Sets van Vinyl_Fuchs

Gestart door Vinyl_Fuchs, januari 23, 2011, 13:58:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Vinyl_Fuchs

Gisteren alleen via koptelefoon geluisterd i.v.m. late tijdstip. Vandaag via main set, alhoewel ik aanvankelijk geen geluid had. Alles nog eens nagelopen en nu is alles up and running.  Ik had de interlinks vermoedelijk niet volledig aangedrukt.  violent1
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

jowa

Shit happens. [emoji16]



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

#228
Citaat van: Vinyl_Fuchs op maart 07, 2019, 15:03:42
Internetverbinding is verbeterd. Ik heb netgear extender bekabeld aangesloten op Ziggo modem/ router en ingesteld als access-point. Playstation zoon boven: op 5Ghz alle streepjes aan. Aansluiten: plug and play.  hello
Wat ben ik blij dat ik voor deze extender gegaan ben. Was al bij de mediamarkt geweest voor de Netgear Nighthawk x4s, maar was aan het twijfelen tussen x4s vs x6 vs x6s. Maar ik weet zeker dat deze routers niet de verbetering hadden gebracht die ik nu heb met de tri-band extender die bekabeld als access-point wordt ingezet i.p.v. als puur extender. En dat als relatieve digibeet.
Gebruik de nd8006 nu draadloos en geen hickups.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

pameijer

Citaat van: Vinyl_Fuchs op maart 08, 2019, 15:19:35
Wat ben ik blij dat ik voor deze extender gegaan ben. Was al bij de mediamarkt geweest voor de Netgear Nighthawk x4s, maar was aan het twijfelen tussen x4s vs x6 vs x6s. Maar ik weet zeker dat deze routers niet de verbetering hadden gebracht die ik nu heb met de tri-band extender die bekabeld als access-point wordt ingezet i.p.v. als puur extender. En dat als relatieve digibeet.
Gebruik de nd8006 nu draadloos en geen hickups.

Told you  :wink:

O, en de schilder mag het bordje "NAT" wel van je versterker halen zo langzamerhand.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Vinyl_Fuchs

Citaat van: pameijer op maart 08, 2019, 21:11:30
Told you  :wink:

O, en de schilder mag het bordje "NAT" wel van je versterker halen zo langzamerhand.
Yep. Thnx.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32



Mooie set zo, zeker ook met die robuuste Sony cdp.
Hoe ervaar je de geluidskwaliteit van de muziek middels stream via de ND?

sjoek

Ziet er goed uit.. veel luisterplezier toegewenst..
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Rob46

Citaat van: xander32 op maart 09, 2019, 07:06:33


Mooie set zo, zeker ook met die robuuste Sony cdp.
Hoe ervaar je de geluidskwaliteit van de muziek middels stream via de ND?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. De DAC van de ND is namelijk een hele beste  :yes:

Vinyl_Fuchs

Daarvoor is het nog een beetje vroeg. Zal eerst nog meer moeten vergelijken tussen verschillende opnameskwaliteiten (tidal biedt cd-kwaliteit, maar nog genn hi-res) en verschillende bronnen. De ND8006 is zowieso een leuke aanvulling (doet alles wat hij belooft). Streaming is voor mij een welkome aanvulling om muziek te ontdekken en de koptelefoonversterker werkt uitstekend.
Heb alleen nog niet ontdekt of het volume hiervan via HEOS-app of afstandsbediening te regelen is.
Na het bezoek aan H&C hifi en kortstondig beluisteren van de Klipsch Cornwall's ben ik me echter wel steeds meer bewust van de beperkingen van mijn woonkamer/ luisterruimte qua opstelling en akoestiek. Laten we het zo stellen: ik was zeer aangenaam verrast door de perfomance van de Cornwall's bij hen en ik kan me niet voorstellen dat dit voornamelijk aan de Cornwall's en parasound-versterking lag.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: xander32 op maart 09, 2019, 07:06:33


Mooie set zo, zeker ook met die robuuste Sony cdp.
Hoe ervaar je de geluidskwaliteit van de muziek middels stream via de ND?
Yep die Sony SCD555ES heb ik 2dehands gekocht: inderdaad gebouwd als een tank (al blijft zwakke punt van alle cd-spelers: laserunit) Misschien toch maar eens kijken voor een reserve laserunit. Zat toendertijd nog te twijfelen tussen Marantz SA7001KI of deze.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

... er is altijd een eerste indruk  :yes:.

Citaat van: Vinyl_Fuchs op maart 09, 2019, 11:52:22
Daarvoor is het nog een beetje vroeg. Zal eerst nog meer moeten vergelijken tussen verschillende opnameskwaliteiten (tidal biedt cd-kwaliteit, maar nog genn hi-res) en verschillende bronnen. De ND8006 is zowieso een leuke aanvulling (doet alles wat hij belooft). Streaming is voor mij een welkome aanvulling om muziek te ontdekken en de koptelefoonversterker werkt uitstekend.
Heb alleen nog niet ontdekt of het volume hiervan via HEOS-app of afstandsbediening te regelen is.
Na het bezoek aan H&C hifi en kortstondig beluisteren van de Klipsch Cornwall's ben ik me echter wel steeds meer bewust van de beperkingen van mijn woonkamer/ luisterruimte qua opstelling en akoestiek. Laten we het zo stellen: ik was zeer aangenaam verrast door de perfomance van de Cornwall's bij hen en ik kan me niet voorstellen dat dit voornamelijk aan de Cornwall's en parasound-versterking lag.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: xander32 op maart 09, 2019, 14:13:54
... er is altijd een eerste indruk  :yes:.
Laat ik het zo omschrijven: ben tevreden over de weergavekwaliteit m.b.t. Tidal (aan de DAC van de Marantz zal het zeker niet liggen), maar ben zeker niet van mijn luisterstoel gevallen.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

Wellicht ook een valse verwachting? Een bron is zeker voornaam (rotzooi erin = rotzooi eruit), maar beïnvloed zeker het totaal niet in eenzelfde mate als bv. een nieuwe set speakers of aanpassingen aangaande de akoestiek.

Citaat van: Vinyl_Fuchs op maart 09, 2019, 14:19:07
Laat ik het zo omschrijven: ben tevreden over de weergavekwaliteit m.b.t. Tidal (aan de DAC van de Marantz zal het zeker niet liggen), maar ben zeker niet van mijn luisterstoel gevallen.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: xander32 op maart 09, 2019, 14:30:53
Wellicht ook een valse verwachting? Een bron is zeker voornaam (rotzooi erin = rotzooi eruit), maar beïnvloed zeker het totaal niet in eenzelfde mate als bv. een nieuwe set speakers of aanpassingen aangaande de akoestiek.
Klopt helemaal. Ik heb verschillende albums via Tidal beluisterd en er zit hier inderdaad ook verschil tussen opnamekwaliteit onafhankelijk van weergavekwaliteit.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.