Leuke / Objectieve Interlink test

Gestart door Marantz 81, juni 10, 2011, 21:01:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimPeu

Aaahhh Rob ...jonge...(sorry kom net uit Brabant  :-D ) Dan ben je net te laat hier op het forum. We've  been there, Done that...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Dennis E36

Citaat van: Cornelis1921 op augustus 12, 2011, 02:30:38
:yes:
Citaat van: Marantz 81 op augustus 11, 2011, 21:20:57
even buiten de kabeltjes, je kan beter tevreden zijn met gemiddelde apparatuur en dat klinkt ook gewoon lekker en goed ,had een pm7001/sa7001ki ,kost het niet zoveel geld  :wink:

als ik naar men SA11S1 luister dan is het een ware muzikale reis en bij sommige nummers tot  :cry: in de ogen

als ik dan naar men ud5005 luister denk ik van  :? er gebeurt helemaal niks en er komt muziek uit men boxen  :gaap: ,gebruik hem ook alleen voor muziek dvd en film

moet je ook niet verkeerd begrijpen ben ook al wat jaren bezig met apparatuur veel gehad en opgebouwd ,ja het kan veel beter ,maar wil je dat heb je het geld ervoor over ,er zitten ook nadelen aan  :wink:
Bedenk, zeker als om apparatuur gaat, dat minstens 50% suggestie. Want waarom zo iemad met diepere zakken meer muzikale emotie kunnen beleven/veroorloven dan iemand met ondiepere. Kan mij netaan een sa8003 veroorloven, beslist geen sa11. Zou mijn muziekbeleving anders, zelfs minder zijn? Ik dacht het niet! Sorry Arjan, wat jij beweert is echt onzinnig.
Groet, Cor.


Ik snap wel wat Arjan bedoeld te zeggen. Muzikale emotie is dan misschien net even het verkeerde woord in deze.
Ik denk dat Arjan meer bedoeld dat hoe natuurgetrouwer de weergave wordt hoe meer je in de muziek getrokken wordt. Muziek luisteren met oordopjes via de iPod kan je ook ontroeren. Muziek = emotie :yes:
Maar met die vorm van muziek luisteren zal ik nooit zeggen "wat klinkt dat toch mooi"
Je snapt mn punt hopelijk wel.
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

JohnWx

ja en toch zijn er mensen die het uitgeven om die tiende % winst er uit te halen wie is er dan gek ? ik weet het niet


alleen zoveel geld voor in verhouding zo weinig winst maar dat is natuurlijk met elk audio onderdeel


gewoon doen wat je zelf wilt


ik heb ook weer al mijn advertenties verwijderd ik hou gewoon zoals het is en ga kabels kopen voor 10 pond per stuk (ja ik heb ze nog goedkoper op Ebay gezien) terwijl ze bij RAF 75 euro zijn  hello


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Citaat van: Dennis E36 op augustus 13, 2011, 00:23:00
Citaat van: Cornelis1921 op augustus 12, 2011, 02:30:38
:yes:
Citaat van: Marantz 81 op augustus 11, 2011, 21:20:57
even buiten de kabeltjes, je kan beter tevreden zijn met gemiddelde apparatuur en dat klinkt ook gewoon lekker en goed ,had een pm7001/sa7001ki ,kost het niet zoveel geld  :wink:

als ik naar men SA11S1 luister dan is het een ware muzikale reis en bij sommige nummers tot  :cry: in de ogen

als ik dan naar men ud5005 luister denk ik van  :? er gebeurt helemaal niks en er komt muziek uit men boxen  :gaap: ,gebruik hem ook alleen voor muziek dvd en film

moet je ook niet verkeerd begrijpen ben ook al wat jaren bezig met apparatuur veel gehad en opgebouwd ,ja het kan veel beter ,maar wil je dat heb je het geld ervoor over ,er zitten ook nadelen aan  :wink:
Bedenk, zeker als om apparatuur gaat, dat minstens 50% suggestie. Want waarom zo iemad met diepere zakken meer muzikale emotie kunnen beleven/veroorloven dan iemand met ondiepere. Kan mij netaan een sa8003 veroorloven, beslist geen sa11. Zou mijn muziekbeleving anders, zelfs minder zijn? Ik dacht het niet! Sorry Arjan, wat jij beweert is echt onzinnig.
Groet, Cor.


