"Muziek maakt emotie en emotie maakt muziek"

Gestart door Rob46, augustus 26, 2012, 18:10:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joep

Als er twijfel bestaat tussen vloerstaanders en monitors dan zou ik zeggen ga eens serieus luisteren naar Totem vloerstaande luidsprekers. Zeker in een kamer met bescheiden afmetingen zouden zij de oplossing kunnen zijn. Heb ze altijd super gevonden. Ik hoorde dat ze helaas afscheid hebben moeten nemen van de Dynaudio speakers. Er waren zelfs geruchten dat zij met de Dynaudio speakers een beter en goedkoper product op de markt brachten dan Dynaudio dat zelf kon.

xander32

Citaat van: joep op september 15, 2013, 09:43:18
Als er twijfel bestaat tussen vloerstaanders en monitors dan zou ik zeggen ga eens serieus luisteren naar Totem vloerstaande luidsprekers. Zeker in een kamer met bescheiden afmetingen zouden zij de oplossing kunnen zijn. Heb ze altijd super gevonden. Ik hoorde dat ze helaas afscheid hebben moeten nemen van de Dynaudio speakers. Er waren zelfs geruchten dat zij met de Dynaudio speakers een beter en goedkoper product op de markt brachten dan Dynaudio dat zelf kon.
Super tip :yes:.

WilliamB

Citaat van: joep op september 15, 2013, 09:43:18
Als er twijfel bestaat tussen vloerstaanders en monitors dan zou ik zeggen ga eens serieus luisteren naar Totem vloerstaande luidsprekers. Zeker in een kamer met bescheiden afmetingen zouden zij de oplossing kunnen zijn. Heb ze altijd super gevonden. Ik hoorde dat ze helaas afscheid hebben moeten nemen van de Dynaudio speakers. Er waren zelfs geruchten dat zij met de Dynaudio speakers een beter en goedkoper product op de markt brachten dan Dynaudio dat zelf kon.
Mooie kleine vloerstaanders met groot geluid. Ik heb ze laatst beluisterd en was zeer onder de indruk.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

TurboMarco

Citaat van: joep op september 15, 2013, 09:43:18
Als er twijfel bestaat tussen vloerstaanders en monitors dan zou ik zeggen ga eens serieus luisteren naar Totem vloerstaande luidsprekers. Zeker in een kamer met bescheiden afmetingen zouden zij de oplossing kunnen zijn. Heb ze altijd super gevonden. Ik hoorde dat ze helaas afscheid hebben moeten nemen van de Dynaudio speakers. Er waren zelfs geruchten dat zij met de Dynaudio speakers een beter en goedkoper product op de markt brachten dan Dynaudio dat zelf kon.
Ze worden nog steeds nieuw verkocht met de Dynaudio midwoofers .

http://totemacoustic.com/en/hi-fi/columns/
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Whisper.nl

Citaat van: WilliamB op september 15, 2013, 10:39:26
Mooie kleine vloerstaanders met groot geluid. Ik heb ze laatst beluisterd en was zeer onder de indruk.

+1  stupid

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Marantz 81

Heb de Arrow gehoord bij Janver  :-)  klinkt goed maar niet voor mij geschikt

Whisper.nl

#66
Citaat van: Marantz 81 op september 15, 2013, 11:17:15
Heb de Arrow gehoord bij Janver  :-)  klinkt goed maar niet voor mij geschikt

Janver heeft volgens mij de Hawk staan geen Arro. m.i. zou die best wel bij jou passen qua sound.
Mede gezien het laag waar je problemen mee hebt. 

De kleinste is de Arro ( had ik, heeft Quatro.nl nu)
De volgende is de Sttaf (heb ik nu)
De volgende is de Hawk enz.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet


Rob46

Met dank voor de tips mannen! Ik moet jullie iets bekennen. Gisteren heb ik een set Elac FS187 speakers thuis gehad. Ik kon de verleiding niet weerstaan, en ik wilde een moderne speaker tegen de Sonus Fabers zetten. En een speaker die uiteraard binnen mijn budget past. Prachtige slanke zuilen die Elacs, maar uiteindelijk gaat het toch om de inhoud, de prestaties van de luidsprekers en dan met name: wat vind ik van de klank, hoe komt het geluid bij mij binnen, de ervaring en beleving van muziek? En probeer dan maar eens niet technisch te luisteren. Sterker nog, probeer dan eens een keuze te maken. Het klinkt soms zo makkelijk.

