Ken Ishawiti morgen bij correct

Gestart door Marantz 81, november 07, 2009, 13:14:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marantz 81

zat denet even bij correct te kijken

hij geeft morgen een demonstratie van de KI PEARL  set   van 15.00 tot 16.00

lo

Ik ga d'r naar toe. Wil Ken wel eens life zien, en natuurlijk zijn setje :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Martin

Ben er vandaag geweest en viel behoorlijk tegen.
Volgens de folders zou er 5 luisterruimtes zijn, er was er maar 1 waar de KI-Pearl stond opgesteld. Ik was er al rond 12uur tot 13:30 mijn vader en ik besloten maar om het voor gezien te houden.

Het viel mij ook op dat ze vandaag veel prijzen omhoog hebben geschroefd, ik kijk regelmatig op hun website naar de Marantz gear zoals de PM11S1 die van de week op 1799,- stond en nu gewoon 1999,- zoals ook de PM15S2 die ook ineens 1999,- was.

Maar goed niks gekocht dus.

groet Martin.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

HAL9000

 :-P  wat de prijzen betreft is dat typisch een correct streek. Die pm15s1 heeft heel even 999,- gekost:P
Ik denk dat veel mensen dachten van '' toedeloe''  :-D
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

lo

Ik ben vandaag bij 1 van de 2 demo's van Ken aanwezig geweest samen met mijn zoon en Edwin B.
We waren al op tijd aanwezig maar mochten nog niet naar de demo ruimte. Dus maar even wat rond gesjokt en naar het marantz reference hoekje afgedwaalt. Gezellig bij gepraat met Edwin over onze gezamelijke passie, muziek en de sets. Erg leuk om hem life te ontmoeten. Even naar de prijzen van de reference set gekeken, maar ondanks de aanbiedingen erg veel geld.

Op enig moment roept mijn zoon dat we naar de demo ruimte mogen, en wat denk je zitten we zo'n beetje achteraan helemaal off-center op een soort van zolder kamertje. Tsja de eersten zullen de laatste zijn zullen we maar zeggen. De draaitafel had men niet opgesteld vanwege het feit dat de vloer niet volledig waterpas was en daardoor het geluid beinvloed zou worden, was de verklaring. Los daarvan was het een erg wiebelige zoldervloer waardoor ook de speakers geen goed fundament hadden.

De set waarmee gespeeld werd was de KI pearl set in combinatie met de mordaunt short performance 6. Diverse soorten muziek en performers passeerden de revu. Wat op viel was dat het redelijk goed klonk, voor een ruimte die verre van ideaal is en ook nog volgepropt met mensen. De set en speakers hebben zeker potentie, we hebben de set niet kunnen betrappen op te weinig adem en het volume stond toch behoorlijk hoog. Ken probeerde uit te leggen dat over smaak mbt geluid niet valt te twisten de set klinkt zoals ie klinkt en dat is het, ik ben het daar volledig mee eens. Daarnaast ging hij ook nog in op het begrip stereo. Kun je het geluid van bijv een walkman of koptelefoon ook als stereo betitelen. Nee was zijn uitleg dat is 2 x mono om dat elk oor alleen het geluid hoort van de speaker die in of aan dat oor hangt. Bij stereo met 2 speakers hoort elk oor beide speakers maar omdat het ene oor verder van de speaker af is dan het andere krijg je hierdoor een stereo beeld in het hoofd. De computer die wij in ons hoofd hebben herkent namelijk het snelheids verschil van de muziek in beide oren. Ik hoop dat ik heb kunnen verwoorden wat hij vertelde. Om dit te illustreren liet hij een muziek stuk horen waarin een breed en diep stereobeeld herkenbaar moest zijn. Zoals ik al aangaf zaten wij erg ongunstig en hebben deze kwaliteit van de set niet kunnen beoordelen. Nog een fototje gemaakt van  Ken die ik hieronder bij zet.

