De set van Neoguri (Joost)

Gestart door neoguri, januari 31, 2012, 13:24:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

neoguri

#15
Citaat van: John Wx op februari 13, 2012, 17:11:54
Piekvermogen ? Dan draai je ook discotheek nivo of speakers die heel moeilijk zijn aan te  sturen

Het fijne van de specs en matchen begrijp ik ook niet maar volgens mij moeten ze redelijk in overeenstemming zijn.

Specs B1 volgens Musical Fidelity:
- "32 watts per channel both channel driven into 8 Ohms"
Specs 2020i:
- Nominal Impedance: 6 Ohms
- Minimum Impedance: 4 Ohms,
- Sensitivity: 86dB
- Recommended Power: 15 - 75w

En dit schreef iemand op diyaudio.com:

CiteerA test on the bench confirmed that it was reaching max power (on a full scale sinewave in from CD) of 23v peak, or approx 33W, at only 10 O'clock on the volume control.

10 O'clock is wel iets vroeger dan ik bemerkt maar voorbij 12 uur zal ik iig niet gaan :no: want daarvoor zijn deze speaker nog te nieuw.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

#17
idd niet doen  :no: Clippen vindt de versterker niet zo fijn ,maar je speakers al helemaal niet kunnen de spoelen verbranden , met te veel vermogen kun ( hoge volume,s ) kun je ze ook om zeep helpen wel eens compo setje opgeblazen van 50 w in de auto met 175 w versterker  ( echte wattage,s / RMS 1 ohm stabiel )

neoguri

Doe ik inderdaad niet. Clippen = niet goed, dat weet ik zelfs :)

Maar wel gek dat de versterker zo gemaakt is want de knop gaat van zeven tot vijf! Ik weet wel waarom ik verder kom dan de tien die hierboven genoemd werd: mijn bronnen zijn een High Output MC (dus die is zachter dan een MM, de stand waar de versterker of phono stage op staat) en de computer die ook niet op 100% staat.

neoguri



In de afgelopen 12 maanden toch maar wat veranderd dus even een korte update. Zowel de PM-80 als MF B1 klinken geweldig maar er waren toch kleine irritaties. Toen Rob46 in maart dit jaar zijn PM7004 aanbood ben ik gezwicht en heb ik die overgenomen en de MF B1 verkocht. De hoofdtelefoonuitgang van de PM7004 klinkt ook erg goed met mijn Denons dus ik heb de MF X-Can ook verkocht. Ondertussen had ik nog twee 'losse' kastjes: de CA DacMagic en de MF X-LPS. De DacMagic is schijnbaar nog redelijk gewild dus die heb ik verkocht om vervolgens in juni een NA7004 te kopen: die doet hetzelfde en meer zonder dat ik een verschil hoorde qua DAC functie.

Dus nu heb ik echt een 'setje' (zie foto). Een vergelijking tussen de Phono-ingang van de PM en de X-LPS moet ik nog doen. Als ik daar ook geen verschil hoor dan mag de X-LPS ook weg. De Cambridge Audio 540P phono versterker had ik al een hele tijd terug verkocht: die heeft mij nooit bekoren. Dus geen Cambridge Audio meer en binnenkort misschien geen Musical Fidelity meer hoewel ik met het MF spul wel altijd heel tevreden was. De DacMagic klonk ook uitstekend maar deze was wel flink professioneel gemod, geen idee hoe de stock versie klinkt.

Over de PM7004 heb ik weinig spannends te melden; de Q Acoustics stuurt ie moeiteloos aan. Sterker nog: omdat ik nu bovenop de speakers zit, zit ik qua volume meestal in de onderste regionen. Het zal wel vloeken zijn maar ik heb een stel Goldenjacks attenuators gekocht en tussen de PM en NA geplaatst. Voor mijn huidige situatie een uitkomst. Binnenkort verhuist mijn bureau en set naar een andere ruimte en dan staan de speakers in een kast zes meter verderop ipv op 1 meter afstand, dan zal de situatie anders zijn. Ben benieuwd hoe de akoestiek dan wordt.

De NA is op zich mooi maar ik verbaas me over het bediening, voor mijn gevoel zou die veel beter kunnen. Er zit een draaiwiel en vierweg knop op maar toch is het allerminst intuïtief. Een voorbeeld: het zou ook fijn zijn als je aan kan geven welke ingangen in het menu staan wanneer je input kiest, vrijwel niemand zal ze allemaal gebruiken (internet radio, music server, ipod/usb, dab, fm, am, usb in, opt in, coax in, menu én favorites) dus waarom door allemaal scrollen? Of ingangen die je gebruikt zouden tussen de favorites moeten kunnen, dat zou ook een idee zijn. Ach, hoe dan ook: ik heb het idee dat het beter kan maar qua geluid heb ik totaal geen aanmerkingen.

