Sets van Vinyl_Fuchs

Gestart door Vinyl_Fuchs, januari 23, 2011, 13:58:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Vinyl_Fuchs

Ben nu wel getriggered om bij wijze van experiment mijn set en dan m.n. de LS eens in de lengterichting op te stellen. Helaas veel werk (eindversterkers: 2x30kg en LS ca. 60kg per stk.) en niet blijvend. Praktisch bijna niet mogelijk en een echtscheiding zonder dat ik getrouwd ben, zou in het verschiet liggen. :wink:
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

jrm

Citaat van: Vinyl_Fuchs op maart 09, 2019, 15:41:23
Ben nu wel  Praktisch bijna niet mogelijk en een echtscheiding zonder dat ik getrouwd ben, zou in het verschiet liggen. :wink:

:schater:

Vinyl_Fuchs

Resumerend is dat streamen toch een leuke aanvulling, maar zonder CD's of LP's kan ik niet leven. Vooral de snelle toegang tot een grote muziekbibliotheek vind ik een duidelijk pluspunt. Ik zou echter nooit 16 euro voor een download betalen: ik ben dan toch meer van de fysieke muziekdragers. Dus mijn platenspeler en cd-speler gaan zeker de deur niet uit.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

RoGEK

Citaat van: Vinyl_Fuchs op maart 14, 2019, 20:01:49
Resumerend is dat streamen toch een leuke aanvulling, maar zonder CD's of LP's kan ik niet leven. Vooral de snelle toegang tot een grote muziekbibliotheek vind ik een duidelijk pluspunt. Ik zou echter nooit 16 euro voor een download betalen: ik ben dan toch meer van de fysieke muziekdragers. Dus mijn platenspeler en cd-speler gaan zeker de deur niet uit.

Ik deel je mening..

Het is een makkelijke toevoeging maar geen vervanging van ;)
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

xander32

... de nodige platen, singels, cassettebandjes en cd's heb ik grijs gedraaid, maar ik heb ze geen enkele keer gemist sinds ik stream. De nostalgie er van begrijp ik, maar verder 🤔.

Waarom vast houden aan paard en wagen in een tijdperk waarin je auto's hebt.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: xander32 op maart 14, 2019, 21:57:03
... de nodige platen, singels, cassettebandjes en cd's heb ik grijs gedraaid, maar ik heb ze geen enkele keer gemist sinds ik stream. De nostalgie er van begrijp ik, maar verder 🤔.

Waarom vast houden aan paard en wagen in een tijdperk waarin je auto's hebt.
Ik ben zowieso een nostalgicus, een techniekliefhebber en een beetje verzamelaar. Zij het dat ik opensta voor het "moderne" en mij dit ook moeiteloos eigen maak. M.b.t. muziekdragers: ik heb graag iets in mijn handen, iets tastbaars, iets ruikbaars en dat kan streaming/ downloaden mij niet bieden. Zie het als een virtuele vrouw vs. een vrouw in vlees en bloed. Niet te vergelijken, maar zo zie ik het.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

Vrouw van vlees en bloed:



Virtuele vrouw:




Uhm, tja, ieders z'n ding dan maar  :-P

Citaat van: Vinyl_Fuchs op maart 14, 2019, 22:04:32
Ik ben zowieso een nostalgicus, een techniekliefhebber en een beetje verzamelaar. Zij het dat ik opensta voor het "moderne" en mij dit ook moeiteloos eigen maak. M.b.t. muziekdragers: ik heb graag iets in mijn handen, iets tastbaars, iets ruikbaars en dat kan streaming/ downloaden mij niet bieden. Zie het als een virtuele vrouw vs. een vrouw in vlees en bloed. Niet te vergelijken, maar zo zie ik het.

Vinyl_Fuchs

#247
Citaat van: xander32 op maart 14, 2019, 22:12:22
Vrouw van vlees en bloed:



Virtuele vrouw:




Uhm, tja, ieders z'n ding dan maar  :-P
Inderdaad pompoenen met appels vergelijken. Damn Robert ik dacht dat jij smaak had.  :-)
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

jowa

Dat heeft hij ook: wansmaak   :-D

Cornelis1921

Citaat van: xander32 op maart 14, 2019, 21:57:03
... de nodige platen, singels, cassettebandjes en cd's heb ik grijs gedraaid, maar ik heb ze geen enkele keer gemist sinds ik stream. De nostalgie er van begrijp ik, maar verder 🤔.

Waarom vast houden aan paard en wagen in een tijdperk waarin je auto's hebt.
De voorkeur voor CD van sommigen in deze tijd waar streaming en vinyl alsmaar mer marktaandeel afsnoepen van dat CD, is meer dan behoudzucht en een nostalgie alleen, er spelen ook muzikale reden mee, zoals het feit de CD een vlekkeloze weergave behoud na veelvuldig afspelen, en vergelijk dat meer eens met vinyl. Streamen betekent vel gemak bij een zeer goede geluidskwaliteit, maar wie kan een even uitmuntende streamer/renderer veroorloven met een CD-speler, zoals de Marantz CD-6006, die zeker minder gebruikscomfort/gemak kent maar, daarentegen een excellente geluidskwaliteit levert tegen aanzienlijk lagere prijs, dus bereikbaarder is voor de minder bedeelde audio/muziekliefhebber, en kom daar maar eens bij een streamer met vergelijkbare sonore prestaties.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Ik vraag het me af Cor, wat de uitkomst van een vergelijk van bv. een Bluesound Node 2i met een cdp, zoals bv een 6006 zal zijn. Enerzijds cd's, anderzijds (high res) stream content. I.p.v. maandelijks 1 of 2 (of meer) cd's kopen, een abbo a €20 per maand voor een schier onbeperkte bieb aan content, op minimaal cd kwaliteit. Ik vraag het me af  :roll:.

Cornelis1921

Citaat van: xander32 op maart 15, 2019, 07:18:39
Ik vraag het me af Cor, wat de uitkomst van een vergelijk van bv. een Bluesound Node 2i met een cdp, zoals bv een 6006 zal zijn. Enerzijds cd's, anderzijds (high res) stream content. I.p.v. maandelijks 1 of 2 (of meer) cd's kopen, een abbo a €20 per maand voor een schier onbeperkte bieb aan content, op minimaal cd kwaliteit. Ik vraag het me af  :roll:.
Nee, je hebt gelijk, Robert, dat aspect, het moeten aanschaffen van de benodigde software (CDs bijv.), heb ik helemaal over het gezien. redface Fijn weekend alvast. pompom P.S. Hoe staat het de lekkage in jullie woning?
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

TurboMarco

Wanneer komt dan het besef dat je met een pc/laptop ook kan streamen op de zelfde hoogwaardige niveau als die van een willekeurige andere streamer .
Zelfs de 39,- kostende Chromecast doet het meer dan prima .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Helemaal mee eens, uiteraard.

Vinyl_Fuchs

Dik tevreden met deze alleskunner. Pluimpje voor Marantz.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.