De set van SmauG

Gestart door SmauG, februari 18, 2012, 14:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

still life

Citaat van: SmauG op februari 24, 2012, 14:49:06
Toch nog een vraagje op jou reactie.
Bedoel je hiermee dat het nutteloos is om tegels onder de luidsprekers te zetten?

het is imho je reinste audio-waanzin   :angel:
(zeker als je de oorspronkelijke functie kent van spikes)

het is gewoon eye-candy: looks good & lekker audiofiel allemaal..

Citaat van: xander32 op februari 19, 2012, 09:49:14
Tip: zelf had ik de BK op spikes staan, hetgeen een toename aan resolutie bracht (ff uitproberen). Dan komt wel een tegel in zicht om de vloer niet te beschadigen.

deze bvb: wat heeft resolutie nu vandoen bij een sub ?
die tegel ligt evenwel aardig in zicht & mooi te wezen..  :-D

een degelijke speaker heeft meer te baten bij ontkoppeling/demping tov de vloer
spikes koppelen nl, alleen denkt iedereen in audioland dat het ontkoppelend werkt..  :roll:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

SmauG

Oorspronkelijk is het bedoeld om luidsprekers stabiel neer te kunnen zetten op tapijt maar dat terzijde.

De koppelende werking heeft met natuurkunde te maken, maar ik kan me voorstellen dat koppelen aan een parket/zwevende vloer nadelig werkt omdat de eventuele trillingen zo makkelijker worden doorgegeven.
Daarom creeert men een basis met veel massa (graniet op marmer bijvoorbeeld).
Ikzelf ben al zeer tevreden over het geluidsbeeld zonder tegels en heb niet het idee dat de vloer trilt, bij de grond  hoor ik iig niets.

Maargoed....
Het smoelt idd ook wel goed ja!

still life

#17
Citaat van: SmauG op februari 24, 2012, 16:27:38
Oorspronkelijk is het bedoeld om luidsprekers stabiel neer te kunnen zetten op tapijt maar dat terzijde.

idd, op die dikke english carpets..   :wink:

Citeer
..
Daarom creeert men een basis met veel massa (graniet op marmer bijvoorbeeld).

om echt trillingen af te leiden in massa moet je imho met wat zwaarders afkomen dan zo'n tegeltje..

& om je vloer a/h trillen te krijgen zul je het erg ver moeten drijven..   clown1
klinkertjes worden bvb dmv een trilplaat gelijkmatig in de stabilisé geramd, niet met speakertjes..  :-D

CiteerMaargoed....
Het smoelt idd ook wel goed ja!

precies, & dan klinkt het meteen ook goed natuurlijk..  :schater:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

SmauG

 :mrgreen:
Weeknie. want dat heb ik nooit geprobeerd, net als de stekker omdraaien niet.... waarom? Er gaat een cd aan, en dan plof ik neer met mn laptop om dit verhaaltje te typen bijv  :angel:

Verwacht niet veel te scoren in deze ruimte, en het klinkt toch al zeer lekker. misschien wat ophangen of een kleedje ofzo.

MauZ

Welkom...  :-)

Sweet setje hoor.. :wink:
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004*Marantz CD5005*TAGA Platinum V.2 F-100*TAGA Platinum V.2 C-40PR*TAGA Platinum V.2 S-40*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables en W&M LS (center/surrounds*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*

Cornelis1921

Citaat van: MauZ op februari 25, 2012, 00:38:50
Welkom...  :-)

Sweet setje hoor.. :wink:
:yes: Ook namens mij.... Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SmauG

#21
Eerder heb ik verteld dat wanneer de mogelijkheid zich voordeed ik mijn driades misschien zou willen upgraden naar een "groter" model.
Na eerder naast de pot gepiest te hebben op het absolute topmodel van weleer heb ik vandaag dan toch een grotere telg uit de familie neer mogen zetten.
Al bij het voorbeluisteren werd duidelijk dat de "body" die mijn kleine D70's misten bij deze grotere D95 wel aanwezig is.
Luidspreker speelt makkelijker en voller! Maar de overal klankkleur is wel gebleven (zelfde mid/laag drivers, mooiere tweeter). Precies goed.



Enige nadeel is dat de kasten wel een opknapbeurt verdienen. Helaas zijn ze niet vrij van kras en chip. Hier ben ik dan ook druk mee bezig, dus definitieve foto's zullen nog eventjes op zich laten wachten  :roll:
Ik kan wel verklappen dat ze dezelfde satijn zwarte finish gaan krijgen als de D70. Mijn vriendin en ik vinden dat toch mooier en "rustiger" als pianolak waar de speakers nu in staan.

Tevens is de set uitgebreid met een ST7001 tuner en een DV3001 dvd spelertje voor een filmpje zo nu en dan.

Cornelis1921

#22
 :roll: Een hele mooie speaker upgrade: gefeliciteerd en veel luisterplezier SmauG. pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79

Citaat van: SmauG op april 21, 2012, 20:33:13
Eerder heb ik verteld dat wanneer de mogelijkheid zich voordeed ik mijn driades misschien zou willen upgraden naar een "groter" model.
Na eerder naast de pot gepiest te hebben op het absolute topmodel van weleer heb ik vandaag dan toch een grotere telg uit de familie neer mogen zetten.
Al bij het voorbeluisteren werd duidelijk dat de "body" die mijn kleine D70's misten bij deze grotere D95 wel aanwezig is.
Luidspreker speelt makkelijker en voller! Maar de overal klankkleur is wel gebleven (zelfde mid/laag drivers, mooiere tweeter). Precies goed.



Enige nadeel is dat de kasten wel een opknapbeurt verdienen. Helaas zijn ze niet vrij van kras en chip. Hier ben ik dan ook druk mee bezig, dus definitieve foto's zullen nog eventjes op zich laten wachten  :roll:
Ik kan wel verklappen dat ze dezelfde satijn zwarte finish gaan krijgen als de D70. Mijn vriendin en ik vinden dat toch mooier en "rustiger" als pianolak waar de speakers nu in staan.

Tevens is de set uitgebreid met een ST7001 tuner en een DV3001 dvd spelertje voor een filmpje zo nu en dan.

Doe je dat zelf, dat opknappen van de luidsprekers?

xander32

Citaat van: SmauG op april 21, 2012, 20:33:13
Eerder heb ik verteld dat wanneer de mogelijkheid zich voordeed ik mijn driades misschien zou willen upgraden naar een "groter" model.
Na eerder naast de pot gepiest te hebben op het absolute topmodel van weleer heb ik vandaag dan toch een grotere telg uit de familie neer mogen zetten.
Al bij het voorbeluisteren werd duidelijk dat de "body" die mijn kleine D70's misten bij deze grotere D95 wel aanwezig is.
Luidspreker speelt makkelijker en voller! Maar de overal klankkleur is wel gebleven (zelfde mid/laag drivers, mooiere tweeter). Precies goed.



Enige nadeel is dat de kasten wel een opknapbeurt verdienen. Helaas zijn ze niet vrij van kras en chip. Hier ben ik dan ook druk mee bezig, dus definitieve foto's zullen nog eventjes op zich laten wachten  :roll:
Ik kan wel verklappen dat ze dezelfde satijn zwarte finish gaan krijgen als de D70. Mijn vriendin en ik vinden dat toch mooier en "rustiger" als pianolak waar de speakers nu in staan.

Tevens is de set uitgebreid met een ST7001 tuner en een DV3001 dvd spelertje voor een filmpje zo nu en dan.
Gefeli, mooie aankoop zo te lezen. Ben benieuwd naar het eindresultaat / de uiteindelijke foto`s.

SmauG

Bedankt voor de reacties.
Ja het is echt wel een step up en ben er erg blij mee. Klinkt een stuk "volwassener" maar heeft niet ingeboet op de fijne details die zijn kleine broertje al liet horen!  pompom

Citaat van: cz79 op april 21, 2012, 23:07:19
Doe je dat zelf, dat opknappen van de luidsprekers?

Het spuitwerk besteed ik sowieso uit aan een prof, want ik wil gewoon 100% resultaat, als ik zelf aan de gang ga hou je toch de kans op een "net-nietje"  nopompom

cz79

Laat je dat doen bij een meubelspuiterij? en wat kost dat?

SmauG

Citaat van: cz79 op april 23, 2012, 19:12:25
Laat je dat doen bij een meubelspuiterij? en wat kost dat?

Inderdaad bij een meubelspuiterij. Ik had al een keer een prijsopgave gehad, waar ik nog even op heb gereageerd. Ik laat het weten als ik bevestiging heb.

Zit je erover te denken om ook zoiets uit te laten voeren?

cz79

Afhankelijk van de prijs lijkt satijnzwart me wel mooi

SmauG

Flinke kasten die PMC's
Ik hou je op de hoogte.