De set van Bert50

Gestart door bert50, januari 09, 2012, 16:51:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

pietjepc

Inderdaad een mooi omschreven en helder verslag :yes:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Whisper.nl

Yep het is weer een heel mooi - smul - leesverhaal geworden Lo.:yes:

Dank voor het posten.

Zo te lezen echt genoten  hello

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

joep

Een paar vraagjes voor Leo:

hoe groot is de ruimte voor- en achter de boxen?

Welke bekabeling van siltech?

Bi-wire?

nog gaten gestopt bij de luidspreker?

komen deze boxen ooit nog eens bij jou te staan en waarom wel/niet?

bert50

Dank je Leo voor dit leuke verslag.
Dit was voor mij ook een zeer leuke luisterdag om samen naar muziek te luisteren en over ons favoriete merk te praten ( Accuphase en dynaudio)
Dit gaan we zeker nog eens overdoen MAAR eerst kom ik jou mooie set ( DP700) te beluisteren.

Leo nogmaals bedankt voor de leuke dag ps heb je de cd's al geluisterd.
En 3-2 komt dat voor jou uit?? :yes: :yes: om langs te komen.

Gr Bert
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

WilliamB

Leo, het was weer een erg mooi verslag, heb het met plezier gelezen.

Bert je kan trots zijn op zo`n mooie SET.  notworthy

Gr William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

lo

Hoi Joep,

Wow.... veel vragen.....
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

bert50

Hallo Joep,
Mijn siltech bekabeling is
LS 770 geen biwire niet nodig bij Dynaudio
tussen versterker en cd 770I xlr
en een Siltech Golden Ridge tussen de dac 30 en de Squeezbox classic
2 keer netkabel Siltech SPX800
Gr Bert
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

jrm

Mooi verslag Leo!

Fraaie set Bert!

Cornelis1921

 hello Bert, gefeliciteerd! Leo: chapeau!!! Het moeten idd muiters van spiekers zijn als zij zoveel laag aankunnen, hoewel ook de ruimte-acoustiek behoorlijk gunstig moet zijn. Bert? Leo?
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marantz 81

Vandaag bij Bert op bezoek geweest om zijn set te beluisteren  :-)

Even kennis gemaakt met elkaar onder het genot van een Cappucino en tompoes  :yes: nadat we tijdje hebben zitten praten was het tijd om te gaan luisteren eerst stonden de speakers zo,n 50 cm van de achterwand en later 77 cm ( met de rolmaat  :-D ) we hebben veel verschillende muziek beluisterd zowel via de cd speler als via de streamer met I Pad bediening ,wat ik ook wel leuk vondt dat het gewoon genieten van de muziek was en niet alleen maar van die hoogwaardige opname,s luisteren onze voorkeur gaat daar wel naar uit , maar het gaat tenslotte om de muziek die je goed vindt  pompom

Het luisteren naar de C2 MkII is echt heel mooi  notworthy in eerste instantie viel gelijk het voor mij vertrouwde neutrale dynaudio geluid op ,na verder luisteren en wat meer volume en verschillende soorten muziek en kwaliteit in opname,s , het klinkt net alsof de speakers totaal loss van de ruimte zijn een muur van geluid ver buiten/boven en naast de speakers met veel kracht en enorm veel detail met het grootste gemak wordt alles weergegeven totaal loss van elkaar zelfs de kleinste details van achtergrond instrumenten , Man wat een speakers  :kwijl: :kwijl: met R.E.M  everybody hurst kregen de gemoederen het even moeilijk  :wink:

Vondt het een gezzelige dag en bijzonder mooie luisterervaring bedankt voor de broodjes koffie en gastvrijheid

Tot over een paar weken bij mij  byebye

lo

Klinkt goed hè bij Bert... notworthy
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Citaat van: lo op februari 11, 2012, 21:47:06
Klinkt goed hè bij Bert... notworthy

:yes: notworthy

De Cd speler had toch wel mijn voorkeur  :-)

lo

Hij zou eigenlijk ook een mooie DP700 moeten hebben.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81


WilliamB

Citaat van: Marantz 81 op februari 11, 2012, 20:50:31
Vandaag bij Bert op bezoek geweest om zijn set te beluisteren  :-)

Even kennis gemaakt met elkaar onder het genot van een Cappucino en tompoes  :yes: nadat we tijdje hebben zitten praten was het tijd om te gaan luisteren eerst stonden de speakers zo,n 50 cm van de achterwand en later 77 cm ( met de rolmaat  :-D ) we hebben veel verschillende muziek beluisterd zowel via de cd speler als via de streamer met I Pad bediening ,wat ik ook wel leuk vondt dat het gewoon genieten van de muziek was en niet alleen maar van die hoogwaardige opname,s luisteren onze voorkeur gaat daar wel naar uit , maar het gaat tenslotte om de muziek die je goed vindt  pompom

Het luisteren naar de C2 MkII is echt heel mooi  notworthy in eerste instantie viel gelijk het voor mij vertrouwde neutrale dynaudio geluid op ,na verder luisteren en wat meer volume en verschillende soorten muziek en kwaliteit in opname,s , het klinkt net alsof de speakers totaal loss van de ruimte zijn een muur van geluid ver buiten/boven en naast de speakers met veel kracht en enorm veel detail met het grootste gemak wordt alles weergegeven totaal loss van elkaar zelfs de kleinste details van achtergrond instrumenten , Man wat een speakers  :kwijl: :kwijl: met R.E.M  everybody hurst kregen de gemoederen het even moeilijk  :wink:

Vondt het een gezzelige dag en bijzonder mooie luisterervaring bedankt voor de broodjes koffie en gastvrijheid

Tot over een paar weken bij mij  byebye
Leuk verslag, en Bert, je kan trots zijn op zo`n mooie SET. notworthy
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3