Hoe hard draai jij je muziek?

Gestart door Zoldar, september 03, 2013, 09:22:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoe hard staat de muziek doorgaans bij jou als je lekker een muziek avondje hebt?

Tussen 65db en 70db
4 (11.8%)
tussen de 70db en de 75db
6 (17.6%)
tussen de 75db en 80db
6 (17.6%)
tussen de 80db en de 85 db
8 (23.5%)
tussen de 85db en 90 db
4 (11.8%)
tussen de 90db en 95 db
4 (11.8%)
tussen de 95db en de 100db
2 (5.9%)
tussen de 100db en de 105 db
0 (0%)
harder dan 105db
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 33

Zoldar

Best geinig, in musun curve artikel wat marco aanhaalt staat dat ons gehoor het meest vlakke response heeft bij 80-85db. De aanbeveling daar is om de zaak af te mixen op 80-85 db.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

Citaat van: Zoldar op september 04, 2013, 22:38:42
Best geinig, in musun curve artikel wat marco aanhaalt staat dat ons gehoor het meest vlakke response heeft bij 80-85db. De aanbeveling daar is om de zaak af te mixen op 80-85 db.
Dan zal ik daar ook regelmatig op ztten als ik bijvoorbeeld Porcupine Tree of Marillion luister - klinkt allemaal lekker strak. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

renes59

Woensdagmiddag was er iemand op visite met een dB meter op z'n iPhone. Er is gemeten, ik luister tussen 70 en 85 dB. Ook nog even op 95dB geluisterd, dat is mij te hard. Zelfs nog even op net geen 100dB, horen en zien verging mij. Op luisterafstand waar ik normaal zit, -/+ 3 m. Hoe accuraat zo'n dB meter is weet ik niet.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Citaat van: renes59 op september 06, 2013, 13:23:23
Woensdagmiddag was er iemand op visite met een dB meter op z'n iPhone. Er is gemeten, ik luister tussen 70 en 85 dB. Ook nog even op 95dB geluisterd, dat is mij te hard. Zelfs nog even op net geen 100dB, horen en zien verging mij. Op luisterafstand waar ik normaal zit, -/+ 3 m. Hoe accuraat zo'n dB meter is weet ik niet.

IPhone is wel goed Android  nonono
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jowa

Vandaag ook gecheckt met de SPL meter op m'n iPhone hoe hard het nu gaat en dat valt mee.
Er zitten wel pieken tussen boven de 90 dB, maar gemiddeld zit ik tussen de 70 en 85 dB.

Net Alison Krauss opgehad met Paper Airplanes en dan merk je weer eens wat een dynamiek de menselijke stem heeft.
Prachtig. Het wordt wel indrukwekkender als het wat harder gaat, maar door de huidige opzet kan de geluidsdruk minder goed weg boven de 85 dB.

Marvin

Het blijft een telefoon, het bereik van dat microfoontje is bedoeld voor spraak.
Maar een beetje een beeld van de  decibellen krijg je wel.
Toch kan mijn iPhone iets van 20db verschillen met de echte DB-meter.
Vooral lage tonen en hoge zit een best verschil in.
Middengebied is wat accurater, logisch aangezien dat ook het bereik van je microfoontje is. :-D



jowa

Klopt, geeft in ieder geval voor het stem gedeeltelijk redelijk goed weer hoe hard ik speel.


Whisper.nl

#67
Is bij mij wel muziek soort gebonden.

Van Halen Taiko enz, ach die gaat op 12.00 uur.

De rest zo op tien over half.

Hoe hard dat is geen idee. ?

Groet Whisper.

ps bij de eerste serie is er niemand thuis.  :-)
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

bas focal marantz

Citaat van: marvin op september 06, 2013, 14:50:56
Het blijft een telefoon, het bereik van dat microfoontje is bedoeld voor spraak.
Maar een beetje een beeld van de  decibellen krijg je wel.
Toch kan mijn iPhone iets van 20db verschillen met de echte DB-meter.
Vooral lage tonen en hoge zit een best verschil in.
Middengebied is wat accurater, logisch aangezien dat ook het bereik van je microfoontje is. :-D
+1

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Een paar minuten geleden tot de max.  8-)

Maar meestal redelijk rustig.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marvin

Net volgens de buurjongen, die overigens niet kwam klagen maar straks ook een pilsje komt drinken, héél érg hard...!! :schater:



JohnWx

Citaat van: marvin op september 07, 2013, 21:02:57
Net volgens de buurjongen, die overigens niet kwam klagen maar straks ook een pilsje komt drinken, héél érg hard...!! :schater:

65db dus  clown1
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Audiotic

Citaat van: John Wx op september 06, 2013, 21:40:07
http://www.hifi.nl/nieuws/41315/Gratis-Ultimate-Ears-SPL-meter-iPhone-App.html

Wel nieuw Iphone hebben

Ik gebruik AudioTools op een iPhone5. M'n AV set mee gecalibreerd, werkt ++!
En hard spelen is 100 dB, voor even, of 90dB voor langer....
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

thanatos

Net gemeten 97db peak met nummertje van Yello  :-D

Maar normaal rond de 80db als ik echt lekker wil luisteren