"Muziek maakt emotie en emotie maakt muziek"

Gestart door Rob46, augustus 26, 2012, 18:10:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob46

Citaat van: Slashhead op februari 01, 2013, 22:55:04
Mooie versterker die Duson A10.
Heeft de M1 de proef periode overleefd?

Op de een of andere wijze waren het geen maatjes, de M1 en de set. Ik heb toen de Metrum Quad er tussen gehangen, en dat is wel een wezenlijk verschil. Met name in de plaatsing links en rechts. De instrumenten zijn ook meer directer, op de voorgrond. Als ik terug schakel naar de DAC van de Marantz, dan wordt dat echt minder. Ik ben zo benieuwd hoe de Octave dan zal zijn  :yes: :yes:

Rob46

Citaat van: cz79 op februari 02, 2013, 10:20:38
Kun je hem niet wat hoger aan de beugel hangen dan?

Bij deze beugel is dat meen ik niet mogelijk. Ik ga hier nog even naar kijken. Ik was al erg gelukkig dat de TV geplaatst was...... :yes: Ik vind een ander audio component plaatsen veeeeeeeel leuker!  notworthy

cz79

Ja zeker waar, maar als de TV nog iets hoger kan hangen dan is het voor het gezicht wellicht wat mooier

Rob46

#33
Kleine update:

:yes: Gewoon bi-ampen!!  :yes: Ik heb de woofer via de Kimber 4TC met de Duson A10 verbonden. De tweeter via de AH! naar de Marantz.  :yes: :yes: :yes: notworthy  Niets mis mee  hello

cz79

Mooie upgrade, Rob!!!

Klinkt erg mooi, en mooi in balans. Heb een leuke avond gahad gisteren en je bank naar voren verplaatsen is een goede zet. Bas is nog steeds goed aanwezig maar niet TE (imo), het gaat niet ten kosten van mid en hoog dus mooi uitgewogen zo. Als je je bank nog verder naar voren verplaatst heb je bijna GEEN bas meer en dat is minder mooi dan dat het nu is.

Nogmaals, ik heb een erg leuke avond gehad en lekker gegeten, bedankt daarvoor! Bedankt (en bedank je vrouw ook) voor de gastvrijheid en gezelligheid.

jrm

Citaat van: Rob46 op februari 03, 2013, 09:44:47
Kleine update:

:yes: Gewoon bi-ampen!!  :yes: Ik heb de woofer via de Kimber 4TC met de Duson A10 verbonden. De tweeter via de AH! naar de Marantz.  :yes: :yes: :yes: notworthy  Niets mis mee  hello

Gisternavond dit mogen ervaren en inderdaad Rob, het klinkt  HB HB goed.

Na een tocht langs diverse snelwegen met dito opstoppingen, was het warm binnenkomen bij Rob. Even bijkletsen en alvast wat bekijken van de set, genoten van een lekkere maaltijd (bedankt Rob en je betere wederhelft), zijn we er goed voor gaan zitten.

Diverse cd's en sacd's passeerden de revue, met allerlei muziek genres.

Je hebt een hele mooie set en deze goed naar je eigen smaak neergezet en ingeregeld.
Ik bemerkt dat onze muziek smaak (Yello, Trentemoeller, Luther Vandross, Getz/Gilberto) nagenoeg gelijk zijn en dat deze muziek ook heel erg goed worden weergegeven door je set.

Rob bedankt voor een gezellige avond en bij deze nodig ik je uit om tzt een weder bezoek te komen brengen.

cz79

En gisterene weer even een bakkie gedaan bij Rob, mooie upgrades en een veel gecontroleerder laag.
Stemmen komen er mooier. Ook niet gek want ondertussen staat er sinds de laatste keer dat ik bij hem geweest ben bijna niets meer en is alles al verwisseld/ingeruild.

Maar mooie set heb je zo weer staan en erg mooi geluid, deed me een beetje denken aan de Dynaudio's bij Marantz81.

