Fabrieksbezoek Blumenhofer (A.K.A. het Marantz-museum …)

Gestart door Arden, augustus 08, 2011, 16:41:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arden

Beste allemaal,

Vanmiddag hebben de jullie allen bekende Fritz de With en ik enkele opties besproken om met een select gezelschap binnenkort een weekendje Walkertshofen te organiseren. Hier zullen jullie dan een blik in de keuken van Blumenhofer krijgen met uiteraard een gevarieerde middag demo's erachteraan.

Zoals jullie waarschijnlijk nu wel weten is de heer Blumenhofer een fervent verzamelaar van -noem het maar- museumstukken uit het Roemrijke  Audio Verleden met een grote voorliefde voor het Good-Old Marantz. Er zal dus ook uitgebreid tijd aan deze materie kunnen worden geschonken, met naar ik vermoed ook een bepaalde set-up gedurende de demo's!

Daar Walkertshofen niet om de hoek ligt (dik 800 km) hebben wij als voorstel om hiervoor een weekend te prikken waarbij wij rond het vrijdag-middaguur vanuit centraal Nederland willen vertrekken. De aankomst aldaar zal rond een uur of 9 in de avond zijn.
De zaterdag wordt een vol program in Walkertshofen, op zondagmorgen rond een uur of 10 zullen we dan weer huiswaarts keren.

Wij hebben zéér goede connecties met een hotel aldaar welke €25 per nacht per persoon rekenen, inclusief ontbijt. Daar Fritz en ik wel voor de kosten van het huren van een bus willen opdraaien kunnen we jullie op deze manier (voor wat relatief een avondje stappen ook kost) een heel leuk en leerzaam weekendje aanbieden. Een zéér riant diner geniet je daar voor pakweg €15, extreme kosten hoef je dus niet op te rekenen. Houdt rekening met 2 overnachtingen, 2 diners en laten we zeggen een tientje brandstofbijdrage, dus een eurootje of 90. Vast niet te veel voor een dergelijke excursie!

Laat alhier dus even weten wie hier eventueel in is geïnteresseerd (max een man of 10-12), dan kunnen wij eens even gaan zien wanneer we dit precies kunnen gaan organiseren. O, en jullie forum lid Mars heeft zich hier al telefonisch voor aangemeld, bij deze laat hij weten dat alles weer redelijk voorspoedig met hem verloopt!
Nec scire fas est omnia.

Let op! Zakelijk deelnemer!

joep

#1
Ben best te vinden voor zo'n uitje, leuk en leerzaam. Hou me aanbevolen!

Augustus zit i.d.d. al vol. Maar midden/eind september zou mijn voorkeur hebben.

WimPeu

Dat lijkt me wel een heel erg leuk uitstapje (weer eens wat anders dan het zoveelste pretpark  :-D)  Geef me bij deze graag op. Old school Marantz.... notworthy...veel te leren...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

Ik wil ook mee  :-) lijkt me mooi en interresant om te zien ,zeker ook de mogelijkheid tot het beluisteren van hun andere ( betaalbare ) speakers en het Museum  notworthy

Heb je al een idee op welke termijn ?

groeten Arjan

drees62

Mooi initiatief,

Afhankelijk van welk weekend het wordt (ik ga nog op vakantie) heb ik zeker belangstelling om mee te gaan.

Arden

Wij zaten te denken eind augustus/begin september. Het hangt ook een beetje van het aantal af, we zullen het hotel namelijk moeten boeken. Die moeten op dat moment welgenoeg kamers hebben natuurlijk. Verder zal ik het samen met Fritz en Thomas Blumenhofer moeten afstemmen, dat is echter niet het grootste probleem, genoeg kamers in het hotel, daar draait het om!

Als ik de eerste paar snelle reacties zo ook zie, mij, Fritz en Mars daarbij opgeteld zit het waarschijnlijk in no-time vol! Wees echter niet al te spontaan, als er op het laatste moment weer een zwikkie afhaken hebben we ook weer een probleem!Ik stel voor weekend nog even afwachten op de reacties, dan kan ik volgende week even in Duitsland voor een datum checken.
Nec scire fas est omnia.

Let op! Zakelijk deelnemer!

jowa

Heel leuk initiatief, aug/sep zit helaas al helemaal vol  :no:

xander32

Hier interesse  :yes:.
Echter wel afhankelijk van de datum.

Sander.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

joep


WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.


JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES