24bit vs 16bit, the myth exploded!

Gestart door jwx, juni 18, 2012, 12:00:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: mountainbiker op juni 19, 2012, 16:43:29
Met akoestiek valt inderdaad een hele wereld te verbeteren!! Veel verschil tussen opnames kom ik ook tegen.Ben momenteel bezig een heel stel "flac" bestanden te verwijderen uit mijn computer en te vervangen voor gewone mp3 (320Kbbp).Die "flac" bestanden hebben waarschijnlijk een slechte bron.

daar heb je ook het juiste punt "fiets" de opname die moet goed zijn (bron)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Niet eens met deze stelling.

Eerst een voorwaarde. Gegeven een goede bron opname is de 24 bit mooier dan de 16 bit versie.
Met slechte bron klinkt alles ruk. Je kunt van rotopname een mp3, flac of 24 bit maken, crap in is crap out.

Maar neem nu een sacd of 24 bit file van diana krall en vergelijk dat met de cd versie en je zult verschil horen. Gewoon op een sony setje van 400 euro. Wel netjes de speakers op stands en van de muren. En je hoeft echt geen hifi nutjob te zijn om de verschillen te horenof te waarderen.

John hoe kun je zeggen dat je geen verschil hoort als je zit te genieten van je sacd speler? Sacd dsd is ook hogere resulutie dan 16 bit cd.

Het gros van wat er nu uitkomt op 24 bit zijn voomalige dsd sacd of dvd audio bestanden.

Als je het allemaal onzin vind die die sacd de deur uit en de sony es ook. Weggegooid geld hoor...

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WimPeu

Op mijn (niet Hi-Res ondersteunende) Dac klinken de red book CD's beter dan Hi-Res via de Integra. Zelfde bron (SB) en versterker en speakers. Mijn kinderen horen het nog. SACD is niet voor niets geflopt. Zelfs Fritz doet er niet meer aan geloof ik.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Zoldar

Op mijn moon dac klinkt 24 bit mooier dan sacd op de sony dvd speler van 50 euro.

De sony dvd speler maakt de cd versie mooier dan de dac van de reciever.

Ik zou bij dit soort vergelijkingen zo veel mogelijk hetzelfde laten aan de apparatuur zijde.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WimPeu

Ik ga niet meer zoveel vergelijken. Gestoord wordt ik er van. Versterkers, kabels,Dac's en maar switchen. Na 3 keer ben ik meestal de draad helemaal kwijt. Gewoon genieten. Al die High-Res...meestal ouwe meuk die ik toch nooit zou luisteren. Heb ook de Metallica en de laatste DT in high-res. Hoor net zo lief de gewone CD's.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin

Ik heb ook geen directe voorkeur voor die hogere resoluties.
Als ze er zijn in mijn smaak dan is dat mooi mee genomen, maar net als Wim luister ik net zo graag naar de normale ondergewaardeerde cd vorm. :-D



JohnWx

Citaat van: Zoldar op juni 19, 2012, 20:01:56
Niet eens met deze stelling.

Eerst een voorwaarde. Gegeven een goede bron opname is de 24 bit mooier dan de 16 bit versie.
Met slechte bron klinkt alles ruk. Je kunt van rotopname een mp3, flac of 24 bit maken, crap in is crap out.

Maar neem nu een sacd of 24 bit file van diana krall en vergelijk dat met de cd versie en je zult verschil horen. Gewoon op een sony setje van 400 euro. Wel netjes de speakers op stands en van de muren. En je hoeft echt geen hifi nutjob te zijn om de verschillen te horenof te waarderen.

John hoe kun je zeggen dat je geen verschil hoort als je zit te genieten van je sacd speler? Sacd dsd is ook hogere resulutie dan 16 bit cd.

Het gros van wat er nu uitkomt op 24 bit zijn voomalige dsd sacd of dvd audio bestanden.

Als je het allemaal onzin vind die die sacd de deur uit en de sony es ook. Weggegooid geld hoor...

als ik verschil hoor is het met A B schakelen ons geheugen en zeker dat van mij schiet gewoon te kort om dat te onthouden

ik hoor echt niet of ik nu naar een cd luister of sacd dat boeit ook niet en dat kan ook niemand denk ik behalve die geoefende die weten op welke instrumenten ze moeten liggen zoals viool of een trompetter

wat er nu uitkomt ja maar er is nog bijna 25 jaar 16 bit te koop


die laatste opmerking begrijp ik niet van je ? waarom verkopen ? mijn Sony spullen dat heeft toch niks met 16 of 24 bit te maken


En over Diane Krall wie zegt mij wat het origineel is de 24bits of de 16 bits (oude opname)


Denk ook dat naar mijn mening 75% van de forum mensen teveel technisch luistert naar allerlei demo shit


En mensen veel te veel beinvloed worden door cijfertjes wat buiten ons gehoor ligt


En heb al zolang meegelopen in de handel dat ik die onzin allemaal niet meer geloof

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

Citaat van: John Wx op juni 19, 2012, 20:54:50
En over Diane Krall wie zegt mij wat het origineel is de 24bits of de 16 bits (oude opname)
Voor mijn heeft Krall aan 1 bit ook wel genoeg. :wink:
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

WimPeu

Citaat van: renes59 op juni 19, 2012, 21:03:13
Voor mijn heeft Krall aan 1 bit ook wel genoeg. :wink:

Jij bent geen fan van Krall heh rene.. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

technisch luisteren kan ook een onderdeel van de hobby zijn realiseer ik me net
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

Citaat van: WimPeu op juni 19, 2012, 21:05:23
Jij bent geen fan van Krall heh rene.. :-D
Nee, ze kan me niet bekoren.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

renes59

Citaat van: John Wx op juni 19, 2012, 21:07:37
technisch luisteren kan ook een onderdeel van de hobby zijn realiseer ik me net
Dat is de hobby voor sommige mensen, niks mis mee maar ik luister liever naar muziek.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marvin

Maakt niet uit wat voor kloof, als die maar heel diep is.
Flikker al die Krall cd's daar maar in, ik hou er ook niet van.  clown1