Ik snap wel wat Arjan bedoeld te zeggen. Muzikale emotie is dan misschien net even het verkeerde woord in deze.
Ik denk dat Arjan meer bedoeld dat hoe natuurgetrouwer de weergave wordt hoe meer je in de muziek getrokken wordt. Muziek luisteren met oordopjes via de iPod kan je ook ontroeren. Muziek = emotie :yes:
Maar met die vorm van muziek luisteren zal ik nooit zeggen "wat klinkt dat toch mooi"
Je snapt mn punt hopelijk wel.

Vraag is altijd...Hoe natuurgetrouw is de perfecte opname en de duurste set. Een live band in een kroeg dat noem ik natuur getrouw. Ik hoor in de audiofiele opnames daar nooit iets van terug.

Citaat van: John Wx op augustus 13, 2011, 00:24:43
ja en toch zijn er mensen die het uitgeven om die tiende % winst er uit te halen wie is er dan gek ? ik weet het niet


alleen zoveel geld voor in verhouding zo weinig winst maar dat is natuurlijk met elk audio onderdeel


gewoon doen wat je zelf wilt


ik heb ook weer al mijn advertenties verwijderd ik hou gewoon zoals het is en ga kabels kopen voor 10 pond per stuk (ja ik heb ze nog goedkoper op Ebay gezien) terwijl ze bij RAF 75 euro zijn  hello





Jij koopt de kabels tegenwoordig per pond....
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Weet alleen niet of ze eerlijk zijn deze dagen audio spullen uit UK ?

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Dennis E36

Die hele hobby van ons is toch 1 grote subjectieve zooi :-D :-D
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

WimPeu

De `inkoop` is iig laag... :-D

Citaat van: Dennis E36 op augustus 13, 2011, 00:36:16
Die hele hobby van ons is toch 1 grote subjectieve zooi :-D :-D

Daar heb je in mijn ogen een heel sterk punt. Zou ook prima met een PM15s1 uit de voeten kunnen maar de 11 heeft gewoon een uitstraling ed dat ik die gwoon wil.  :evil:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

muziek = emotie  :yes:  en ja kan zelfs dat ervaren op men computer speakers ervaren van 25 euro ,als het een mooi nummer is  pompom je hoeft ook geen dure set te hebben om dit te ervaren ,maar ik heb het opgebouwd en de opname wordt steeds verder blootgelegd  :-)

WimPeu

T´is net s.e.x...ook leuk op je PC ...maar in het echt... :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81


Dennis E36

Citaat van: WimPeu op augustus 13, 2011, 00:41:06
T´is net s.e.x...ook leuk op je PC ...maar in het echt... :-D
:schater: :schater:

Zo heb ik hier een heule heule tijd geleden een verhaal van iemand gelezen....ik weet ff niet mee wie, maar die
beweerde bij hoog en laagbdat er geen verschil zat tussen versterkers en cd-spelers......

Zelf speelde ie met een PM11S1 en SA11S1........waarom zou dat nou geweest zijn :evil:
Had ie net zo goed een Marquant versterkertje kunnen kopen bij de Kijkshop....als het toch niks doet
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Cornelis1921

 :yes:
Citaat van: Dennis E36 op augustus 13, 2011, 00:36:16
Die hele hobby van ons is toch 1 grote subjectieve zooi :-D :-D
...de spijker op zijn kop, Dennis!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Dennis E36 op augustus 13, 2011, 00:51:16
Citaat van: WimPeu op augustus 13, 2011, 00:41:06
T´is net s.e.x...ook leuk op je PC ...maar in het echt... :-D
:schater: :schater:

Zo heb ik hier een heule heule tijd geleden een verhaal van iemand gelezen....ik weet ff niet mee wie, maar die
beweerde bij hoog en laagbdat er geen verschil zat tussen versterkers en cd-spelers......

Zelf speelde ie met een PM11S1 en SA11S1........waarom zou dat nou geweest zijn :evil:
Had ie net zo goed een Marquant versterkertje kunnen kopen bij de Kijkshop....als het toch niks doet

wel vaak met de opmerking als hij goed gemaakt en gebouwd is  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.