"Muziek maakt emotie en emotie maakt muziek"

Gestart door Rob46, augustus 26, 2012, 18:10:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob46

Citaat van: Rob46 op augustus 26, 2012, 18:10:16
Het is alweer 2 jaar geleden dat ik met audiofiele oren naar muziek aan het luisteren ben. Ik ben altijd al, vanaf mijn middelbare schoolperiode, 'besmet' geweest met 'het' virus  :angel:. Na een rustperiode gaat het toch weer kriebelen en klinkt  een cd in de Bose 123 toch 'beneden de maat'.

In mijn audiofiele verleden heeft Marantz altijd al een plek gehad. Van instapcomponenten tot de High End manie. Mijn laatste set was een Marantz 11 S 1 versterker en (sa)cd speler, met mooi klinkende o.a. (subjectief) B&W 501 luidsprekers, Monster interlinks en 'The Green Line' luidsprekerkabels van Translator.

In het nu en met beperkt budget heb ik onze mooie hobby opgepakt. Tja, ik ben weer eens bij Marantz uitgekomen notworthy. De SACD 7003, de PM 7004 versterker en NAIM Allea luidsprekers. Laatstgenoemde zijn niet nieuw maar gekocht van een andere audiofiel die gestopt was met zijn hobby. Het zijn bijzondere weergevers. Er is niet veel over bekend, maar het zijn prima luidsprekers (€3.200 set in 2006).
Ik ben overigens gestart met de PM 6003 versterker, maar omdat de NAIM weergevers zoveel stroom vragen, zag ik mij genoodzaakt om een stapje hoger te gaan. Vandaar de PM 7004. Ik bemerkte gelijk meer 'punch' en detaillering van de instrumenten links en rechts. Ook de zang en percussie werd vele malen strakker neergezet.
Als interlink gebruik ik de Monster Reference. De luidsprekerkabels zijn van NAIM. De aansluitpolen achter op de luidspreker zijn stekkers die NAIM zelf maakt. De kabels lijken wel staalkabels, pffff wat stug materiaal zeg. Met hangen en wurgen heb ik er Monster pluggen op kunnen maken voor achter in de PM 7004.
Voor een stukje 'schone stroom' gebruik ik een Monster Power Centre HTS 2600.

Ik ben nog aan het experimenteren voor wat betreft de opstelling en akoestiek. Ik zal jullie later, indien gewenst, een verslag over een luistersessie posten.

Enfin, leuk om deel uit te maken van dit forum met al die enthousiaste audiofielen. Er is genoeg te lezen en er staat veel informatie op over luisterervaringen met en van de diverse Marantz componenten.

De foto's volgen. Mijn bestanden zijn te groot, dus ik moet de foto's verkleinen.......









JohnWx

Mooi hoor ook die NAIM


Leuk om te lezen over the Green line van Hans Baan had je toen ook mooie interlinks van je had 3 kleuren wit rood en groen



Monster Power Centre HTS 2600 wat merk je daar van of is het meer om dingen uit te sluiten of wat ik vaak heb voor een aantrekkelijke prijs gekocht  :lol:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81


Rob46

Prima interlnk! Warm en open. Tevens een breed stereobeeld! Erg blij mee

Marantz 81

#20
Later  :yes: The waterfall Hybrid  :wink:


http://www.vandenhul.nl/p_B60.aspx

Rob46

Update februari 2013.

De set heeft enkele wijzigingen doorgemaakt. De Duson A10 is als eindversterker toegevoegd. Tevens maken Kimber 4TC luidsprekerbekabeling en een nieuwe optische toslink kabel voor de Metrum (Monster) nu deel uit van de set. Tevens een andere kast waardoor de componenten niet meer in een vak weggestopt zijn, maar nu ook in zijn geheel zichtbaar zijn.

cz79

Ziet er goed uit, Rob, maar moet je TV dan niet iets hoger of is het niet vervelend tijdens TV kijken?

PS. Ik heb nog een CD voor je liggen!

Whisper.nl

Citaat van: Rob46 op februari 01, 2013, 18:15:58
Update februari 2013.

De set heeft enkele wijzigingen doorgemaakt. De Duson A10 is als eindversterker toegevoegd. Tevens maken Kimber 4TC luidsprekerbekabeling en een nieuwe optische toslink kabel voor de Metrum (Monster) nu deel uit van de set. Tevens een andere kast waardoor de componenten niet meer in een vak weggestopt zijn, maar nu ook in zijn geheel zichtbaar zijn.

ik zou het maar vervelend vinden zo op je zij liggend tv kijken.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79


JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op februari 01, 2013, 20:15:22
ik zou het maar vervelend vinden zo op je zij liggend tv kijken.

Groet Whisper

Bank rechtop oplossing altijd simpel
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Slashhead

Mooie versterker die Duson A10.
Heeft de M1 de proef periode overleefd?

cz79


Rob46

Citaat van: cz79 op februari 01, 2013, 18:48:12
Ziet er goed uit, Rob, maar moet je TV dan niet iets hoger of is het niet vervelend tijdens TV kijken?

PS. Ik heb nog een CD voor je liggen!

Die cd moet inderdaad snel beluisterd worden Chris! Met de TV gaat het echt net! Millimeterwerk. Beetje verkeerd berekend  redface Mazzel dat het net uitkwam. Kl... klus  :yes:


cz79

Kun je hem niet wat hoger aan de beugel hangen dan?