Reparatie/revisie gezocht

Gestart door Sytse1999, mei 22, 2022, 12:31:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sytse1999

Beste forumleden,

Recentelijk heb ik een Marantz 1030 gekocht. De staat ervan was niet bekend en de prijs was er ook naar. De voorkant heeft enkele minuscule vlekjes en voor de rest leek het allemaal jofel. Nu blijkt dat bij het aansluiten het linker minimaal volume heeft. De kabels heb ik gecontroleerd en werken. Wanneer de de Balance knop helemaal naar links zet is het volume van beide kanalen gelijk. even later veranderde het even van alleen rechts normaal volume naar allebei zacht. Dit gebeurde met wat gekraak en geruis.
Het lijkt mij een erg mooie versterker om te gebruiken maar zo gaat dat natuurlijk een beetje moeilijk.

Kan iemand mij een plek aanraden waar ik de versterker kan laten repareren en wellicht reviseren?

Met vriendelijke groet,
Sytse

Frits Denon

TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

lieven

Naar alle waarschijnlijkheid vuile knoppen. Als er source direct of default of iets dergelijks is om tone/balance uit te schakelen zou ik dit eens indrukken. Als dat helpt zit je probleem in de schakelaars van het toneboard anders waarschijnlijkheid de volumeknop. Positief nieuws is dat dit standaard problemen zijn bij oude apparaten en dus ook perfect verholpen kan worden. Beste behandeling is uit solderen en in de ultra soon plaatsen. Wat ook (meestal tijdelijk) helpt is wat contactspray spuiten op de krakende knoppen (binnen in het voorziene gaatje weliswaar met de stekker uit het stopcontact en dan goede wat draaien).

SB_Marantz

Het betreft een model 1030 en deze heeft geen source direct.
De schakelaars kunnen erg problematisch zijn.
Voor het overige doe ik geen uitspraken daar ik het apparaat niet op de tafel heb staan.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM