Set van Remco

Gestart door Remco, januari 23, 2011, 14:51:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Remco

Ook ik stel me hier even voor...

Mijn naam is Remco, ben een jonge veertiger en sinds kort ook Marantz 'gebruiker'. Dat komt eigenlijk door de aanschaf van een nieuwe TV, afgelopen jaar. Mijn oude setje, een Yamaha Pianokraft bleek niet over de aansluitingen te beschikken om de audio via de versterker te laten lopen. De TV (een Samsung UE37C6000) heeft een optische audio uitgang, de Yamaha set heeft alleen RCA aansluitingen voor externe apparaten. Ik stond dus voor een uitdaging.

Na een lange zoek- en vergelijkingstocht met meerdere ritjes naar tal van audiozaken om te luisteren heb ik gekozen voor Marantz. Naast audio wilde ik ook graag Blu-ray gaan gebruiken, tot voor kort bekeek ik nauwelijks DVD's (via de Xbox). Ik heb uiteindelijk gekozen voor 'de meest eenvoudige' NR1501 receiver en de UD5005 Blu-ray speler.

Ook de luidsprekers (2.1 Bose Acoustimass set van een jaar of 15 oud) hebben er aan moeten geloven. Na veel luisteren ben ik uitgekomen op de Klipsch 300 HDT. Mooie betaalbare set, met volle warme klanken en icm. de NR1501 een prachtig resultaat voor zulke kleine speakers!

Alles is inmiddels aan elkaar geknoopt en het klinkt naar mijn maatstaven geweldig goed, zowel muziek als ook TV, kortom ik ben erg tevreden! Wat nog onderweg is, is een Logitech Harmony 1100 afstandsbediening om de stapel AB's van de tafel te krijgen... ben erg benieuwd wat dat ding allemaal kan. Als het goed is maandag of dinsdag binnen.

Ik heb het Marantzforum al een paar keer eerder bezocht om informatie te verzamelen, pas vandaag geregistreerd. De zaken die ik lees zijn erg leerzaam, waarvoor dank!

Even een snel kiekje met de mobiel:



Fijne zondag!  byebye
NR1501N (Klipsch HDT300) / UD5005N

xander32

Welkom Remco,

Nog veel plezier hier en thuis met jullie set :yes:.


Sander.

cheese

welkom remco en veel plezier hier.................heb je nog meer foto's?


groeten Kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

jowa

Welkom op het forum.
Mooie upgrade van Yamaha naar Marantz.  pompom

Remco

#4
Citaat van: cheese op januari 23, 2011, 16:53:20
welkom remco en veel plezier hier.................heb je nog meer foto's?
Dank je wel! En jawel, heb er 'toevallig' een paar op Flickr gezet vanavond...

NR1501/UD5005





NR1501




Klipsch HDT300 Center





Klipsch HDT300 Front/rear





Subwoofer




Ikea kastje... ;)

NR1501N (Klipsch HDT300) / UD5005N

Marantz 81

hallo welkom hier  :yes:

veel plezier met je set  pompom

VANZOMERENG

Set er mooi strak, compact en verzorgd uit,
niet zo samengeraapt zooitje als bij mij thuis  :-D


Remco

#7
@VANZOMERENG, dank je wel! De speakers hangen bij mij redelijk hoog net onder 't plafond, ik heb een redelijk strakke inrichting...

NR1501N (Klipsch HDT300) / UD5005N

Whisper.nl

Mooie combi hoor.  :lol:

Veel luister en lees plezier.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Remco

Vandaag de Logitech Harmony 1100 ontvangen!  pompom

De afstandsbedieningen kunnen de kast in... wat een geweldig apparaat! Had wel de nodige problemen met het koppelen van de 1100 aan mijn MacBook. Na enig speurwerk bleek ik daarin niet alleen te staan. Ik heb het inmiddels opgelost en het draait allemaal als een zonnetje.

Heb je ook een Mac en een Logitech Harmony en problemen om de boel aan de praat te krijgen? Ik heb hier 'mijn' oplossing beschreven... doe er je voordeel mee. ;)
NR1501N (Klipsch HDT300) / UD5005N

Niber

#10
Citaat van: Remco op januari 25, 2011, 20:42:51
Vandaag de Logitech Harmony 1100 ontvangen!  pompom

De afstandsbedieningen kunnen de kast in... wat een geweldig apparaat! Had wel de nodige problemen met het koppelen van de 1100 aan mijn MacBook. Na enig speurwerk bleek ik daarin niet alleen te staan. Ik heb het inmiddels opgelost en het draait allemaal als een zonnetje.

Heb je ook een Mac en een Logitech Harmony en problemen om de boel aan de praat te krijgen? Ik heb hier 'mijn' oplossing beschreven... doe er je voordeel mee. ;)
Is de 1100 zo'n grote "vierkante"? *edit: ff nagekeken en is idd de gene die ik bedoel...

Mooi spul...ik wil ook graag een universele. Wat is de reden dat je deze hebt genomen en niet de harmony one, die je veel vaker ziet?
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Remco

@Niber, is inderdaad die 'gote' ...hoeveel het mij erg mee viel! Ik heb even snel een kiekje gemaakt met de Marantz AB's ernaast, ter vergelijk...



Waarom deze? Emotie! Ik vind deze een stuk mooier dan de 'one', die ik zelf een erg hoog 'my first sony'  gehalte toedicht ;). Vooral de glimmende plastic knoppen, het gladde uiterlijk sprak mij niet aan in de 'one'... vind hem gewoon niet mooi, tja?! Functioneel doen ze volgens mij niet veel voor elkaar onder. Deze (1100) is wel een tikkie meer aan de prijs, wellicht ook de reden dat je de 'one' meer ziet.
NR1501N (Klipsch HDT300) / UD5005N

xander32

#12
...

maar vervolgens zelf wel:




...


:-D   Sander (just kidding).

Citaat van: Remco op januari 25, 2011, 21:49:43
@Niber, is inderdaad die 'gote' ...hoeveel het mij erg mee viel! Ik heb even snel een kiekje gemaakt met de Marantz AB's ernaast, ter vergelijk...



Waarom deze? Emotie! Ik vind deze een stuk mooier dan de 'one', die ik zelf een erg hoog 'my first sony'  gehalte toedicht ;). Vooral de glimmende plastic knoppen, het gladde uiterlijk sprak mij niet aan in de 'one'... vind hem gewoon niet mooi, tja?! Functioneel doen ze volgens mij niet veel voor elkaar onder. Deze (1100) is wel een tikkie meer aan de prijs, wellicht ook de reden dat je de 'one' meer ziet.

Remco

...  :schater:  :schater:  :schater: hahaha. Tja, ûh... daar kan ik weinig tegen inbrengen denk ik!







Hoewel?



:yes:
(Zag je niet aankomen hè! ;))
NR1501N (Klipsch HDT300) / UD5005N

Remco

Mijn eerste ervaringen na een weekje Marantz icm. Klipsch...

Eigenlijk kan ik het in één regel kwijt: Ik heb geen moment spijt gehad van het afscheid van mijn oude setje!

De UD5005:
Muziek CD's, waar ik nog ruim 200 van heb liggen klinken als een zonnetje. Een stuk 'voller' en met hoorbaar minder ruis en meer detail dan voorheen. Het is een rare beleving om muziek af te draaien in surround, hoewel als achtergrond ook wel weer fijn als ik  aan de andere kant van de kamer zit... maar het blijft toch lekker om er gewoon even voor te gaan zitten, en het zaakje op stereo te zetten. Ik heb al mijn CD's ook naar iTunes geript, en met Airplay is de kwaliteit voor mij zeer acceptabel.

Met Blu-ray ging er voor mij een nieuwe wereld open... zoals ik elders al aangaf was mijn eerste ervaring de Blu-ray box van de BBC (Planet Earth). Geweldig! Inmiddels ook wat (actie)films afgespeeld, ik ben en blijf er onder de indruk... maar was dan ook 'weinig' gewend. Idem met DVD's, stuk beter qua afspeelkwaliteit dan wat ik gewend was.

Ik heb nog geen goede UPnP/DLNA media server draaien, dus dat heb ik nog niet uitvoerig getest. Wel al even snel een 1080p demo filmpje afgespeeld, en dat zag er prima uit en ook het geluid bleek boven verwachting. Het is echter wel een gedoe om door het menu heen te bladeren, maar dat zal aan mijn mappenstructuur liggen. Ik moet me daar nog eens goed in verdiepen.

NR1501
Vind het een prettige 'no-nonsense' receiver. Bedieningsgemak is prima en overzichtelijk. Het geluid heeft aanzienlijk meer 'detail' dan mijn oude Yamaha setje (met de Acoustimass). Het inregelen en afstellen van de nieuwe speakers heeft me wel een paar dagen gekost. Ik wilde de buren niet te veel tot last zijn met zware bassen en de 'auto set-up' houdt daar geen rekening mee. Ben dus nog handmatig nog even met de instellingen aan de slag gegaan.

De tuner doet zijn werk ook erg goed, zoekt snel en is goed af te stemmen. Stiltes in bijvoorbeeld klassieke muziek lijken ook stil, althans op een 'burenvriendelijk volume'. Verder een mooi 'vol' geluid, niets anders dan tevredenheid over dit (instap)model...

Klipsch HDT300
Voor mij een prima keuze! Ik ben geen high-end audiofiel, maar wilde wel een bovengemiddeld resultaat in mijn woonkamer en dat is goed gelukt geloof ik. Zoals geschreven heb ik naar meerdere opstellingen gekeken en in de luisterkamer(s) bleek dit al een goede combi, ...thuis aangekomen (met eigen media) heb ik me daarin gelukkig niet vergist.
NR1501N (Klipsch HDT300) / UD5005N