"Muziek maakt emotie en emotie maakt muziek"

Gestart door Rob46, augustus 26, 2012, 18:10:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

cz79

En niet eens even melden toen ik je vanmiddag aan de telefoon had......


Mooie aankoop, gefeliciteerd

Marantz 81

#47
Hele mooie speakers  :-)

Verbazingwekkend he zo,n monitor speakertje  :wink:   je zal nooit weggeblazen worden of het echte geluidsdruk ervaren zoals een goede zuilluidspreker kan leveren ,maar in de meeste woonkamers gooit de acoustiek roet in het eten ,als je van een mooie muziek weergave wilt genieten ben je met een monitor beter af

Rob46

Citaat van: cz79 op september 13, 2013, 22:31:12
En niet eens even melden toen ik je vanmiddag aan de telefoon had......


Mooie aankoop, gefeliciteerd

Verrassing was het voor zondag om te melden........maar melding op het forum kon door mij niet uitblijven! Ongeduldig, neeeeeeee  :yes:

Cornelis1921

 stupid Gefeliciteerd Rob met deze zeer fraaie aanwinst(en).  :yes: hello pompom byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Rob46

Citaat van: Marantz 81 op september 13, 2013, 22:39:29
Hele mooie speakers  :-)

Verbazingwekkend he zo,n monitor speakertje  :wink:   je zal nooit weggeblazen worden of het echte geluidsdruk ervaren zoals een goede zuilluidspreker kan leveren ,maar in de meeste woonkamers gooit de acoustiek roet in het eten ,als je van een mooie muziek weergave wilt genieten ben je met een monitor beter af

Ik heb nu enige tijd naar forse vloerstaanders geluisterd, en ik zou je eigenlijk eens willen uitnodigen om met een paar referentie (SA)CD's onder je armen naar mij toe te komen om eens te komen luisteren naar deze Italianen........Ik ben benieuwd wat jouw mening dan is tov vloerstaanders.........

cz79

Zijn mening is vrij duidelijk voor wat betreft monitor luidsprekers

joep

Citaat van: Marantz 81 op september 13, 2013, 22:39:29
Hele mooie speakers  :-)

Verbazingwekkend he zo,n monitor speakertje  :wink:   je zal nooit weggeblazen worden of het echte geluidsdruk ervaren zoals een goede zuilluidspreker kan leveren ,maar in de meeste woonkamers gooit de acoustiek roet in het eten ,als je van een mooie muziek weergave wilt genieten ben je met een monitor beter af

Een waarheid als een koe. M.a.w. ken je beperkingen of ik kan beter zeggen ken de beperkingen van jouw luisterruimte. Denk dat veel personen hier met vloerstaanders beter uit zouden zijn met monitoren.

xander32

Mooie aankoop Rob :yes:. Luxe ook dat je deze zo vrij kan opstellen. Dat doet veel goeds.


Betreft monitor vs. zuilspeaker heeft Arjan de verschillen wel redelijk goed weergegeven, zo heb ik die ook ervaren.

Marantz 81

Klopt heb 1,5 jaar monitoren gehad ( Dynaudio Audience 52 SE ) muzikaal gezien klonk dat gewoon beter omdat het laag zo wordt aangezet in mijn woonkamer alleen konden ze de energie die in de muziek zit niet op mij overbrengen  ,met de Focus 220 heb ik zoveel laag dat er een muur van laag onstaat die je dan ook echt voelt  :-D ook het laag mid voel je in de slagkracht van drumstel enzv  ,dan draai je wel op lekker volume natuurlijk   HB

Het nadeel ervan is dat je met bassrijke opname,s letterlijk verzuipt in het laag en de rest van het frequentie bereik achter blijft ,versterker Bass staat nu op Min 6 DB en dan heb ik er nog last van en met basspoorten toestoppen  :-P wordt het me allemaal te vlak ,daarom staan ze ook tekoop  frusty


xander32

Citaat van: Marantz 81 op september 14, 2013, 11:04:56
Klopt heb 1,5 jaar monitoren gehad ( Dynaudio Audience 52 SE ) muzikaal gezien klonk dat gewoon beter omdat het laag zo wordt aangezet in mijn woonkamer alleen konden ze de energie die in de muziek zit niet op mij overbrengen  ,met de Focus 220 heb ik zoveel laag dat er een muur van laag onstaat die je dan ook echt voelt  :-D ook het laag mid voel je in de slagkracht van drumstel enzv  ,dan draai je wel op lekker volume natuurlijk   HB

Het nadeel ervan is dat je met bassrijke opname,s letterlijk verzuipt in het laag en de rest van het frequentie bereik achter blijft ,versterker Bass staat nu op Min 6 DB en dan heb ik er nog last van en met basspoorten toestoppen  :-P wordt het me allemaal te vlak ,daarom staan ze ook tekoop  frusty
Ga jij wederom over op monitoren of minder bass potente zuilen?

Marantz 81

Daar twijfel ik nog over ,maar neig meer naar een Monitor

Het draaien op Concert volume,s doe ik niet meer ,buren elke keer boos en men gehoor moet ook nog langer mee in verleden zat ik regelmatig tegen 100 db

xander32

Citaat van: Marantz 81 op september 14, 2013, 11:18:54
Daar twijfel ik nog over ,maar neig meer naar een Monitor

Het draaien op Concert volume,s doe ik niet meer ,buren elke keer boos en men gehoor moet ook nog langer mee in verleden zat ik regelmatig tegen 100 db
... dat van jouw gehoor is wel de voornaamste reden, de hoogste prioriteit mag ik hopen (kan er helaas over meepraten hetgeen langdurig blootstellen aan teveel lawaai doet ...).

Whisper.nl

Mooie aankoop Rob. pompom

Indien je een keer een M&G houd ik me aanbevolen. HB

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

xander32

Citaat van: Whisper.nl op september 14, 2013, 12:48:35
Mooie aankoop Rob. pompom

Indien je een keer een M&G houd ik me aanbevolen. HB

Groet Whisper  byebye
Idem :yes:.