Wel of niet een subwoofer overwegen ?

Gestart door Paul, juni 24, 2007, 15:56:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

thom


Stadium III

Citaat van: thom op juni 26, 2007, 17:15:17
wat is een stadium???, een kasje waar je je set opzet :evil:

Das een tafel waar de visite wel een probeerd om hun koffie op te zetten  :x

En waar de flat veel plezier mee heeft  :wav:
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Citaat van: thom op juni 26, 2007, 17:15:17
wat is een stadium???, een kasje waar je je set opzet :evil:

Maar geen ikea kastje waar je het "Bjorn" gevoel bij krijg.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

dmeerpa

Ik ben niet overtuigd van een sub in stereo. Als is een CD beluister zet ik mijn Marantz SR7500 steeds op Direct, en dan speelt de sub niet. Maar als ik stereo mode kies speelt de sub wel mee, maar ik vind de weergave stukken beter in de direct mode.
Nu toegegeven in de stereo mode worden allerlei filters gebruikt, en hierdoor klinkt het allemaal stukken minder. Ik zou eigenlijk mijn sub willen laten meespelen in de direct mode om een oordeel te vellen. Ik weet niet of ik mijn sub zowel low level als hi level mag aansluiten...nu is deze via de pre-out low level aangesloten. en staan alle speakers op small.
Moet wel zeggen dat mijn Wharfedale Opus 2 speakers al vrij laag gaan. Op papier 33Hz, in de meegeleverde test certificaten, halen ze bij 20hz nog steeds 80db ipv 90db.

Als je een goede sub zoekt, SVS en Velodyne zijn zeker aanraders.

Voor film zou ik mijn SVS sub voor geen geld willen missen.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25