Cornelis1921

#37
 stupid Rob, je hep PM...! pompom byebye, Cor. :-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op augustus 19, 2013, 02:53:53
stupid Rob, je hep PM...! pompom byebye, Cor. :-)
Tripel stupid stupid stupid :oops: redface violent1
Ik las zojuist terloops een reactie van jou in "Cor's waan van de dag", en daar had jij het over een "visje". Dus je hebt hierbij reeds positief gereageerd. Dan kun jij deze PM als niet verzonden beschouwen.  Dom, oliedom van mij! M.a.w.: Wij zijn compleet! hello pompom

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79

He Rob, heb je weer een upgrade in gedachten  :wink: :wink: :wink:

Cornelis1921

Citaat van: cz79 op augustus 19, 2013, 19:23:18
He Rob, heb je weer een upgrade in gedachten  :wink: :wink: :wink:
Speakerdoek met visgraadmotief... ;-) ;-) ;-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Rob46

Na een leuke en leerzame luisterdag bij Cornelis (Cor), waar ik met veel bewondering zijn Harbets heb beluisterd, is mijn visie ten opzichte van monitor luidsprekers drastisch gewijzigd. Vorige week zag ik in Amersfoort een set Sonus Faber Signums te koop staan, en voor een prima prijs. Jullie raden het al, Robbie heeft de stoute schoenen aangetrokken en dit paartje maar gelijk opgehaald.

Thuis natuurlijk gelijk aangesloten en.........prima sound! Kan niets anders er van maken. Deze speakers weten een breed, mooie soundstage neer te zetten met gedetailleerd hoog en een mooi laag, een laagweergave waarvoor een sub echt niet nodig is. De Sonus Fabers staan 104cm van de muur en recht naar de luisterpositie toe. Alsof er mega vloerstaanders staan te spelen. Het blijft echt bijzonder om dit te ervaren.

Ik heb wel een kleine wijziging in mijn kabelmanagement doorgevoerd: de Kimber4TC luidsprekerkabels heb ik er wel afgehaald. Daarvoor in de plaats gewoon een vette koperkabel van de rol! Dit gaf meer balans in het laag, midden en hoog. De Kimbers waren net even to much.

En al het lekkers wat de Sonus Fabers van de Duson A10 krijgen vinden de Italianen prima smaken, de match lijkt goed. Enfin, de komende dagen maar even luisteren.

jrm

O, o, o, wat een leuke M & G allemaal te weeg kan brengen :-D

Veel luisterplezier Rob, wordt toch weer om binnen te blijven!

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

mountainbiker

Citaat van: Rob46 op september 13, 2013, 18:48:23
Na een leuke en leerzame luisterdag bij Cornelis (Cor), waar ik met veel bewondering zijn Harbets heb beluisterd, is mijn visie ten opzichte van monitor luidsprekers drastisch gewijzigd. Vorige week zag ik in Amersfoort een set Sonus Faber Signums te koop staan, en voor een prima prijs. Jullie raden het al, Robbie heeft de stoute schoenen aangetrokken en dit paartje maar gelijk opgehaald.

Thuis natuurlijk gelijk aangesloten en.........prima sound! Kan niets anders er van maken. Deze speakers weten een breed, mooie soundstage neer te zetten met gedetailleerd hoog en een mooi laag, een laagweergave waarvoor een sub echt niet nodig is. De Sonus Fabers staan 104cm van de muur en recht naar de luisterpositie toe. Alsof er mega vloerstaanders staan te spelen. Het blijft echt bijzonder om dit te ervaren.

Ik heb wel een kleine wijziging in mijn kabelmanagement doorgevoerd: de Kimber4TC luidsprekerkabels heb ik er wel afgehaald. Daarvoor in de plaats gewoon een vette koperkabel van de rol! Dit gaf meer balans in het laag, midden en hoog. De Kimbers waren net even to much.

En al het lekkers wat de Sonus Fabers van de Duson A10 krijgen vinden de Italianen prima smaken, de match lijkt goed. Enfin, de komende dagen maar even luisteren.
Is dus de schuld van Cor!! :evil: :evil:
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1