De set van Marco

Gestart door PM95, januari 28, 2009, 11:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Paul

Citaat van: Marco op december 12, 2011, 19:11:42
Ik ben mijn Philips 930 cd speler aan het fixen ,het tandwieltje is naar de maan ,kosten van het wieltje bedraagt 11,50 en je hebt er toch wel ff wat werk aan ,dat voor een speler die geen drol opbrengt  :-D
Je bent wel ff van de straat.  clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: Marco op december 12, 2011, 19:11:42
Ik ben mijn Philips 930 cd speler aan het fixen ,het tandwieltje is naar de maan ,kosten van het wieltje bedraagt 11,50 en je hebt er toch wel ff wat werk aan ,dat voor een speler die geen drol opbrengt  :-D

ik ben nu alle pootjes eronder uit aan het halen van de Rotel spullen en ingepakt  :angel:

ga het morgen verzenden en hoop dat het woensdag weer terug is kan ik ze er weer onder zetten  8-)

je moet wat met spullen die niet te verkopen zijn  frusty
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

pcies  :-D het scheelt iig dat ik het leuk vind om te doen .

De Philips digital integrated 950 versterker moet ik ook nog even nakijken want de dac functioneerd niet ,als ik die 900 set niet verkoop voor het bedrag wat ik in m'n kop heb dan is de 950 amp misschien wel een potentieel UCD conversie slachtoffer ,het lijkt mij wel grappig om daar een 400 wpc monster van te maken  :evil:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: John Wx op december 12, 2011, 19:34:21
Citaat van: Marco op december 12, 2011, 19:11:42
Ik ben mijn Philips 930 cd speler aan het fixen ,het tandwieltje is naar de maan ,kosten van het wieltje bedraagt 11,50 en je hebt er toch wel ff wat werk aan ,dat voor een speler die geen drol opbrengt  :-D

ik ben nu alle pootjes eronder uit aan het halen van de Rotel spullen en ingepakt  :angel:

ga het morgen verzenden en hoop dat het woensdag weer terug is kan ik ze er weer onder zetten  8-)

je moet wat met spullen die niet te verkopen zijn  frusty
sorry was ff van de straat  clown1

........... OK back on Earth .........
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

update:

Ik heb vandaag luidspreker units opgehaald en een set tweeters zijn onderweg via post .

2x Vifa 25-WP-250 bass drivers .
2x Vifa M13SG-09 laag/midden .
2x Vifa HT275 tweeter .






Ik ga slanke zuilen maken van H 120/B 18/D 30 cm waarbij de 13cm laag/mid in een 11ltr gesloten behuizing komt en de 25cm woofers in de zijkant geplaatst worden en in 45ltr gepoort gaan spelen ,deze gaan dan actief aangestuurd worden om integratie te bevorderen .
De behuizing word gemaakt van een combinatie MDF en berkenmultiplex die uiteindelijk gebeitst worden .

De zuilen worden dan mijn nieuwe rear's  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

lo

Nou dan ben ik benieuwd naar de foto's van het lopende project :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Paul

Mooi project ben benieuwd naar het eindresultaat.  pompom
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

Het hout moet ik nog gaan halen maar als het mee zit heb ik dat morgen al in huis  :-) ,dempingsmateriaal en ander klein materiaal heb ik al ,de filters laat ik door Speakerland maken want Ruud heeft er meer sjoege van dan ik  :wink:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

still life

Citaat van: Marco op januari 02, 2012, 15:58:47De zuilen worden dan mijn nieuwe rear's  :-)

goed plan, knapt je surround toch een stuk van op..  :yes:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

TurboMarco

 :yes:

De rears zijn altijd al de bottleneck geweest ,op de Vecktor-2 na dan ........maar die waren echt veelste groot  :-o

Een slanke zuil is makkelijker te plaatsen en de 10"woofers worden zo geconfigureerd dat ze dienen als subs om staande golven verder tegen te gaan .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

 hello hello hello hello hello
Marco, hier valt niets aan toe te voegen, behalve het cliché: goed bezig!
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

TurboMarco

Ik heb wat links gevonden met voorbeelden waarbij de M13SG word gebruikt  pompom

http://www.surfnetusa.com/sho/Webdocs/webtext4.html

http://www.surfnetusa.com/sho/Webdocs/webtext2.html

Iets meer rechtlijnig maar wel volgens het zelfde principe wil ik gaan bouwen :



(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marantz 81

Succes met het bouwen van de speakers  pompom

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)