De set van Marco

Gestart door PM95, januari 28, 2009, 11:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

 :oops:

ff dubbelchecken en dan volgen mijn bevindingen  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Vandaag ga ik naar een set Epos speakers luisteren ,de verwachting ligt enigszins hoog want ik heb nog steeds de DLS r55 in mn hoofd .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

De Epos luidsprekers zijn afgevallen ,de Jamo's voldoen  voor mij  :-)

Ik heb wel een sub aangeschaft ,het is een Infinity Cascade 15 geworden die ik voor een hele nette prijs heb kunnen bemachtigen .


De Cascade heeft 4x15 cm woofertjes die een vierkante vorm hebben en worden gevoed door een versterker van maar liefst 800 Watt RMS .
De sub gaat niet superdiep maar nog net wat lager dan de EX4 ,het is iig een mooie aanvulling voor met name films .

Infinity : 29Hz -8db / 31Hz -6db .
Seas : 30Hz -8db

Een prettige bijkomstigheid de parametrische EQ die Infinity R.A.B.O.S (Room Adaptive Bass Optimization System) noemt ,met deze EQ kan je dmv de bijgeleverde sound-level meter + test cd de sub aan de akoestiek aanpassen .

Het ding weegt maar liefst 45Kg en is dus niet gemakkelijk van de plek te krijgen ,het uit zich vooral in een vrij dode behuizing die niet tot nauwelijks resoneert .

De eerste indruk heb ik opgedaan met de BD Anesthetize van Porcupine tree ,de sub is aangesloten via de LFE vd Onkyo met de Xover ingesteld op 90Hz .....de fronts staan uiteraard op fullrange .
Zonder dat ik de R.A.B.O.S gebruik (moet nog ingeregeld worden) klinkt het al aangenaam ,dat wil zeggen het lijkt in eerste instantie net alsof de sub niet aanwezig is tot op het moment dat je hem uitzet .

Daarna was de film The Ghost rider aan de beurt ,toen had ik iets van .......wow !!  :-o ,wat een kracht en snelheid zit er in deze sub ,een film kijken word zo toch een stuk leuker !!


Naast de rabos moet ik ook nog de adsy meting uitvoeren ,ik moet daar wel een geschikt mo0ment voor hebben want naast de gebruikelijke klok en vissenbak met kolere pomp zijn er nog wat stoormaterialen aanwezig zoals kids,honden,telefoons,en zelfs de deurbel kan roet in het eten gooien  nopompom

Maar goed geduld is een schone zaak .





(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

 byebye :yes: Marco, gefeliciteerd met je nieuwe pracht sub. Mooi ontwerp, voldoende vermogen, wat wil een mens nog meer?
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

still life



8-)

ADSY zal vermoedelijk je seas small zetten & zich richten op het inzetten van deze sub..

bij inmeten dus de (manual) cross volledig open (150) & volume ernaast tss 30/40 %
1 x meten & kijken wat hij met het sub channel doet : -12db  nonono => liefst rond -6db

vervogens gaan voor alle metingen..
desgewenst knal je nadien de seas terug LARGE  HB
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

still life

Citaat van: Marco op juli 24, 2011, 14:17:16
Al met al best wel een machtig ding  8-)

:yes:

ook een mooi voorbeeld van hoe je met 4 kleine drivers ook kunt 'drukken' vs 1 grote 15 inch

benieuwd naar het verdere verloop hier..  8-)
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

TurboMarco

Ik heb al afgesproken met de familie dat as Donderdag mijn dag word om alles goed af te stellen  :yes:

15 inch = 40cm (of was het nou 38cm ?) ,4x15cm = 60cm aan membraanoppervlak  byebye
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

still life

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

TurboMarco

Woensdag komen de Reference monitoren van Maurice logeren ,dus het is dan maar goed dat de adsy nog niet gedaan is  :angel:

Misschien is het gevolg dat Maurice straks de Rotel eruit knikkert en over gaat op Onkyo  clown1
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

still life

goh, tis gene PRO..  :wink:

kan het aantal uitgevoerde ADSY's hier al lang niet meer bijhouden..  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Maurice

Citaat van: Marco op juli 24, 2011, 15:43:51
Woensdag komen de Reference monitoren van Maurice logeren ,dus het is dan maar goed dat de adsy nog niet gedaan is  :angel:

Misschien is het gevolg dat Maurice straks de Rotel eruit knikkert en over gaat op Onkyo  clown1
:no:
Geen surround hier, dan krijg ik ruzie met de vrouw  clown1
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES