Aansluiten

Gestart door KayaRahnee, februari 08, 2012, 17:06:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KayaRahnee

Ik heb van verschillende bronnen vernomen dat ik mijn PC beter niet rechtstreeks aansluit op mijn Buizenamp. (vanwege stroompieken als ik het goed begrepen heb).
Aansluiten via een DAC zou naar 't schijnt een oplossing zijn (zelf ken ik er niks van)
Is het dan ook niet mogelijk om via mijn Marantz CD6004 aan te sluiten?

2de vraag:
Hoe zorg ik ervoor dat het geluid van mijn TV naar de speakers van de stereoset word gestuurd.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Marvin

De eerste vraag weet ik echt niet.

De tweede mag opzich niet zo moeilijk zijn.

Bijna elke platte tv heeft tulp aansluitingen die je gewoon direct op een ingang van je versterker knalt.
Is het geen platte tv dan zit dit er evengoed ook vaak op.
Zit het er niet op dan is hij uit de scart aansluiting te halen, zijn speciale 'el-cheapo' scart kabeltjes voor.
Scart aan de ene kant en tulp rood/wit aan de andere, scart in de tv en de tulp in de versterker.

En knallen maar.

Marantz 81

Als je CD6004 een digitale input heeft ,en je computer een digitale output kan dat ,anders heb je een Dac nodig

TV kun je gewoon met  RCA aansluiten (analoge tulp kabel )

KayaRahnee

Citaat van: Marantz 81 op februari 08, 2012, 17:14:59
Als je CD6004 een digitale input heeft ,en je computer een digitale output kan dat ,anders heb je een Dac nodig


Volgende digitale aansluitingen zijn aanwezig op de Marantz CD6004: DIGITAL AUDIO OUT COAXIAL.
                                                                                                                DIGITAL AUDIO OUT OPTICAL.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Marantz 81

Daar heb je niks aan

En als je een Dac tussen je computer en buizenamp zou willen zetten moet de geluidskaart van je computer wel een digital output hebben

Analoge singalen zijn hele lage voltage,s ( stuurspanning )

Lijkt mij een broodje aap verhaal dat geluidskaart te hoge spanningen zou uitsturen

KayaRahnee

Citaat van: Marantz 81 op februari 08, 2012, 22:42:13
Daar heb je niks aan
En als je een Dac tussen je computer en buizenamp zou willen zetten moet de geluidskaart van je computer wel een digital output hebben

En kan het ook niet via de usb poort die op de CD 6004 zit?

Citaat van: Marantz 81 op februari 08, 2012, 22:42:13
Analoge singalen zijn hele lage voltage,s ( stuurspanning )
Lijkt mij een broodje aap verhaal dat geluidskaart te hoge spanningen zou uitsturen

Werd mij door o.a PrimaLuna verkoper op attent gemaakt.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Zoldar

Nee je usb ingang van de Marantz accepteerd geen signaal uit de PC. Is meer bedoeld om af en toe wat MP3 van een stick af te spelen of i-dont-care-what-it-sounds-like-pod

Het meest eenvoudige is een DAC met USB ingang. Cheap and Cheerfull is bijvoorbeeld een MF V-link II. Daarboven heb je een hele zwik goede DACs van rond de 500 euri. Heel veel geld aan en DAC uitgeven hoeft niet meteen een wereld van verbetering op te leveren.

Voor de TV zie Marvin.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

KayaRahnee

Citaat van: Zoldar op februari 08, 2012, 23:09:37
Nee je usb ingang van de Marantz accepteerd geen signaal uit de PC. Is meer bedoeld om af en toe wat MP3 van een stick af te spelen of i-dont-care-what-it-sounds-like-pod

Het meest eenvoudige is een DAC met USB ingang. Cheap and Cheerfull is bijvoorbeeld een MF V-link II. Daarboven heb je een hele zwik goede DACs van rond de 500 euri. Heel veel geld aan en DAC uitgeven hoeft niet meteen een wereld van verbetering op te leveren.

Voor de TV zie Marvin.

Dat is duidelijk.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Citaat van: KayaRahnee op februari 08, 2012, 23:13:39
Citaat van: Zoldar op februari 08, 2012, 23:09:37
Het meest eenvoudige is een DAC met USB ingang. Cheap and Cheerfull is bijvoorbeeld een MF V-link II. Daarboven heb je een hele zwik goede DACs van rond de 500 euri. Heel veel geld aan en DAC uitgeven hoeft niet meteen een wereld van verbetering op te leveren. 


Dus zou bvb. de Nos Mini DAC Quad best kunnen?
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Zoldar

 :mrgreen:Ja dat kan.je zult een usb to spdif nodig hebben als de metrum dat niet heeft. En een muziek programma$

Daarna heb je glorieuze high rez muziek binnen bereik.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

KayaRahnee

Al lang geleden dat hier nog gepost werd, maar omdat ik zoekende was om een vraagje in één van mijn topics te plaatsen dat het meest aanleunde met het onderwerp hier terug terecht gekomen.

Intussen een squeezebox touch gekocht.
Er zitten standaard kabeltjes bijgeleverd.
Sluit ik nu best de Squeezebox Touch via deze kabel aan op mijn (buizen)versterker of zijn er andere mogelijkheden die beter resultaat zouden kunnen geven naar klank toe?
(Voorlopig nog geen externe DAC maar die komt nog wel).
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Zoldar

Dat Logitech kabeltje pak ik er nog vaak bij om te checken of de hifi-mythes  van de kabel goeroes waar zijn.

Ik zou er gewoon mee beginnen. Het is een ietwat glazige kabel in het hoog maar dat is bij een buizen amp vaak niet eens zo storend. (en soms zelfs gewenst)
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

KayaRahnee

Citaat van: KayaRahnee op januari 03, 2013, 00:19:43
Sluit ik nu best de Squeezebox Touch via deze kabel aan op mijn (buizen)versterker of zijn er andere mogelijkheden die beter resultaat zouden kunnen geven naar klank toe?
(Voorlopig nog geen externe DAC maar die komt nog wel).
Citaat van: Zoldar op januari 03, 2013, 16:15:19
Dat Logitech kabeltje pak ik er nog vaak bij om te checken of de hifi-mythes  van de kabel goeroes waar zijn.
Ik zou er gewoon mee beginnen. Het is een ietwat glazige kabel in het hoog maar dat is bij een buizen amp vaak niet eens zo storend. (en soms zelfs gewenst)

Oké, maar ik bedoelde dat de Touch zowel analoog (via de bekende tulpjes) ook via S/PDIF in zowel de coaxiale als optische variant kan worden aangesloten ........
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Zoldar

dat is weer afhankelijk van de DAC die je hebt. Wat ik ervan lees is dat de SBT via analoog ongeveer net zo goed is als een entry level CD speler. Via Spdif/Toslink kun je dat met een DAC naar een hoger plan brengen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Maus

Ik weet niet waar je naar luisterd maar de meeste internetzenders die ik luister zijn mp3tjes.
Je kunt gewoon 's proberen hoe ie klinkt vanuit de koptelefoonuitgang.