Activa zijn set

Gestart door Activa, oktober 27, 2012, 11:36:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Activa

Tussen al het mooi's uit Nederland hier nog een zeldzame Belg die zijn hart heeft verloren aan Hifi.
Mijn set bestaat uit een Marantz PM 7004 versterker met allesspeler UD 7007 die door middel van een QED Reference Audio interlink aan elkaar zijn verbonden.
Als beeldscherm gebruiken we een Sony 46 Hx 850 die door middel van een HDMI van Audioquest Chocolate (wat een naam  :?) met de UD 7007 is verbonden. Deze Sony is eveneens een met een HDMI van Audioquest maar nu de Forest (hoe bedenken ze het) in verbindig met een H.D. digicorder van Telenet.
Uit de PM gaat het via Ixos bekabeling in bi-wiring naar de speakerset.
Over mijn luidsprekers ga ik lekker geheimzinnig doen wel foto's maar niks meer over zeggen. Enkel dat het een kleine maar toch best groot klinkend speakertjes zijn die ergens in de prijsklasse van 800 euro per paar zatten, zo'n dikke 12 jaar terug denk ik.
En je gaat ze niet meer kunnen kopen al bestaat het merk heus nog wel. Ra ra ra wie weet welke ze zijn???
De eerste die het kan raden krijgt .......lekker niks, voor de eer hé jongens (en meisjes?).

Activa

En dan de luidsprekers  shutup.

WimPeu

Welkom hier op dit mooie forum.  pompom  Mooie set set hoor. Wat de speakers betreft....eeeeh toch geen Dynaudio's?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

Welkom op het forum ,mooie set  :yes:

JBL speakers ?

xander32

Wekom "A", veel lees- en postplezier hier :yes:.

En goed bezig hoor; direct jezelf geintroduceerd incl. mooie plaatjes :-).

QuattroNL

Welkom hier.
Mooie set heb je! Hoef je je allerminst voor te schamen  :-D

Speakers: geen idee, ben niet zo'n kenner.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Exxar

Welkom op het forum van een landgenoot!

Mooie set :)

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Jeroen

Het ziet er uit als een energy luidspreker maar dat zal het wel niet zijn.
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

Activa

Nog niet geraden de speakers, ik zal stilletjes een tip van de sluier oplichten.
Enkele gegevens: laag-unit is een 130 mm driver met carbonvezel geweven conus, en de tweeter is een 31 mm titanium dome tweeter. De fabrikant maakt de units zelf en bevind zich ergens in Zuid-Europa.
Het zijn aan de achterzijde gepoorte kastje met een rendement van 88,2 db, ze kunnen maximaal 150 W aan en hebben een response van 50-25000 Hz +/- 2db.
Ik heb het geluk ook een Audiocontrole Real Time Analyzer in huis te hebben (erfenis uit de Car-Hifi tijd  :-)) en meeting geeft in mijn gelukkig akoestisch vrij gunstige luisterruimte idd een best vlak verloop van 50-20000 Hz. Wat mijn inziens verre van slecht is uit een kastje van 160 x 280 x 236.
Zuid-Europa jongens en de fabrikant maakt nog altijd speakers.....

Marantz 81


Cornelis1921

 hello Ook namens mij nog van harte welkom hier. En wat een fraaie set. Zo zie je maar dat men ook met bescheiden hardware middelen behoorlijk uit de voeten kan als het gaat om het genieten van je favoriete muziek e.d. :yes: :-)
byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

mountainbiker

Die speakers Chario? Mooie set trouwens!!!
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Janver

Welkom op het mooie Marantzforum.

Ik ga met de rest voor Chario, maar alleen maar omdat het Italiaans is.

Hier kan uw reclame staan!

JohnWx

#14
ik heb ook Chario maar die herken ik er niet in
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.