Daarna even onder het genot van een kopje koffie en thee de zaak nog even de revu laten passeren. We, Edwin en ik, waren het er over eens dat het best wel goed klonk (Edwin vond de klankkleur niet zijn smaak), maar dat de capaciteiten in de demo niet volledig naar voren kwamen. Daarnaast viel op dat op de thuis sets de detaillering beter voor elkaar is.

Frtz de With (STS digital) kwam ook nog even voorbij. Natuurlijk hebben we van de gelegenheid gebruik gemaakt om ook met hem nog even te praten. Edwin en Fritz kennen elkaar al behoorlijk goed.
Tot zover.

groet,

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

MadVillain

Hij altijd met zijn apart gekleurde jasjes :D

Op de VADshow liep hij in een groen gekleurde rond :S mja :D

lo

En met glittertjes pompom
Man van de wereld 8-)
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

mars

OI stupid


Mooi jasje  :-D

Die klankleur heeft wat mij betreft alles met die performance 6 te maken.
Heb deze speakers een tijdje te leen gehad , en ze vielen echt in het niet vergeleken bij mijn mc-systems m3.


grtz  mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Marvin

met alle respect, maar MS zijn geen monsterlijk goede speakers.
leuke speakers met een véél leuker prijsje, dat zeker....!

mars

#9
Citaat van: marvin op november 09, 2009, 10:04:57
met alle respect, maar MS zijn geen monsterlijk goede speakers.
leuke speakers met een véél leuker prijsje, dat zeker....!


OI stupid

MS ? euhhhhhhhhhhhhhhh o ja mordaunt short

Neuhh  ben ik met je eens , monsterlijk goed zijn ze idd niet. Maar het gaat idd.

wat betreft de mijne;

Vind het wel leuk dat die mc'tjes nog steeds als referentie gebruikt worden in o.a. music emotion ( door Jan de Jeu)

Tja en wat ze nieuw kosten , ben zelf nogal budget gebonden.  Maar een setje M3's kost nogal altijd zo'n 3600 euro en voor MIJ is dat veel geld.

In de uitvoering zoals ik ze heb zijn ze alleen nog op bestelling te krijgen.


grtz  Mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Marvin

dat zijn ook hele nette speakers, als je de tweeter niet in de woofer verwerkt dan is dit dé oplossing om het lekker op dezelfde tijdslijn te krijgen. beter dan een filtertje...

mars

oi

yep dat klopt .

Echter ik heb geloof ik ook wel mazzel met de akoestiek in mijn woonkamer ( woon in een monument uit 1880)
Waar mijn speakers prima in uitkomen ( zie; meet & greet bij mars).
Ik heb ze wel eens bij iemand anders gehoord , en daar was het resultaat op ze zachts gezegd ; droevig.
Het is ook bekend hoor dat deze mc's nogal plaatsings en omgevings gevoelig zijn.

De mijne heb ik trouwens ook niet nieuw gekocht hoor.
Maaaaaaaaaaaaaaaar ik heb ze zaterdag eens opgepoetst en er komen gewoon twee speakers in ''bijna'' mintstaat te voorschijn.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Marvin

echt goede speakers zijn nieuw amper te betalen...  :wink:

qua plaatsing schijnen ze inderdaad gevoelig te zijn...

joep

#13
Citaat van: mars op november 09, 2009, 10:00:03
OI stupid


Mooi jasje  :-D

Die klankleur heeft wat mij betreft alles met die performance 6 te maken.
Heb deze speakers een tijdje te leen gehad , en ze vielen echt in het niet vergeleken bij mijn mc-systems m3.


grtz  mars


Het merk speakers zijn niet zijn keuze. Maar hij moet het merk gewoon gebruiken. Anders stonden er echt wel andere speakers hoor. Maar dat zal hij niet snel toegeven. Wiens brood men eet.................

lo

Wat is het leven toch oneerlijk voor Ken :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.