Nieuwe stereoversterkers met DAC in juni!

Gestart door pameijer, februari 25, 2013, 13:34:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pameijer

Ik las net op ons buurforum dit bericht van de meestal goed ingelichte H&C Hifi vriend Marcel:

.....tot op heden zijn er van Marantz geen stereoversterkers met digitale ingangen.
Bij de lancering van de nieuwe modellen in juni/juli gaan die er wel komen


Eindelijk! Zal wel de PM-15S3 gaan worden, ik hoop dat er voldoende digitale aansluitingen op komen, minimaal 3 optisch en 2 coax om het in de gemiddelde woonkamer bruikbaar te maken. Maar zal wel 1 optisch, 1 coax en een overbodige usb worden (wie hangt in de woonkamer nu z'n pc aan de stereo met een draadje, uitzonderingen daargelaten....).

Ik kijk ook uit naar de prijsdaling van de 2e-hands PM-15S2  :yes: :yes: :yes: byebye
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Zoldar

goede move! scheelt weer kastjes.

die usb kun je ook gebruiken voor je Squeezebox touch. en ik was laatst bij iemand thuis en die had zijn apple op zijn TV en de receiver staan voor spotify. daar kun je dus ook gebruik maken van een USB.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

pameijer

Heb ook niks tegen USB hoor, maar vind het zo raar dat de meeste DAC's zo weinig optische ingangen hebben, vaak maar 1. En het gemiddelde huishouden heeft toch een streamer, een decoder, een spelletjesconsole, een TV etc. etc. en die hebben bijna allemaal de facto een optische digitale uitgang. Minimaal 3 optisch vind ik gewoon noodzakelijk.

Weet iemand hier trouwens wat meer van de nieuwe versterkers van Marantz?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Zoldar

denk dat de huidige receivers dat goed op kunnen vangen en dat de meeste losse DAC's aan een streamer en een loopwerk hangen.

maar dat geeft wel een duidelijke behoefte aan voor deze nieuwe lijn amps.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WimPeu

Ben benieuwd naar de kwaliteiten van de Dacs. Wat er in een gemiddelde receiver zit is top voor surround (dan staat alle room EQ ed ook vol open) maar in pure stereo valt het gewoon vies tegen. Op papier de hoogst haalbare resoluties maar dat vertaald zich niet in klank. In mijn Integra bv zitten 192khz/32bit dacs, nieuwste van het nieuwste maar een oude Meridian dac van bijna 20 jaar jong klonk beduidend mooier. Met een losse dac ben je ook veel flexibeler.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Denk dat het voor de stereo mensen niet veel uit maakt die nemen wel een DAC die ze zelf kunnen kiezen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: WimPeu op februari 25, 2013, 18:11:24
Ben benieuwd naar de kwaliteiten van de Dacs. Wat er in een gemiddelde receiver zit is top voor surround (dan staat alle room EQ ed ook vol open) maar in pure stereo valt het gewoon vies tegen. Op papier de hoogst haalbare resoluties maar dat vertaald zich niet in klank. In mijn Integra bv zitten 192khz/32bit dacs, nieuwste van het nieuwste maar een oude Meridian dac van bijna 20 jaar jong klonk beduidend mooier. Met een losse dac ben je ook veel flexibeler.

ja en meer opties qua wisselen  :-P


maar voor een tv decoder of een media player zal het prima zijn
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Citaat van: John Wx op februari 25, 2013, 20:47:18
ja en meer opties qua wisselen  :-P


maar voor een tv decoder of een media player zal het prima zijn

Dat bedoel ik met flexibeler..

Ach het is afwachten. Als de PM15/11 met een Dac worden uitgerust mag je toch aannemen dat het een audiofiel dingetje zal zijn. Al lijkt het me net als met de ingebouwde Phono trapjes...de echte liefhebber wil toch net weer wat anders.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

SmauG

Citaat van: pameijer op februari 25, 2013, 15:53:37
Heb ook niks tegen USB hoor, maar vind het zo raar dat de meeste DAC's zo weinig optische ingangen hebben, vaak maar 1. En het gemiddelde huishouden heeft toch een streamer, een decoder, een spelletjesconsole, een TV etc. etc. en die hebben bijna allemaal de facto een optische digitale uitgang. Minimaal 3 optisch vind ik gewoon noodzakelijk.

Weet iemand hier trouwens wat meer van de nieuwe versterkers van Marantz?

Daarom precies heb ik me dus (en doe il dat nogsteeds) afgevraagd hoe een tv omgaat met alle digotale bronnen. Als deze nl direct worden doorgeswicht naar de toslink dan heb je zonder kwaliteitsverlies de input op je dac.
Ik wil daarom graag weten hoe en waar die bitstream wordt afgehandeld bij bijv. Meerkanaals naar stereo

thepioneer

Dat antwoord zit in je Tv. Als je bij de instellingen kijkt zou je moeten kunnen kiezen tussen de beide opties.

Het is dan de vraag of je multikanaal wilt uitzenden naar een stereo versterker. Die hebben de dolby chips niet en kunnen het niet omzetten. De bron moet dus bepalen wat hij verstuurd, en dit pas je aan naar de capaciteit van je dac.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

BrunoD


arjan1312

@BrunoD

Deze is toch al maanden in Nederland te koop? OA bij HCHifi.

Arjan
PM 11S3 / Sony cd-speler
Canton Vento 890.2 DC met Atlas Equator Mk II bi-wire kabels
Chord Hugo Dac

JohnWx

Citaat van: arjan1312 op februari 27, 2013, 17:54:17
@BrunoD

Deze is toch al maanden in Nederland te koop? OA bij HCHifi.

Arjan

Niet te koop wel steeds gemeld maar ze konden de kwaliteit niet beloven voor een ding van 3000 euro
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

arjan1312

Citaat van: John Wx op februari 27, 2013, 18:44:47
Niet te koop wel steeds gemeld maar ze konden de kwaliteit niet beloven voor een ding van 3000 euro

Okay. Dat wist ik niet. Voor dat geld mag je overigens wél kwaliteit verwachten.

Arjan
PM 11S3 / Sony cd-speler
Canton Vento 890.2 DC met Atlas Equator Mk II bi-wire kabels
Chord Hugo Dac

JohnWx

Citaat van: arjan1312 op februari 27, 2013, 21:49:30
Okay. Dat wist ik niet. Voor dat geld mag je overigens wél kwaliteit verwachten.

Arjan

was vooral ook de betrouwbaarheid en dat het qua formaten gelijk goed werkt en niet wekelijks een update en ook wel qua klank denk ik hoewel dat persoonlijk is
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.