Hoe hard draai jij je muziek?

Gestart door Zoldar, september 03, 2013, 09:22:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoe hard staat de muziek doorgaans bij jou als je lekker een muziek avondje hebt?

Tussen 65db en 70db
4 (11.8%)
tussen de 70db en de 75db
6 (17.6%)
tussen de 75db en 80db
6 (17.6%)
tussen de 80db en de 85 db
8 (23.5%)
tussen de 85db en 90 db
4 (11.8%)
tussen de 90db en 95 db
4 (11.8%)
tussen de 95db en de 100db
2 (5.9%)
tussen de 100db en de 105 db
0 (0%)
harder dan 105db
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 33

renes59

Doe een meting?, moet je wel de apparatuur hebben om te meten.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

Even een subjectief antwoord van mijn kant  :-)

Totdat mijn vrouw begint met zeuren dat het te hard staat ,of anders ...wanneer de buren aan de deur staan om te vragen of het zachter kan .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: marvin op september 03, 2013, 18:23:50
Zonder DB meter is het natuurlijk het hetzelfde als het weer voorspellen met een telraam.

tegel waardig
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

 stupid
Ik luister sowieso altijd op een laag volume (vijf over half), soms wat harder (tien over tot kwart voor).
Maar erg vaak, als ik alleen luister, via de hoofdtelefoon, luister ik op een gematigd niveau om mijn gehoor te sparen.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

Cor heeft zo te lezen óók geen DB meter. :schater:

Dat is natuurlijk ook niet zo raar, dat hebben volgens mij onder de luisteraars ook alleen degene met een surround-setup.
Zij/wij zijn dan ook degene die de luidsprekers tov elkaar hebben moeten gelijkstellen.
Die Audessy freaks daargelaten, die machientjes doen dat voor je/ze.  :-D

Als ik het niet handmatig zou hebben moeten doen had ik er ook geen gehad.



Zoldar

Termen als hard zeggen niet veel. Meten is weten. Alleen dan krijg je een beeld van wat mensen hard of minder hard vinden.

Is er geen app die spl meet?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op september 04, 2013, 08:09:06
Termen als hard zeggen niet veel. Meten is weten. Alleen dan krijg je een beeld van wat mensen hard of minder hard vinden.

Is er geen app die spl meet?

Bedankt meten is weten mijn dag is slecht thx Zoldar

Ik heb "dacht" ik een app voor SPL ?wat is het verschil dan tussen DB piek en SPL (serieus)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Toch maar op zoek naar een echte zo blijf ik maar tot max 85db  :-(
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Citaat van: marvin op september 04, 2013, 02:28:24
Cor heeft zo te lezen óók geen DB meter. :schater:

Dat is natuurlijk ook niet zo raar, dat hebben volgens mij onder de luisteraars ook alleen degene met een surround-setup.
Zij/wij zijn dan ook degene die de luidsprekers tov elkaar hebben moeten gelijkstellen.
Die Audessy freaks daargelaten, die machientjes doen dat voor je/ze.  :-D

Als ik het niet handmatig zou hebben moeten doen had ik er ook geen gehad.

Mee eens. Toch hebik via de ht jongens hier geleerd dat met een simpele spl meter je prima uit de voeten kunt om de speakers af te stellen. En heb je al een audysey mic liggen dan kun je met wat software zelfs mooie analyses maken.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

Citaat van: John Wx op september 04, 2013, 08:39:43
Toch maar op zoek naar een echte zo blijf ik maar tot max 85db  :-(

Gewoon een keer meten. Mischien heb je genoeg aan het bereik als je draaid zoals je normaal naar muziek luisterd.

Ik die van mij gekocht in dordrecht voor een paar tientjes. Ff opzoeken.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.