Jullie mening graag; klinkt het gek als ik zeg dat de Sonus Fabers iets met mij doen? Kijk, die Elac speakers klinken erg goed, de JET tweeter zorgt voor een mooi hoog, details worden prima rechts en links neergezet. Maar die verdo.... Italianen. Als ik daar naar luister, dan hoor ik de stemmen meer los komen. Instrumenten klinken meer achter en naast de speaker. Bovendien is het laag van deze monitoren hier bij mij thuis prachtig. Ik ervaar meer geluidsdruk in het laag dan de Elacs. Deze monitoren zijn muzikaal, er wordt een ruimtelijk geluidsbeeld neergezet. Klinkt dat gek? Moeilijk, dat is het. Leuke hobby? Ja, dat dan weer wel. Dan heb ik het nog niet eens over het prijskaartje. De moderne Elac is goedkoper dan dat de Sonus Fabers destijds waren. Maar is dat bepalend? En net zoals de Audio Vectors, ondanks hun leeftijd had ik ook van deze speakers heel veel plezier.

De Elacs zijn weer de doos ingegaan en gaan retour afzender.


Marantz 81

Ja klopt was de Hawk

Citaat van Zoldar van luistersessie bij Jan ( hij heeft het goed omschreven zoals ik dat ook vindt )

Er wordt een volwassen geluid neergezet. Het laag gaat veel dieper door dan je had durven verwachten. Het midden is mooi open en dynamisch. Het hoog is goed aanwezig met best veel lucht, redelijk forward. Het enig waar je de kleinere units aan merkt is in de mid bass sectie. Het geheel is fris en de stage is precies. We hebben veel, audiofiel verantwoorde, muziek gedraaid. Daaruit bleek dat je prima een stel japanse slagwerk combinatie de kamer in kunt krijgen. De Totems zijn dynamisch en fel als het moet. Alive and kickin

Het is ook persoonlijk wat je mooi vindt , met een kleine woofer doet het hem niet voor mij

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

xander32

Citaat van: Rob46 op september 15, 2013, 11:34:19
Met dank voor de tips mannen! Ik moet jullie iets bekennen. Gisteren heb ik een set Elac FS187 speakers thuis gehad. Ik kon de verleiding niet weerstaan, en ik wilde een moderne speaker tegen de Sonus Fabers zetten. En een speaker die uiteraard binnen mijn budget past. Prachtige slanke zuilen die Elacs, maar uiteindelijk gaat het toch om de inhoud, de prestaties van de luidsprekers en dan met name: wat vind ik van de klank, hoe komt het geluid bij mij binnen, de ervaring en beleving van muziek? En probeer dan maar eens niet technisch te luisteren. Sterker nog, probeer dan eens een keuze te maken. Het klinkt soms zo makkelijk.

Jullie mening graag; klinkt het gek als ik zeg dat de Sonus Fabers iets met mij doen? Kijk, die Elac speakers klinken erg goed, de JET tweeter zorgt voor een mooi hoog, details worden prima rechts en links neergezet. Maar die verdo.... Italianen. Als ik daar naar luister, dan hoor ik de stemmen meer los komen. Instrumenten klinken meer achter en naast de speaker. Bovendien is het laag van deze monitoren hier bij mij thuis prachtig. Ik ervaar meer geluidsdruk in het laag dan de Elacs. Deze monitoren zijn muzikaal, er wordt een ruimtelijk geluidsbeeld neergezet. Klinkt dat gek? Moeilijk, dat is het. Leuke hobby? Ja, dat dan weer wel. Dan heb ik het nog niet eens over het prijskaartje. De moderne Elac is goedkoper dan dat de Sonus Fabers destijds waren. Maar is dat bepalend? En net zoals de Audio Vectors, ondanks hun leeftijd had ik ook van deze speakers heel veel plezier.

De Elacs zijn weer de doos ingegaan en gaan retour afzender.
Heel herkenbaar; het verschil tussen een speaker die het (geluids-)technisch goed doet, die maakt dat je al snel ook technisch gaat luisteren naar de software en een speaker die muziek maakt, die trekt jou in de muziek, laat jou ongemerkt met de voetjes mee tikken ...

Rob46

Citaat van: xander32 op september 15, 2013, 11:49:34
Heel herkenbaar; het verschil tussen een speaker die het (geluids-)technisch goed doet, die maakt dat je al snel ook technisch gaat luisteren naar de software en een speaker die muziek maakt, die trekt jou in de muziek, laat jou ongemerkt met de voetjes mee tikken ...

:wink: