Activa zijn set

Gestart door Activa, oktober 27, 2012, 11:36:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

#45
Maar als iemand zo vaag doet over zijn speakers net of hij iets heel bijzonders heeft ? en niemand op het forum herkend het zeg ik  byebye en dan aan komt dat ik PA merken met de nek aan kijk, ja logisch daar heb ik niks mee, ja dat er een paar merken ook wel is iets daarmee doen nou leuk maar omdan een uitleg te geven over PA wat kant nog wal raakt nogmaals  byebye succes met je raadsel en je speakertjes
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

rexp

Kan zo gauw niks vinden op Google. Hup, volgende topic.

Whisper.nl

#47
Ik moet je teleurstellen Activia als je dat mooi vind  ??  redface

Heb je het over een mooie Italiaan dan heb je het over de Diapason Adamantes III.  pompom

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Activa

Citaat van: John Wx op oktober 29, 2012, 00:36:21
voor bruiloften en bingo


maar we dwalen af het ging erom daat een merk als Klipsch bekend zou staan als PA merk  :no:

Dan kan je BNS Bronx ook PA noemen

Ook dit is klipsch.
Ook geen PA???

Activa

Citaat van: John Wx op oktober 29, 2012, 00:41:32
Maar als iemand zo vaag doet over zijn speakers net of hij iets heel bijzonders heeft ? en niemand op het forum herkend het zeg ik  byebye en dan aan komt dat ik PA merken met de nek aan kijk, ja logisch daar heb ik niks mee, ja dat er een paar merken ook wel is iets daarmee doen nou leuk maar omdan een uitleg te geven over PA wat kant nog wal raakt nogmaals  byebye succes met je raadsel en je speakertjes

Ik zal maar vertellen wat het is want ik word hier nog in de ban geslagen of sowieso toch opgevreten  :-(.
Ik wou gewoon met de verwijzing naar PA of professionele audio een tip geven richting het merk RCF niet meer of minder. Je hebt trouwens wel gelijk dat Focal geen zuivere PA maakt maar ze bouwen wel net als RCF studiomonitoren en zitten daar dus in hetzelfde domein van profesionele audio daarom de verkeerd begrepen link met Focal.
Eind vorige eeuw bouwde RCF een beperkt gamma Home-Hifi dat voor zover ik weet in Nederland niet en België maar heel even ingevoerd werd.
Of het bijzonder is, ach dat moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken het is in alle geval vrij zeldzaam zelfs op het internet vind je er weinig over terug.
Ik ben alvast gelukkig met het geluid dat eruit komt en dat is toch het belangrijkste, hé.



Activa

Citaat van: Whisper.nl op oktober 29, 2012, 08:55:57
Ik moet je teleurstellen Activia als je dat mooi vind  ??  redface

Heb je het over een mooie Italiaan dan heb het over de Diapason Adamantes III.  pompom

Groet Whisper  byebye

Die zijn idd erg mooi maar ook een andere prijsklasse hé.
Doen me denken aan de Sonus Fabers van mijn broer ook zo'n schoonheid en erg goed geluid.
De RCF jes zijn maar simpele kastjes dat is ook zo, maar het geuid is heus in orde hoor, ik zal eens zien of ik de gemeten weergavecurve van de Audiocontrol nog ergens heb.

JohnWx

#51
Citaat van: Activa op oktober 29, 2012, 09:56:00
Ook dit is klipsch.
Ook geen PA???

semi  :-D

ik kwam het merk tegen wat je hebt maar toen ik op de site kwam dacht ik nee plastiek


excuses een ongeduldig klein kind soms die dan ze gelijk wilt hebben maar eigenlijk soms een eicel is en baalde dat hij het niet wist  :-(
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

PA vind ik meer dit :

P.A. bestaat uit verschillende soorten luidsprekers, die men voornamelijk opstapelt op of naast het podium. Deze speakers zijn dan wel een bepaalde soort; bas, midden en hoge tonen luidsprekers. Een groot nadeel van dit soort systemen is dat het geluid voor het publiek dichtbij het podium vaak oorverdovend is en voor de mensen achteraan weer te zacht en/of niet helder.


(wiki=bron)

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.


JohnWx

Weer wat geleerd met mijn grote muil  :-(
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Whisper.nl

Citaat van: Activa op oktober 29, 2012, 10:51:19
Die zijn idd erg mooi maar ook een andere prijsklasse hé.
Doen me denken aan de Sonus Fabers van mijn broer ook zo'n schoonheid en erg goed geluid.
De RCF jes zijn maar simpele kastjes dat is ook zo, maar het geuid is heus in orde hoor, ik zal eens zien of ik de gemeten weergavecurve van de Audiocontrol nog ergens heb.

mmm, een slordige € 4.000 p.p. ex stands. Die zijn ca € 2.600, -- p.p.
Ff slikken maar dan heb je ook wat.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Maus

Citaat van: John Wx op oktober 29, 2012, 00:34:17
dat is dit niet

Citaat:

Een P.A., afkorting voor de Engelse term Public Address, is een vakterm waarmee de geluidsinstallatie bedoeld wordt die de muziek (bijvoorbeeld een concert of drive-inshow) versterkt voor het publiek.

Wat zijn die speakers die ik post volgens jou?

Maus

Citaat van: John Wx op oktober 29, 2012, 11:01:01
PA vind ik meer dit :

P.A. bestaat uit verschillende soorten luidsprekers, die men voornamelijk opstapelt op of naast het podium. Deze speakers zijn dan wel een bepaalde soort; bas, midden en hoge tonen luidsprekers. Een groot nadeel van dit soort systemen is dat het geluid voor het publiek dichtbij het podium vaak oorverdovend is en voor de mensen achteraan weer te zacht en/of niet helder.


(wiki=bron)



Voor dat probleem is de line-array uitgevonden :)

JohnWx

Citaat van: Maus op oktober 29, 2012, 14:01:06
Voor dat probleem is de line-array uitgevonden :)

ja dat staat eronder op wiki  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cz79

Citaat van: Whisper.nl op oktober 29, 2012, 11:36:01
mmm, een slordige € 4.000 p.p. ex stands. Die zijn ca € 2.600, -- p.p.
Ff slikken maar dan heb je ook wat.

Groet Whisper

ik heb ze onder de 2000 gezien incl. stands