leuk om te volgen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

Lowther werkt met breedbanders en die zijn erg goed!!
Ik heb ook nog een setje Fostex breedband speakers ,maar die vind ik tov de CSS toch tegenvallen .
Tangband maakt ook hele mooie breedbanders en zijn te koop voor hele aardige bedragen ,je kan op het net genoeg info incl bouwtekeningen vinden om voor relatief weinig geld goed klinkende speakers te maken ,je bent dan in ieder geval een ervaring rijker .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Ik wil een behuizing maken zoals die waar Koen van het andere forum mee bezig is ,dus met zijdelings geplaatste woofer .

Uiteraard met een kleinere behuizing want de speakers van Koen hebben een 25cm woofer en een 16cm mid .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)