Sets van Vinyl_Fuchs

Gestart door Vinyl_Fuchs, januari 23, 2011, 13:58:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vinyl_Fuchs

Ik heb van een vriend van mijn vader een paar vintage pioneer spullen uit eind jaren 60 kado gekregen.

Een nagenoeg ongebruikte pioneer SE21 headphone inclusief orginele verpakking.

http://s1093.photobucket.com/user/Vinyl_Fuchs/media/Mobile%20Uploads/20160605_141504.jpg.html?sort=3&o=0

Een PL-6A draaitafel

http://audio-database.com/PIONEER-EXCLUSIVE/player/pl-6a-e.html
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Matt

Altijd tof :-)
spelen ze nog fijn of hebben ze wat liefde nodig?
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Vinyl_Fuchs

#77
Citaat van: Matt op juni 05, 2016, 20:36:08
Altijd tof :-)
spelen ze nog fijn of hebben ze wat liefde nodig?
De dt heeft een beetje TLC nodig en de koptelefoon moet ik nog voorzichtig testen. Verder hoort er nog een paar ls en versterker uit dezelfde periode bij. Deze moet ik nog in ontvangst nemen.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Matt

#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

xander32

Dat is nog eens een leuke verrassing joh, ben benieuwd wat je ermee gaat doen.


Citaat van: Vinyl_Fuchs op juni 05, 2016, 14:45:10
Ik heb van een vriend van mijn vader een paar vintage pioneer spullen uit eind jaren 60 kado gekregen.

Een nagenoeg ongebruikte pioneer SE21 headphone inclusief orginele verpakking.

http://s1093.photobucket.com/user/Vinyl_Fuchs/media/Mobile%20Uploads/20160605_141504.jpg.html?sort=3&o=0

Een PL-6A draaitafel

http://audio-database.com/PIONEER-EXCLUSIVE/player/pl-6a-e.html

Vinyl_Fuchs

Citaat van: xander32 op juni 06, 2016, 06:36:57
Dat is nog eens een leuke verrassing joh, ben benieuwd wat je ermee gaat doen.
Voor de verzameling en behouden voor het nageslacht. Eerst kijken of nog alles functioneert.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

Las gisteren een review over aurender A10 op hifi.nl. Als ik  de digitale weg verkies, zou dit mijn keuze zijn. In zwart welteverstaan. Alleen die prijs: godsamme.

https://www.hifi.nl/artikel/25476/Review-Aurender-A10-musicstreamer-en-server-met-ingebouwde-DAC.html
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

#82
Nieuwe aanwinst: audiorek Atacama Equinox van medeforumlid.

In originele kleur: zilvermetalliek.



En vervolgens in gewenste kleur: zwartmetalliek.



One down and two to go.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

Mooi. Indien ik een dedicated luisterruimte had, stond m`n set ook in een rack.

Citaat van: Vinyl_Fuchs op juni 05, 2017, 12:56:42
Nieuwe aanwinst: audiorek Atacama Equinox van medeforumlid.

In originele kleur: zilvermetalliek.



En vervolgens in gewenste kleur: zwartmetalliek.



One down and two to go.

Vinyl_Fuchs

Heb ik helaas ook niet: deze komt in 2 delen om de kast te staan, die ik reeds gebruik voor mijn audiospullen.

De enige factor in mijn set die nog verbetering behoeft, maar niet mogelijk is in mijn huidige woonkamer: betere opstelling en akoestiek (m.n. basweergave)
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

... een andere opstelling: heb je mogelijkheden om de speakers te schuiven? Zo ja, dan is deze toch snel te realiseren?

Citaat van: Vinyl_Fuchs op juni 05, 2017, 13:10:44
Heb ik helaas ook niet: deze komt in 2 delen om de kast te staan, die ik reeds gebruik voor mijn audiospullen.

De enige factor in mijn set die nog verbetering behoeft, maar niet mogelijk is in mijn huidige woonkamer: betere opstelling en akoestiek (m.n. basweergave)

Matt

#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Vinyl_Fuchs

#87
Citaat van: xander32 op juni 05, 2017, 13:21:30
... een andere opstelling: heb je mogelijkheden om de speakers te schuiven? Zo ja, dan is deze toch snel te realiseren?
Ik kan mijn speakers niet verplaatsen, alleen indraaien. Staan aan weerskanten van de grote commodekast en staan 2,20 m uit elkaar (gemeten tussenruimte). Op zich geen probleem, maar mijn luisterafstand bedraagt max. 3 m en dat is voor mijn klipschen niet ideaal. Opstelling in de lengte van de woonkamer zou een verbetering brengen, maar daar hangt een radiator. Bovendien denk ik dat ik dan alle kredits bij mijn vriendin verspeel.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

Een hifi set in een meerpersoonshuishouden, staande in een living, zal vaak een compromis betekenen  :yes:. Dat is hier niet anders hoor :-).

Citaat van: Vinyl_Fuchs op juni 05, 2017, 13:30:44
Ik kan mijn speakers niet verplaatsen, alleen indraaien. Staan aan weerskanten van de grote commodekast en staan 2,20 m uit elkaar (gemeten tussenruimte). Op zich geen probleem, maar mijn luisterafstand bedraagt max. 3 m en dat is voor mijn klipschen niet ideaal. Opstelling in de lengte van de woonkamer zou een verbetering brengen, maar daar hangt een radiator. Bovendien denk ik dat ik dan alle kredits bij mijn vriendin verspeel.

Vinyl_Fuchs

Ik kan altijd nog een geluidsgeïsoleerde container op mijn garage plaatsen. :wink:
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.