De set van Neoguri (Joost)

Gestart door neoguri, januari 31, 2012, 13:24:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Overkill is er nooit in principe je geeft wat hij nodig heeft
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

neoguri

Citaat van: John Wx op december 30, 2020, 01:03:59
Overkill is er nooit in principe je geeft wat hij nodig heeft
Dat is waar.

xander32

#32
Jouw wensen aangaande AirPlay & Spotify en aansluitingen zijn niet te vinden in een dedicated stereo versterker.

Echter zijn er anno 2020 gedegen stereo receivers op de markt die al hetgeen je wil, bieden in één kastje, zonder daarbij concessies te doen aan de kwaliteit van het geluid. Je noemt zelf al een NR1200. Zo'n component zou ook mijn keuze zijn. Ik heb onvoldoende zicht op de markt of andere merken soortgelijke concepten aanbieden als de NR1200, maar dat zal ongetwijfeld zo zijn.

xander32

... advies; ff doorsparen dus  :wink:

neoguri

Citaat van: xander32 op december 30, 2020, 11:36:00
... advies; ff doorsparen dus  :wink:

Dat is eigenlijk wel waar in naar neig op dit moment. Ik weet dat neefje Denon DRA-800H dezelfde functionaliteit heeft als de NR1200 maar dan met iets meer vermogen. Dus dat is ook een optie.

JohnWx

Citaat van: neoguri op december 30, 2020, 12:04:27
Dat is eigenlijk wel waar in naar neig op dit moment. Ik weet dat neefje Denon DRA-800H dezelfde functionaliteit heeft als de NR1200 maar dan met iets meer vermogen. Dus dat is ook een optie.

Ik denk lood om oud ijzer 75 versus 100 W


om 3 Db meer verdubbeling vermogen 200 W maar dan nog meer heb je niet nodig voor de speakers kijk wat je nog met akoestiek kan doen anders andere speakers qua sound
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Frits Denon

#36
Citaat van: John Wx op december 30, 2020, 12:24:45
Ik denk lood om oud ijzer 75 versus 100 W


om 3 Db meer verdubbeling vermogen 200 W maar dan nog meer heb je niet nodig voor de speakers kijk wat je nog met akoestiek kan doen anders andere speakers qua sound

Hebben deze nieuwe units allemaal Hypex versterking? Of zijn ze nog met een voeding zoals mijn Denon PMA 2010ae?

Als ze een "gewone" voeding hebben zou ik naast de gebruiks features ook kijken naar gewicht en opgenomen vermogen. Meer gewicht en opgenomen vermogen zegt n.l. iets over de voeding van de versterker en de voeding zegt iets over de stabiliteit van de versterker.

De Denon weeg 8,6 kg en 220 Watt. Marantz is 7,9 kg en 180Watt. Dan zou ik voor deze beide zaken voor de Denon kiezen.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

JohnWx

Citaat van: Frits op december 30, 2020, 12:49:23
Hebben deze nieuwe units allemaal Hypex versterking? Of zijn ze nog met een voeding zoals mijn Denon PMA 2010ae?

Als ze een "gewone" voeding hebben zou ik naast de gebruiks features ook kijken naar gewicht en opgenomen vermogen. Meer gewicht en opgenomen vermogen zegt n.l. iets over de voeding van de versterker en de voeding zegt iets over de stabiliteit van de versterker.

De Denon weeg 8,6 kg en 220 Watt. Marantz is 7,9 kg en 180Watt. Dan zou ik voor deze beide zaken voor de Denon kiezen.

Kan ook te maken hebben met plastiek veel gebruikt of dikker materiaal maar daar hoor je niks van

Nee is nog niet met klasse D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Frits Denon

Gewicht mogelijk wel, maar vermogen niet.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

JohnWx

#39
Citaat van: Frits op december 30, 2020, 16:53:37
Gewicht mogelijk wel, maar vermogen niet.

Dat verschil hoor je niet het is geen moeilijke speaker om aan te sturen zou puur voor de looks gaan dan uit het lichtnet trekken ze ook evenveel
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Frits Denon

TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

xander32

Wat is de reden dat je een verschil maakt tussen 'gewone' voeding en Hypex versterking?
Denon is m.i. wel een goede tip hoor, die leveren steevast veel versterker voor de euro's.


Citaat van: Frits op december 30, 2020, 12:49:23
Hebben deze nieuwe units allemaal Hypex versterking? Of zijn ze nog met een voeding zoals mijn Denon PMA 2010ae?

Als ze een "gewone" voeding hebben zou ik naast de gebruiks features ook kijken naar gewicht en opgenomen vermogen. Meer gewicht en opgenomen vermogen zegt n.l. iets over de voeding van de versterker en de voeding zegt iets over de stabiliteit van de versterker.

De Denon weeg 8,6 kg en 220 Watt. Marantz is 7,9 kg en 180Watt. Dan zou ik voor deze beide zaken voor de Denon kiezen.

Frits Denon

Citaat van: xander32 op december 30, 2020, 18:44:19
Wat is de reden dat je een verschil maakt tussen 'gewone' voeding en Hypex versterking?
Denon is m.i. wel een goede tip hoor, die leveren steevast veel versterker voor de euro's.

Hypex heeft geen gewicht, omdat het een totaal ander systeem is. De "oude" versterkers hebben meestal een flink gewicht door hun voeding. Bij mij telt dan, hoe zwaarder hoe beter. Mijn Denon is lekker zwaar en daardoor stabiel.

En dat wat Denon doet, kan ik alleen maar onderschrijven.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

JohnWx

Citaat van: Frits op december 30, 2020, 18:59:59
Hypex heeft geen gewicht, omdat het een totaal ander systeem is. De "oude" versterkers hebben meestal een flink gewicht door hun voeding. Bij mij telt dan, hoe zwaarder hoe beter. Mijn Denon is lekker zwaar en daardoor stabiel.

En dat wat Denon doet, kan ik alleen maar onderschrijven.

Die logica ontgaat mij totaal hoe zwaarder hoe beter want ? klinkt beter ? doet het beter ? of zit er lood in !
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Vinyl_Fuchs

Dat is natuurlijk de vraag: stond zelf verbaasd van het gewicht van een Sony-TV vs concurrenten. How come?
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.