QuattroNL

Kijkaan, da's een mooi matchende set!  :-D
Daar kan menigeen jaloers op zijn.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Cornelis1921

Citaat van: QuattroNL op september 10, 2013, 15:04:41
Kijkaan, da's een mooi matchende set!  :-D
Daar kan menigeen jaloers op zijn.
Wederom, Niets aan toe te voegen... :-D Mooi Joost, deze set, ook de Marantz Range Line oogt bijzonder fraai en "klinkt" navenant.  :yes: byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marantz 81


neoguri

Dank je. Past mooi bij elkaar zo. Ben benieuwd hoe het anders klinkt in de nieuwe ruimte waar mij bureau komt te staan; hoe een hele andere ruimte en opstelling boxen een totaal andere acoustiek gaat hebben.

Rafae6

Hoi,

Hoe bevallen de Q Acoustics 2020i je?


Mvg Raoul

neoguri

Kleine update: eind vorig jaar de cd-speler geupgrade van de CD5003 naar de CD6005. Voor mijn oren een behoorlijke verbetering.

En vandaag helemaal verguld omdat ik eindelijk een DL-160 onder een Technics headshell heb geschroefd. Deze cartridge had ik al een tijdje geleden gekocht, was een winkel demo exemplaar.
En wat klinkt de 160 veel mooier dan de 110 zeg! Even helemaal in mijn nopjes pompom Eigenlijk moet de DL-160 onder de Sumiko headshell maar even wat meer van muziek genieten. Misschien vanavond weer prutsen met die kleine schroefjes.

Vinyl_Fuchs

Veel luisterplezier met je nieuwe element.  Worden die trouwens nog gemaakt?
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

neoguri

Citaat van: Vinyl_Fuchs op juni 16, 2015, 20:26:27
Veel luisterplezier met je nieuwe element.  Worden die trouwens nog gemaakt?
Nee, helaas al een paar jaar niet meer. Maar ze duiken regelmatig tweedehands op, soms met weinig draaiuren.

xander32

Mooi om te lezen dat zo'n relatief kleine ingreep, zoveel meer luisterplezier bewerkstelligt.
Blijkt ook maar weer hoe voornaam de bron in de luisterketen is.




Citaat van: neoguri op juni 16, 2015, 16:02:06
Kleine update: eind vorig jaar de cd-speler geupgrade van de CD5003 naar de CD6005. Voor mijn oren een behoorlijke verbetering.

En vandaag helemaal verguld omdat ik eindelijk een DL-160 onder een Technics headshell heb geschroefd. Deze cartridge had ik al een tijdje geleden gekocht, was een winkel demo exemplaar.
En wat klinkt de 160 veel mooier dan de 110 zeg! Even helemaal in mijn nopjes pompom Eigenlijk moet de DL-160 onder de Sumiko headshell maar even wat meer van muziek genieten. Misschien vanavond weer prutsen met die kleine schroefjes.

neoguri

Na meer dan vijf jaar weer een update en gelijk een vraag om advies.

Ik heb eens speakers gekocht voor in de woonkamer. Na meerdere sets in de winkel — binnen en net voorbij budget — te hebben beluisterd is mijn oor gevallen op de Dali Oberon 7. Eenmaal thuis aangekomen heb ik tevens een set Q Acoustic 3050i op proef ernaast gehad. Ook mooi maar voor mij hadden de Dali's meer karakter.

Maar dan nu de versterking. Er staat hier al meer dan negen jaar een NR1501 maar die heeft niet de overtuiging om deze Dali's aan te sturen. Ik dacht een leuke tijdelijke oplossing te hebben: een PM5004 versterker. Alleen te laat kwam ik er achter dat de NR geen Pre Out heeft...

Laat ik dan maar uit gaan van wat ik wil:
+ Schakelen tussen AV bronnen
+ Geluid AV over de Dali's
+ Dali's goed aansturen
+ Platen luisteren
+ AirPlay 2, liefst op de receiver (kan nu wel via Apple TV)
+ Spotify Connect op de receiver
+ Als ik geld ga uitgeven beetje future proofen, TV is nu nog 1080i maar die houdt het niet nog tien jaar uit
+ Niet de koptelefoonuitgang gebruiken als een Pre Out zoals ik nu doe :no:

Overigens: de PM5004 klinkt ... wat is het woord ... goed? En de Phono ingang is ook prima. Daarnaast kan ik die ook omruilen met mijn PM7004 op het thuiskantoor. De 7004 vermogen is daar toch overkill.

Eigenlijk is op papier de NR1200 perfect of een Denon DRA-800H, al mijn wensen in een kastje. Maar dat is een uitgave van vijf honderd euro. En is het raar als ik twijfel over de stereo versterking, is dat van het niveau van een PM5004 of zelfs een PM7004?

Of toch maar de PM7004 in combinatie met met een tweedehands meer recent NR model zoals een NR1509, 1510 of 1609. Die moet toch wel te vinden zijn tussen de twee en driehonderd euro.

Iemand suggesties?

Ik zal even een foto invoegen van de huidige situatie, met kerstboom en al.