De set van Bert50

Gestart door bert50, januari 09, 2012, 16:51:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Groot gelijk heb je, hou ze iig zo lang tot het moment dat ik weer een keer bij jou ben geweest 🙂

Daarnaast vind ik die Heritage uitvoering zeker wel mooi, want een kast van volledig echt hout + een vintage uitstraling, maar verwacht ik verder (technisch) niet heel iets anders dan bij de andere Dyn monitoren.

Citaat van: bert50 op november 20, 2020, 09:19:08
Robert ziet er goed uit maar ik hou het voorlopig maar bij de Dynaudio Confidence 20.
Bevallen uitstekend.[emoji106][emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bert50

Laat maar weten wanneer je wil komen ik hou de 1,5 meter wel aan het klinkt in mijn oren geweldig nu.[emoji106][emoji106][emoji446]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

xander32

Bert, ik kom heel graag langs, maar ben zelf erg voorzichtig, juist ook om de ander. Momenteel zijn er weer een aantal directe collega's besmet, collega's waar ik dagelijks mee van doen heb.

Ik draag maskers, hou afstand en laat me met regelmaat testen. Maar het aantal mensen waarbij ik op visite ga is op dit moment heel bewust heel beperkt.

Citaat van: bert50 op november 20, 2020, 10:07:43
Laat maar weten wanneer je wil komen ik hou de 1,5 meter wel aan het klinkt in mijn oren geweldig nu.[emoji106][emoji106][emoji446]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bert50

Robert ik snap je volkomen.
De deur staat altijd open mocht je willen.[emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

xander32

 notworthy

Citaat van: bert50 op november 20, 2020, 13:52:37
Robert ik snap je volkomen.
De deur staat altijd open mocht je willen.[emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Rob46

Het is alweer een tijd geleden, maar eens tijd voor een 'op de bank bij' stukkie tekst, gevoel en beleving inclusief alle COVID-19 veiligheidsvoorschriften uiteraard.

Vorige week heb ik nog een spontane mini M&G bij Bert50 gehad. Mijn agenda had ik een dag in het kader van noodzakelijke ontspanning leeg gehouden, dus dan maar een belletje naar Bert. Aan Bert gevraagd of de koffie klaar stond, of dat hij die dag bezoek kon ontvangen. Koffie stond klaar met.....jawel een lekker stuk appeltaart. Dus zogezegd en zo gedaan, na 1.5 uur onderweg te zijn geweest bij Bert aan de koffie en appeltaart. Mjammie, niets mis mee. Ik hou er niet zo van, maar heb het stuk taart toch maar weggewerkt :angel:. Enfin, voordat dit op een kookforum gaat lijken, de set van Bert maar eens bekijken.

De enige wijziging voor mij, maar wel bepalend voor de huidige sound zijn natuurlijk de Dynaudio Confidence luidsprekers. Monitoren zeggen ze dan. Pfff, halve vloerstaanders zult gij bedoelen. In een mooi blauw metallic lak gespoten luidsprekers met zwarte stands eronder; een imposante verschijning. De sound is erg fraai om maar gelijk met de deur in huis te vallen. Volledig in balans zijn de hoge, midden en lage frequenties. Het laag gaat diep door. Geen vloerstaanders nodig zou ik zeggen. Sarah K, het album Water Falls bevat zoals vele onder ons weten mooie opnames met, als je er van houdt, fraaie jazz stukken waarbij de basloopjes mooi te volgen zijn. Prachtig hoe de set dit weet te presenteren. Loreena McKennitt heeft een pracht stuk muziek op haar album The Book of Secrets staan; onder andere het nummer Dante's Prayer. Tja, werkelijk een kippenvel momentje beste forumleden. De muziek, de tekst en weergave van dit alles sleept je mee in de emotie. De set weet in ieder geval bij mij de emotie op te wekken. Prima hoor. Beetje pop dan maar. Het nummer Judgement Day van de band Stealth is een nummer wat ik heb ontdekt tijdens het kijken naar de serie 'Suits'. Ook hier weet de set alle instrumenten uit elkaar te trekken en netjes te plaatsen waar het hoort. Bij het horen van het nummer Pay My Debts van Sharon Van Etten, lijkt het of Sharon op mijn schoot zit. Het moet je smaak zijn, maar zo'n stoer meiske op je schoot; ik weet het niet. Enfin; de stem van Sharon mooi in het midden, maar ook gas terug geven in het genre is voor de set, net zoals kwaliteit genereren op een laag volume spelen, (in mijn optiek zegt dit iets over de kwaliteit van de set) geen probleem.

Goh Bert, wat een aanwinst deze Dynaudio luidsprekers. Wat een goede match met de Accu en Aurender spullekus. Fraai. Het gezelschap en gastvrijheid in de hoedanigheid van Bert, zijn fantastisch mooie set en lunch hebben mij een prima ochtend/middag bezorgd. Heel veel luisterplezier Bert. Volgens mij is het goed zo. Volgens jou ook? 

WilliamB

Mooi verslag van een geslaagde M&G  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Mooi verslag Rob 👍🏻

De mooiste stap die Bert de afgelopen jaren heeft gemaakt is m.i. het terug naar monitoren gaan (t.z.t. komende van de Focal Sopra 2). Voorts staan er allemaal top spulletjes, dat kan bijna niet slecht klinken.

Vinyl_Fuchs

Yep. Één van de beste sets die ik ooit gehoord heb: toen met Focal Sopra 1.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

bert50

Dank je Roy,
Maar je zou nu eens moeten komen luisteren de set speelt nu 2 stappen hoger als de Sopra 2.
Gr Bert


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Vinyl_Fuchs

#700
Citaat van: xander32 op januari 26, 2018, 19:44:57
:no:


... als jullie Accuboys vertrekken, heb ik niemand meer waarop ik kan afgeven 😭.
Schijnbaar is Robert ook van zijn geloof gevallen en heeft hij zijn PM10 ingeruild voor een E460. Ik zou zeggen: geniet ervan.   :-D
Geen E-800 dat valt me dan wel weer tegen. Geintje.

"Het kan verkeren" (Bredero)
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Nostra

Zie nu pas dat je effectief een accuphase hebt. Ze vallen hier precies in de smaak!

Prachtige set heb je daar!

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


Vinyl_Fuchs

#702
Wacht maar tot je de set hebt mogen aanhoren.  :wink:
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Nostra

Citaat van: Vinyl_Fuchs op februari 13, 2021, 23:16:21
Wacht maar tot je het mogen aanhoren.  :wink:
Kan er mij een zeer goed beeld bij vormen aangezien ik al enkele accu setjes heb mogen aanhoren. En ikzelf nu een accu heb staan ook [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


Vinyl_Fuchs

Het draait niet alleen om de accu's.  :wink:
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.